Mobilā versija
-3.8°C
Antonija, Anta, Dzirkstīte
Trešdiena, 7. decembris, 2016
4. decembris, 2015
Drukāt

Eiropas Komisijas transporta komisāre: Nostiprināt aviāciju Latvijā un Eiropā (3)

Foto - LETAFoto - LETA

Eiropas Komisijas transporta komisāre Violeta Bulca

ES iekšējā aviācijas tirgus modernizācija deviņdesmitajos gados vēl nepieredzētā veidā mainīja tirgus situāciju. Mēs Eiropas Savienībā atteicāmies no visiem komerciālajiem šķēršļiem, ļaujot aviokompānijām piedāvāt vairāk maršrutu un biežākus reisus par lētākām cenām.

Tas radīja priekšnoteikumus zemo cenu aviokompāniju dibināšanai un attīstībai. Rezultātā Eiropā ik nedēļu miljoniem pasažieru dodas ceļojumā ar lidmašīnu un divu miljonu cilvēku darbs tiešā veidā ir atkarīgs no aviācijas nozares, kas ik gadu papildina ES ekonomiku ar 110 miljardiem eiro.

Latvijā plaukstoša aviācijas nozare ir būtiska gan ekonomikas konkurētspējai, gan valsts sasaistei ar Eiropu un pārējo pasauli.

Taču to visu nevajadzētu uzskatīt par pašsaprotamu. Gaidāms, ka Eiropā gaisa satiksme no 2012. līdz 2035. gadam piedzīvos 50% izaugsmi, bet tas radīs virkni izaicinājumu jaudas, drošības un ilgtspējības ziņā. Eiropa arī saskaras ar aizvien asāku konkurenci. Tā kā vairākās pasaules daļās ceļojumus lidmašīnā tagad var atļauties miljoniem cilvēku, aviācijas nozare sāk skatienu vērst no Eiropas uz jaunietekmes valstu tirgiem.

Ja vēlamies, lai mūsu ražotāji, aviokompānijas un citi uzņēmumi arī turpmāk zeltu un plauktu, mums jāatbalsta šī tendence un jāpalīdz to veidot, lai Eiropa nezaudētu pozīcijas. ES aviācijas nozare nedrīkst atpalikt no izaugsmes un pārmaiņu tempa, ar ko saskaras Eiropas uzņēmumi un iedzīvotāji.

Tāpēc Eiropas Komisija 7. decembrī nāk klajā ar jaunu aviācijas stratēģiju Eiropai. Mēs vēlamies dot Eiropas aviācijas nozarei jaunu impulsu, kas neatpaliktu no deviņdesmito gadu uzplaukuma. Ar šo vēl nebijušo stratēģiju mēs vēlamies nostiprināt Eiropas uzņēmumu līderpozīcijas un tāpēc tagad ierosinām jaunus ES mēroga noteikumus, kas ļaus pilnībā izvērst dronu ekonomisko potenciālu. Mēs vēlamies, lai mūsu gaisa telpa darbotos efektīvāk, un tas savukārt samazinātu lidojumu ilgumu un CO2 izmešus. Mēs vēlamies, lai mūsu lidostās vairs nebūtu sastrēgumu un lai tajās sāktos jauna un labāka izaugsme. Mēs vēlamies, lai Eiropas drošības standarti būtu visaugstākie pasaulē. Mēs gribam, lai Eiropas ceļotāji arī turpmāk būtu aizsargāti visaugstākajā līmenī, kāds vien pasaulē iespējams, turklāt neviena cita valsts vai reģions pasažieriem nepiedāvā tik plašas tiesības atteiktas iekāpšanas, ilgas kavēšanās vai reisa atsaukšanas gadījumā.

Ar visiem šiem pasākumiem mēs vēlamies panākt, lai visiem eiropiešiem būtu pieejams vairāk reisu par zemāku cenu un ar kvalitatīvāku apkalpošanu. Tāpēc piesprādzējiet drošības jostu!

Pievienot komentāru

Komentāri (3)

  1. par ko viņi tur naudu saņem tie ”komisāri”!?

  2. Kāpēc melojat?Ne ar vienu burtu tur netika pieminēta Latvija.Runa gāja tikai un vienīgi par Eiropu kopumā.Ar kādu mērķi tiek safabricēti šitie raksteļi?

  3. Vispirms! Vajag izdarīt to, ko Neatkarīgās LV Saņēmi, Partijas, visādi Locekļi neizdarīja! Neizbūvēta, neko novirzīja lai Latvijā 90 mētājas, būtu sākta un šajos gados turpināta! Industriālās ekon. Būvēšana! Vajag ražot naudu! Un tad, ja šis viss tagad būtu, Mēs Latvieši nebūtu tādā Nespējā, kā pie sasistas siles! Un tad, sakarā ar aviācijas att. Lv. Piemēram Bolderājas lidlaukā vietā, būtu jāuzbūvē kravu lidmašīnu lidlauku! Ideāla vieta! Kur izrauties un iekļauties 747 cargo Boeingiem! Lai saražoto vestu uz visām pasaules malām. Tās pašas mellenītes uz Ķīnu! Un protams elegantu, lielāku Rīgas lidostu! Kā nekā Baltijas centrs! Un tad Latvijā būtu Latviešu tautai Labklājība! Bet diemžēl tie ir sapņi!

Draugiem Facebook Twitter Google+