Mobilā versija
Brīdinājums -2.3°C
Voldemārs, Valdemārs, Valdis
Svētdiena, 11. decembris, 2016
31. oktobris, 2013
Drukāt

Notikusi rokoperas “Lāčplēsis” pirmizrāde (3)

Publicitātes fotoPublicitātes foto

Ar turpat 10 minūtes ilgām ovācijām, pārpildītajā Ādažu Kultūras centrā, kājās stāvot, skatītāji uzgavilēja rokoperas “Lāčplēsis” jauniestudējuma dalībniekiem un autoriem – komponistam Zigmaram Liepiņam un dzejniecei Mārai Zālītei.
pirmizrādei – ar to aizsāksies Latvijas vēsturē vēl nebijusi, mēnesi ilga izrāžu sērija, kuras laikā notiks 25 izrādes lielākajās Latvijas pilsētās.

Abi autori atzina, ka šobrīd rokoperas “Lāčplēsis” nozīme sabiedrībā ir tikpat liela, kā pirms 25 gadiem, kad notika pirmā iestudējuma pirmizrāde. “Arī mums pārmeta uzdrīkstēšanos ķerties klāt Andreja Pumpura eposam. Šodien vairs neviens nerunā par Andeju Pumpuru, bet tikai par uzdrīkstēšanos ķerties klāt rokoperai. Abi iestudējumi nav jāsalīdzina – tie katrs ir savā laikā un ar savu vēstījumu sabiedrībai”, pēc pirmizrādes sacīja Māra Zālīte.

Komponists Zigmars Liepiņš piebilda, ka jaunās paaudzes dziedātāji ir lieliski tikuši galā ar savu darbu: “Viņi savu darbu izdara godprātīgi un profesionāli. Es ilgi domāju, vai dot atļauju šo darbu iestudēt, un pēc pirmizrādes varu teikt – es neesmu vīlies par savu izvēli – rokopera ir iestudēta visaugstākajā profesionālajā līmenī!”

Rokoperas “Lāčplēsis” jauniestudējums ir pulcējis vienā komandā spēcīgākos un populārākos Latvijas dziedātājus, mūziķus, dejotājus un aktierus – Daumantu Kalniņu, Juri Jopi, Martu Kristianu Kalniņu, Miku Dukuru, Jāni Kurševu, Paulu Dukuri, Ievu Sutugovu, Jāni Skani, Ati Ieviņu, Juri Vizbuli, Elviju Bušu, Miku Abaroniņu, Ēriku Zepu, Ivo Grīsniņu Grīsli, Jāni Ķirsi, Dāvidu Kalandiju, Annu Krauju-Čenu, Beāti Zviedri, Rūtu Dūdumu un citus.

“Rokoperas jauniestudējums ir unikāls ar to, ka ne tikai sniegs iespēju jaunajai paaudzei savām acīm skatīt darbu, pateicoties kuram mūsu nācija izcīnīja nacionālo neatkarību, bet arī ar to, ka tas ir mākslinieciski augstvērtīgs darbs, ko veidojuši izcili profesionāļi – režisore Inese Mičule, horeogrāfe Olga Žitluhina, tērpu māksliniece Anna Heinrihsone un citi radošās komandas biedri”, saka iestudējuma producents Juris Millers.

Šis ir arī viens no pēdējo gadu dārgākajiem teātra un mūzikas mākslas projektiem – kopējās iestudējuma sagatavošanas un mēnesi ilgās turnejas izmaksas sasniedz turpat pusmiljonu eiro un tas ļaus ikvienā Latvijas pilsētā parādīt šo rokoperu visā tās krāšņumā – uz katru no turnejas pilsētām vairākos autofurgonos tiks nogādāta uzvedumam nepieciešamā skaņu un gaismu aparatūra, kā arī dekorācijas. Kopumā uzveduma izveidē un norisē ir iesaistīti vairāk nekā 70 cilvēki – aktieri, dziedātāji, mūziķi, dejotāji, tehniķi un administratori.

