Mobilā versija
-2.2°C
Baiba, Barbara, Barba
Sestdiena, 3. decembris, 2016
10. decembris, 2013
Drukāt

OMEGA -3 un mikrouzturvielas veselības sardzē 


Foto - ShutterstockFoto - Shutterstock

Kas ir OMEGA- 3? Polinepiesātinātās taukskābes, kas dabā visvairāk sastopamas treknās jūras zivīs.

Regulāra Omega-3 taukskābju lietošana ieteicama visiem, bet īpaši svarīga tā ir cilvēkiem ar hronisku sirds mazspēju vai pēc pārciesta miokarda infarkta. Lai nodrošinātu nepieciešamo Omega-3 taukskābju daudzumu organismā, ik dienu jāapēd vidēji 80 – 100 g treknu jūras zivju. Pastāvīgi tik daudz zivju apēd retais. Tāpēc kardiologi iesaka papildināt uzņemto Omega-3 taukskābju daudzumu ar Omega-3 etilestera lietošanu.

Omega-3 taukskābju vērtīgās īpašības pozitīvi iespaido ne tikai pieaugušos, bet arī grūtnieces, bērnus, dažādu slimību piemeklētos.

Palīgs pieaugušajiem 


OMEGA-3 taukskābes ir nepieciešamas šūnu membrānu u.c. neiroloģisko sistēmu celtniecībā. Šīs taukskābes ir nepieciešamas mūsu acs tīklenei, nodrošinot labu redzi. Tās palīdz cīnīties ar Alcheimera slimību, sirds un asinsvadu slimībām, samazina aritmiju un asinsspiedienu, uzlabo artēriju kopējo stāvokli.

Omega-3 taukskābes palīdz nodrošināt taukos šķīstošo vitamīnu A,D,E,K uzsūkšanos. Šie vitamīni ļoti nepieciešami ādai, acīm, sirdij un stipriem kauliem, kā arī imūnsistēmai.

Labvēlīgā ietekme uz grūtniecēm 



Omega-3 taukskābes ir ļoti svarīgas bērnu normālai fiziskai un garīgai attīstībai. Pētījumi liecina, ka, uzņemot ieteicamo Omega-3 taukskābju daudzumu, gan plānojot grūtniecību, gan tās laikā, barojot bērniņu ar krūti, bērni attīstās daudz ātrāk nekā mātēm, kurām šīs taukskābes organismā pietrūkst. Sievietēm grūtniecības un bērna zīdīšanas laikā ieteicams lietot 200 mg DHS Omega-3 taukskābes dienā papildus ieteicamajai Omega-3 taukskābju ikdienas devai.

Ļoti labvēlīgas bērniem 



Pastiprināta Omega-3 taukskābju uzņemšana ļoti labvēlīgi iespaido hiperaktīvus bērnus ar uzmanības, uzvedības un mācību traucējumiem, tostarp lasītprasmes grūtībām.

Saskaņā ar Oksfordas universitātes pētījumu, kurā piedalījās 493 skolēnu, pierādīts, ka augstāks Omega-3 taukskābju līmenis asinīs saistīts ar labāku lasītprasmi un atmiņas darbību.

Pret slimībām 



Omega-3 pretiekaisuma īpašības atvieglo artrīta, ekzēmas un psoriāzes slimnieku ciešanas. Hroniska kolīta un zarnu spazmu gadījumā Omega-3 veicina remisijas periodu. Omega-3 ir lieliska piedeva sirds un asinsvadu slimnieku diētai. Tā palīdz atvieglot daudzas alerģijas.

Zinātniski pētījumi pierādījuši, ka Omega-3 taukskābes palīdz pret depresiju.

Pētījumā, kurā piedalījās 14541 sieviete, sākot no astotās grūtniecības nedēļas līdz laikam, kad bērniņam ir astoņi mēneši, gūts apliecinājums, ka depresijas rādītāji bija mazāki tām sievietēm, kas lietoja Omega-3 taukskābes.

Pret hronisku nogurumu 



Hronisks nogurums rodas tad, kad organisms vairs nespēj ražot pietiekami daudz enerģijas dzīvības funkciju uzturēšanai. Ar laiku noguruma sajūtai pievienojas citi simptomi: vēdera pūšanās, aptaukošanās, tieksme uz biežām infekcijas slimībām, rodas imunitātes traucējumi. Svarīgi ievērot pareizu diētu un atjaunot mikrouzturvielu un vitamīnu krājumus organismā. Vitamīni C,B2, B6,B12, folskābe, magnijs palīdz samazināt nogurumu un nespēku. Vitamīni C, E, B2, cinks, selēns, varš un mangāns veicina šūnu aizsardzību pret stresu. Savukārt Omega-3 taukskābes palīdz pret iekaisuma procesiem.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+