A barista works behind the counter at the newly-inaugurated Starbucks outlet in New Delhi on February 6, 2013. Starbucks, the world’s biggest coffee chain, launched its first outlet in New Delhi on Wednesday with an aim to expand its  reach to customers across India. AFP PHOTO/ SAJJAD HUSSAIN
A barista works behind the counter at the newly-inaugurated Starbucks outlet in New Delhi on February 6, 2013. Starbucks, the world’s biggest coffee chain, launched its first outlet in New Delhi on Wednesday with an aim to expand its reach to customers across India. AFP PHOTO/ SAJJAD HUSSAIN
Foto-LETA/AFP

Novērtēšanas sistēma valsts pārvaldē neļaušot “atsēdēt” laiku 8

Ieviešot valsts pārvaldē jaunu novērtēšanas sistēmu, katram darbiniekam jau sākotnēji tiks definēti darbības mērķi un tas neļaus viņiem “atsēdēt” darba dienu, intervijā aģentūrai LETA sacīja Valsts kancelejas direktora vietniece valsts pārvaldes un cilvēkresursu attīstības jautājumos Eva Upīte.

Reklāma
Reklāma
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
TV24
Šoreiz “šefs” ir pielaidis kolosālu kļūdu. Vai Krievijas elite patiesībā gaida Putina nāvi? 41
RAKSTA REDAKTORS
“Šorīt viņi tur stāvēja vairāk nekā pusstundu, diskusijas bija skaļos toņos” – jautājam instruktoram, kuram no šoferiem šādā situācijā ir priekšroka 3
Lasīt citas ziņas

Vecajā novērtēšanas sistēmā valsts pārvaldē nodarbinātais pats veica sava darba novērtēšanu, un vēlāk komisija to izvērtēja. Taču nebija skaidru kritēriju, kas īsti ir jāvērtē, līdz ar to vērtējums bija subjektīvs. Savukārt jaunajā sistēmā jau gada sākumā katram nodarbinātajam ir noteikti skaidri mērķi, kas gada laikā ir jāsasniedz.

“Piemēram, ir zināms, ka gada nogalē vērtēs, kā notiek sadarbība ar klientiem. Ja līdz šim varēja atrunāties, ka nav īsti zināms, ko vadītājs no darbinieka sagaida, jaunajā sistēmā tā nebūs. Ir jāsaprot, ka ierēdnim ir jānosaka skaidri mērķi, jo pēc tam ir viegli padarīto novērtēt. Ja būs noteikti tādi izplūduši mērķi, tad padarīto nevarēs novērtēt,” skaidroja Upīte.

CITI ŠOBRĪD LASA

Valsts pārvaldes darbinieku novērtēšanas sistēma ir divpusēja – vispirms darbinieks pats ieraksta pašvērtējumu, tad vadītājs par to ieraksta savu komentāru. Savukārt augstākā vadības līmeņa darbinieki tiek vērtēti trīspusēji jeb pēc 360 grādu principa, kad darbinieku novērtē gan tiešā priekšniecība, gan kolēģi, gan klienti. Pēc tam notiek darbinieka apspriede ar vadītāju, kurā tiek izrunāts mērķa sasniegšanas progress. Gadījumā, ja darbinieku neapmierina novērtējums, viņam uzreiz nav jāvēršas tiesā – paveikto vērtēs iestādes vadītāja izveidota komisija. “Mēs esam iestrādājuši šādu mehānismu, lai ar šādām problēmām nevērstos tiesā, bet atrisinātu valsts pārvaldes iekšienē, netērējot laiku, administratīvo resursu, bet virzītos konstruktīvas komunikācijas un sadarbības virzienā,” piebilda Valsts kancelejas eksperte.

Jaunajā novērtēšanas sistēmā viss notiks elektroniski – iestādes vadītājs, ieejot vērtēšanas sistēmā, redz pilnīgi visu savu padoto mērķus, kā kuram ir veicies, ko kurš ir izdarījis. Sistēma arī ļauj novērtēt, kādas kompetences katram darbiniekam ir jāuzlabo, un tas ļauj plānot mācības. Vienlaikus gan Upīte aicina nevērtēt, ka līdz šim viss ir bijis slikti – nepilnības ir bijušas, bet tām ir rasts risinājums.