Brīvdabas autoizstādes Ādažos – nu jau tradīcija.
Brīvdabas autoizstādes Ādažos – nu jau tradīcija.
Foto – Raimonds Volonts

Nu, žūrija, grūti tev būs! “Gada auto 2017” finiša taisnē 0

Šonedēļ – no ceturtdienas līdz svētdienai – konkursa žūrija pulcējas pēdējam testa braucienu maratonam. Tad balsojums. Atgādinu – nevis par “labāko” (jo tādu objektīvi noteikt nav iespējams), bet par autobūves jaunumu, kurš lēmēju dubultducim būs interesantākais, pārliecinās ar pamatvērtībām un spilgtām novitātēm.

Reklāma
Reklāma
Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija
TV24
Vai rudenī tiks palielinātas pensijas? Saeimas deputāts par plānotajām izmaiņām pensiju aprēķinā
Viedoklis
Krista Draveniece: Puikam norauj bikses, meitai neļauj pačurāt. Kādi briesmoņi strādā mūsu bērnudārzos? 115
Lasīt citas ziņas

Kāpēc žūrijai “grūti būs”, par to mazliet vēlāk. Vispirms par plašākai publikai iespējamo guvumu. Visi 23 pašlaik pieteiktie pretendenti pulcēsies Ādažu “Porthotel” un tur būs katram interesentam vienkopus apskatāmi. Jāsaka – unikāla iespēja, ko nevar aizstāt atsevišķu auto apskates pie dīleriem. Iespēja, kuru daudzi izmantoja jau pērn. Tātad ceturtdien pa dienu fotosesija mazliet tālāk pa Tallinas šoseju – pie Lilastes, pie viesnīciņas, kuru esam pieraduši saukt par “Medzābakiem”. Vakarā visi auto apskatāmi Ādažos. Arī piektdien, sestdien un svētdien tie tur būs. Labākais ekskursiju laiks – rīti (līdz plkst. 10, kad žūrija izklīst testu ceļos), pusdienlaiks (plkst. 14 – 15) un vakari (izņemot svētdienu, kad vāksimies mājup). Iespējamas sarunas ar žūrijas biedriem.

Bet žūrija… Kā lai izvēlas šajā raibumā? Kā lai piešķir titulu vienam? Dārgie galvenajai nominācijai neder. Tiem ir savas sacīkstes par titulu “Premium”, “Skaistākais”, “Sportiskākais”. Tautai kaut cik reāli pieejamu “mazo” un “kompakto” šogad maz. Pareizāk sakot, “mazo” nav nemaz. Kompaktie – divas “Opel Astra” modifikācijas un “Renault Megane”. Racionālākais risinājums, protams, būtu atdot balsi par to, kura jau pērnajā Eiropas konkursu sesijā kronēta. Par “Astru”, kura tiešām ir ļoti laba. Bet neinteresants šāds racionālisms… Un šis, šķiet, ir vienīgais arguments, kas liks meklēt “Meganes” šarmu, “Peugeot 3008” un “Traveller” praktiskumu, aizmirst par finanšu barjeru un balsot par fantastiski labi stūrējamo pilsētas auto “Audi Q2″…

CITI ŠOBRĪD LASA

Vai doties pie Latvijā tik populārajiem krosoveriem, kuri šogad konkursā pārstāvēti izcili plaši. Skatieties uzziņā – katrs trešais dalībnieks ir no šīs grupas. Jāatzīst gan, ka kompānija nav no tām lētākajām. Visi izņemot “Opel Mokka” ir no vidējās izmēru kategorijas (tā ap 4,5 m garumā), vairāki ar pretenzijām uz soli “premium” dārziņā. Ne gluži viegli sniedzami (neļaujiet sevi maldināt tabuliņām pievienotajām cenām, tās ir par pieticīgāko komplektāciju, nereti ar vienas ass piedziņu), bet acis taču pamielot drīkst… Drīkst un vajag. Bet ak vai, žūrija, tev būs arī jābalso. Ne tikai par krosoveriem.

Šogad ir jauna nominācija – “Gada pikaps”. Pirmo reizi konkursa vēsturē tādi pieteikti veseli trīs. Visu pašlaik mūsu nelielajā pikapu tirgū populārāko marku jaunākie modeļi. Kā izvērtēt tos? Cenas līdzīgas, potences arī. Centīsimies. Lai nepamatoti (kā spalvas brāļiem diemžēl gadās) nesūkstītos par to kratīšanos uz nelīdzena seguma, esam saimniekus lūguši pikapos vismaz pārsimt kilogramu balasta iekraut, kārtīgā tanku ceļā arī iebrauksim.

Pāri klašu un cenu barjerām iecerēti divi papildtesti.

Viens statisks. Turpat viesnīcas pagalmā. Ekspertu grupa, dīleru konsultēta, mēģinās izdarīt to, ko nevar parasto pārbraucienu steigā. Mēs mēģināsim noskaidrot, kurš auto ir saprotamākais, atsaucīgākais, ērtākais “multimediju” jomā. Kurš vislabāk ļauj vadīt un izmantot no kabatas pat neizvilktu mobilo telefonu. Zvanīt, lasīt e-pastus un īsziņas, spēlēt mūziku, izmantot kartes un navigācijas lietotnes.

Otrs – tumsā. Liksim atzīmes par dažādu veidu adaptīvajām gaismām. Lukturiem, kuri rudens melnumā spēj izgaismot, bet neapžilbināt. Ar tādām šogad jau lepojas gandrīz visi jaunie auto. Daži pamatoti.

Mēģināsim vērtēt. Vēl nebalsosim (tas būs jādara decembra sākumā). Domāsim. Arī komentēsim. Lasiet pēc nedēļas.

UZZIŅA

Vai kāds pārspēs “Eiropas Gada auto 2016”? Foto – Raimonds Volonts

“Latvijas Gada auto 2017” pretendenti

* Opel Astra – no 14 611 EUR

* Opel Astra Sports Tourer – no 15 316 EUR

* Opel Mokka X – no 16 388 EUR

* Nissan Navara– no 27 220 EUR

* Mazda MX–5 – no 27 100 EUR

* Ford Edge – no 43 300 EUR

* Ford Mustang – no 46 800 EUR

* BMW X1 – no 31 000 EUR

* Renault Megane – 15 180 EUR

* Renault Talisman Grandtour – 27 265 EUR

* KIA Sportage – no 17 990 EUR

* Volkswagen Tiguan – no 21 583 EUR

* Volvo S90 – no 39 574 EUR

* Volvo V90 – no 47 824 EUR

* Hyundai Ioniq – no 23 990 EUR

* Mitsubishi L200 – no 25 990 EUR

* Audi Q2 – no 24 000 EUR

* Audi A5 Coupe – no 42 410 EUR

* Peugeot 3008 – no 19 913 EUR

* Peugeot Traveller – no 23 90 EUR

* Toyota RAV4 Hybrid – no 24 100 EUR

* Toyota Hilux – no 26 990 EUR

* Lexus RX – no 64 330 EUR

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.