Ekonomika
Bizness

Ogļu un naftas kravu plūsmu samazināšanās bremzē “Lietuvos geležinkeliai” pārvadājumus0

Foto: LETA

Lietuvas valsts dzelzceļa uzņēmums “Lietuvos geležinkeliai” un tā pārvaldītais kravu pārvadājumu uzņēmums “LG Cargo” saskaņā ar provizoriskiem datiem šā gada sešos mēnešos no pamatdarbības guvis 226,7 miljonu eiro ieņēmumus jeb par 2,3% vairāk nekā attiecīgajā laikposmā pērn, bet “LG Cargo” šai laikā pārvadājis par 1% mazāk kravu – 26,9 miljonus tonnu, jo sarukuši ogļu un naftas pārvadājumi.

“LG Cargo” kravu pārvadājumu samazināšanos noteikusi galvenokārt krasā ogļu cenas krišanās starptautiskajā tirgū siltāka laika dēļ, kā arī uz laiku apturētie Baltkrievijas naftas produktu pārvadājumi saistībā ar naftas vada “Družba” darbības traucējumiem, jo tajā bija iekļuvusi nekvalitatīva Krievijas nafta.

“Kravu pārvadājumu tirgū vērojam mainīgas kravu plūsmas un veltām lielus pūliņus, lai mēs būtu elastīgi, pielāgotos klientu mainīgajām vajadzībām un saglabātu līderpozīcijas konkurējošajā Baltijas valstu tirgū,” norādījis “Lietuvos geležinkeliai” ģenerāldirektors Mants Bartuška.

Lai gan visās Baltijas valstīs samazinājusies tranzītkravu plūsma, uzņēmumam “Lietuvos geležinkeliai” izdevies novērst tālāku kritumu, pieaugot vietējiem pārvadājumiem un piesaistot jaunas kravas.

Vilcienu satiksmi šā gada sešos mēnešos izmantojuši 2,825 miljoni pasažieru jeb par 15,3% vairāk nekā pirms gada.

2018.gadā “Lietuvos geležinkeliai” ieņēmumi auguši par 10,4% – līdz 495,8 miljoniem eiro, bet tīrā peļņa divkāršojusies, sasniedzot 54,8 miljonus eiro. Šogad uzņēmums plāno izmaksāt valstij rekordlielas dividendes – 43 miljonus eiro.

Pagājušā gada laikā “Lietuvos geležinkeliai” pārvadāja 56,8 miljonus tonnu kravu jeb par 7,9% vairāk nekā 2017.gadā, bet pārvadāto pasažieru skaits šai laikā pieauga par 11% un sasniedza 5,169 miljonus eiro.

Šogad “Lietuvos geležinkeliai” pabeidza veidot savu jauno kravu pārvadājumu uzņēmumu “LG Cargo”, nododot tam agrākās Kravu pārvadājumu direkcijas funkcijas.

Savukārt pasažieru pārvadāšanas darbība līdz gada beigām tiks nodota uzņēmumam “LG Keleiviams” un infrastruktūras darbība – uzņēmumam “Lietuvos geležinkeliu infrastruktūra”.

LA.lv
LE
LETA
Ekonomika
Apspriež pārrobežu sadarbību iepakojuma pārstrādē
2 dienas
AD
Artis Drēziņš
Ekonomika
LA.LV testē motociklus: Ar “Royal Enfield Continental GT 650” aizbraukt uz Liepāju padzert kafiju
2 dienas
OZ
Olafs Zvejnieks
Ekonomika
“Piecelties! Ekonomiskā tiesa nāk!”
2 dienas

Lasītākie raksti

Par svarīgo

LE
LETA
Dabā
Pirmdien daudzviet valstī spēcīgi līs un dārdēs pērkons
7 stundas
IL
Ilze Līvmane
Praktiski
Kāpēc, pirms laika pensionējoties, nedrīkst strādāt, bet īstajā vecumā strādā, cik tik gribi?
6 stundas
VK
Vita Krauja
Kultūra
Teātris ir gaistošs mirklis. Saruna ar aktrisi Elīnu Hanzenu
Intervija 11 stundas
LA
LA.LV
Sports
FOTO: Latviju pārstāvošajiem autosportistiem trīs goda pjedestāli “RallyX Nordic” debijas sacensībās Rīgā
7 stundas
AK
Aija Kaukule
Kultūra
Koncertzāle “Latvija”: jauna ērģeļmūzikas citadele vai Ventspils karaļvalsts greznumlieta?
8 stundas