Jāatzīmē, ka uz vairākām izrādēm biļetes ir izpārdotas pilnībā, bet uz daudzām – atlikušas pēdējās biiļetes, kuras var meklēt “Biļešu paradīzē”. Rokoperas “Lāčplēsis” izrādes notiks Ādažos, Bauskā, Dobelē, Jelgavā, Saldū, Ventspilī, Tukumā, Baložos, Rīgā, Siguldā, Cēsīs, Limbažos, Valmierā, Liepājā, Madonā, Alūksnē, Rēzeknē, Preiļos, Daugavpilī, Jēkabpilī un Aizkrauklē no 30. oktobra līdz 25. novembrim. Rīgā skatītāju interese ir tik liela, ka jau ir izsludināta trešā papildizrāde.

Pievienot komentāru

Komentāri (3)

  1. Dukurs Lāčplēša lomā? Dee – Tu saproti, ko Tu runā?
    Man likās, ka viņš pat Kokneša tēlā galīgi neder – par vāju, mazu, tievu šādam tēlam….vienīgi dzied labi.
    Ne Koknesis, bet bērns…

    Tā izrāde, ko es redzēju…Daumants…tas bija neizsakāmi spēcīgi (vokāli un aktieriski), ķermeņa valoda, viņā būtība….viss, kas iemieso Lāčplēsi…un ja viņš dzied – Es Tevi dzirdu,Tēvzeme! Tad Tu saproti, ka viņš tiešām to dzird, nevis tikai tēlo vai spēlē. Man likās, ka tas bija tik neizsakāmi patiesi!

  2. Paldies par vēstījumu, kas notika atkal, nu jau pēc 25 gadiem, pavisam citā Latvijā. Paldies par emocionālo baudījumu. Šīs divas rokoperas nevar salīdzināt, jo tas nebūt nav jādara. Šis ir cits režisoriskais skatījums, mūsdienu Latvijā, ar šisdienas problēmu. Izpārdoto un piesmieto Latviju un pussalauzto latvisko dvēseli. Šodienas Latvija nav tā pati, kas pirms 25 gadiem un šodienas latvietis arī vairs nav tas pats. Un beidziet “kangarot” komentāros un paši sevī!

  3. Skatoties liekas kā tāda mannā purtra .
    Daudz sīku graudiņu, bet nav kur aci piesiet !
    Pārāk viena vecuma visi, pārāk līdzīgas kustības, pārāk neizjusti un bez elementāras kompozīcijas, visi griežas un tērpi pazūd..
    Ir gribējies daudz detaļas, kas ir par sīku, lai tās nolasītos. Nu kauns skatīties.
    Skatoties pat negribas ticēt, ka aiz tā visa stāv M. Zālīte un Z.Liepiņš . Vai tomēr Talantu fabrika?
    PAr galvenās lomas atveidotāju arī īsti nav ko teikt – tāda Igo kopija ar vecu laiku koppapīru.
    Dons pilnīgi noteikti būtu ieguvums šai izrādei, jo šobrīd tai nav centra. Pat Miks Dukurs būtu labāks Lāčplēša lomā. Jā, varbūt nebūtu vokāli perfekts , bet radītu jaunu stāstu par Lāčuplēsi – ne perfektu , bet iespējams paliekošāku kā šo.

Latvijas simtgades svinības kopumā izmaksās 60 miljonus eiro (2)Kopējais Latvijas simtgades svinību pasākumu finansējums 2017.-2021. gadā indikatīvi varētu sasniegt 59 075 947 eiro, liecina Kultūras ministrijas (KM) informatīvais ziņojums par Latvijas simtgades svinību pasākumu plānu 2017.-2021. gadam, kuru nākamnedēļ izskatīs valdībā.
Draugiem Facebook Twitter Google+