Ilustratīvs  foto
Ilustratīvs foto
Foto – Stock.xchng

Notikumi Lietuvā liek jautāt, vai atgriežas “lielceļu pirātu” laiki 2

Atsevišķi Lietuvā nesen notikuši gadījumi, kad piedzīvoti uzbrukumi automašīnas dēļ, liek jautāt, vai atgriežas “lielceļu pirātu” laiki un arī Latvijas iedzīvotājiem jābūt uzmanīgākiem, svētdien vēstīja raidījums “LNT Ziņu TOP 10”.

Reklāma
Reklāma
“Kā krāpnieks zināja, ka neesmu izņēmusi paciņu?” Lasītāja atmasko neīsto “Latvijas Pastu” 1
Kokteilis
Personības tests: jūsu dzimšanas mēneša zieds atklāj par jums vairāk, nekā spējat iedomāties 17
Mākslīgais intelekts nosauc piecus “neveiksmīgākos” latviešu politiķus 115
Lasīt citas ziņas

Raidījums atgādina, ka līdzīgi noziegumi bija policistu ikdiena mežonīgajos 90.gados. Cilvēku varēja nosist pat ne mašīnas, bet tikai magnetolas dēļ. Katru nedēļu kāds tika uzspridzināts, katru dienu – kāds nogalināts, bet uz ceļiem ik nakti uzdarbojās reketieri un laupītāji. Īpaši bīstami bija braukt caur Poliju. Visatļautības plaukumā, lai apstādinātu mašīnas, noziedznieki pat pārģērbās par policistiem un pārsēdās trafarētajās automašīnās, atceras toreizējais Valsts policijas priekšnieks Juris Rekšņa.

Vai mežonīgie 90.gadi atgriežas? Kādreizējais Valsts policijas vadītājs uzskata, ka nē, jo tolaik mašīnu laupītāji darbojās organizēti. Savukārt kriminologs Andrejs Vilks zināmas paralēles ar 90.gadiem saskata. Sociāli ekonomiskais stāvoklis ir tāds, kas provocē brutālus un primitīvus noziegumus.

CITI ŠOBRĪD LASA

Policijā atzīst: organizētas automašīnu zagšanas shēmas darbojas arī Latvijā, bet šādi grupējumi slepkavības parasti nepraktizē. Vismaz Latvijā nekas tāds nav fiksēts. Valsts policijas Prevencijas vadības nodaļas vecākā inspektore Zane Arāja teic, ka nekad nevar zināt, kas notiek noziedznieka galvā konkrētā situācijā un kā izvēršas apstākļi, bet “nav tā, ka cilvēki slepkavo, lai iegūtu mašīnas”.

Tomēr no tā saucamajiem “lielceļu pirātiem” gan būtu jāuzmanās, it sevišķi, dodoties ceļojumā. Pārsvarā šie laupītāji uzdarbojas mazapdzīvotās vietās. Viņu galvenais uzdevums – apstādināt automašīnu. Un veidi, kā to izdarīt, tiek izgudroti dažādi. Laupītāji inscenē ceļu satiksmes incidentus, viņi var arī izmisīgi lūgt palīdzību, jo it kā ir salūzusi mašīna vai beigusies degviela. Lai apstādinātu auto, noziedznieki var nosprostot ceļu vai pārdurt riepu. Vēl policiste iesaka vienmēr bloķēt auto durvis, jo tās var atraut vaļā dažu sekunžu laikā, piemēram, krustojumā. Uzmanīgiem jābūt arī ar ārēji nekaitīgiem stopētājiem.

Visvairāk “ceļu pirātu” uzbrukumu tiek fiksēts Vācijā un Zviedrijā. Tur iedzīvotāji pat apvienojas pretpirātisma grupās, bet policija internetā izvieto brīdinošus sludinājumus.

Kā ziņots, Lietuvā marta sākumā tika nolaupīta un nogalināta Ieva Strazdauskaite, kura bija ceļā no Pluņģes uz Kauņu. Izskanējis, ka noziegums saistīts ar vēlmi iegūt viņas vadīto automašīnu. Savukārt vēlāk Lietuvas mediji ziņoja par kādu citu gadījumu, kad no “lielceļu laupītājiem” esot cietuši divi uzņēmēji no Latvijas, kurus izmeta no mašīnas, bet auto – nozaga.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.