Foto: LETA

“Omniva” paziņo par jauna pakalpojuma ieviešanu 2

Šī gada pirmajā pusgadā “Omniva” pakomātu biznesa segmenta izaugsme Latvijā bijusi 47%, nosedzot 77% tirgus, portālu “LA.lv” informēja “Omniva” pārstāvji.

Reklāma
Reklāma
Krimināls
VIDEO. “Bēdz prom!” Kārsavā iereibusi kompānija bēg no policijas un smejas par vadītāja nonākšanu policijas rokās 43
Krievija uzbrūk Ukrainai ar “brīnumieroci”. Ar to varētu tikt galā tikai F-16 144
VIDEO. Kāpēc gurķus tin plēvē? Atbilde tevi pārsteigs
Lasīt citas ziņas

Plānojot arī turpmāku pieaugumu, “Omniva” jau septembrī ieviesīs jaunu pakalpojumu “Omniva Checkout” un izvērtē iespējas nākotnē nodrošināt Latvijā arī muitojamo preču loģistiku.

Tādēļ jau tuvākajā laikā plānots izsludināt konkursu jauna loģistikas centra telpu nomai un šķirošanas līnijas iegādei.

CITI ŠOBRĪD LASA

Strauji augot “Omniva” pakomātu pakalpojuma pieprasījumam, aizvien būtiskāks kļūst jautājums par plašāku loģistikas centru, procesu efektivizēšanu un automatizāciju.

Šogad Latvijā plānota vēl 45 jaunu pakomātu uzstādīšana un septembrī jauna pakalpojuma – “Omniva Checkout” – ieviešana.

Jaunais pakalpojums paredz papildināt preču piegādes un atgriešanas loģistikas pakalpojumu lokālajiem e-veikaliem un mājražotājiem, piedāvājot tiem iespēju izvēlēties arī norēķinu apkalpošanu – preču apmaksu ar banku saitēm un norēķinu kartēm.

Tādējādi tiks nodrošināts pakalpojums viena līguma ietvaros – uzņēmums noslēdz līgumu gan par preču piegādi uz pakomātiem, gan to atgriešanu, gan arī maksājumu pieņemšanu.

Tas ne tikai nodrošinās uzņēmumiem laika resursu efektivizēšanas iespējas, bet arī finanšu līdzekļu ietaupījumu – uzņēmumiem vairs nebūs nepieciešams slēgt atsevišķus līgumus ar katru banku, maksāt ikmēneša uzturēšanas un kontu apkalpošanas maksas.

Turklāt finanšu plūsma būs viegli pārskatāma, jo maksājumu administrēšana tiks veikta elektroniskajā vidē, kas pieejama 24h diennaktī arī no viedtālruņa.

Būtisks jaunums nozarē ir arī pieņemtais lēmums, ka no 2021.gada visu trešo valstu sūtījumiem uz Eiropu būs jāpiemēro PVN – šobrīd šādiem sūtījumiem piemēro PVN, ja pirkums summa pārsniedz 22 eiro.

Tā kā patlaban “Omniva” Latvijā šādu pakalpojumu nenodrošina, šis ir potenciāls biznesa attīstībai, jo paredzams, ka šo valstu e-komercijas uzņēmumi jau tuvākajā laikā meklēs uzticamus partnerus, kas spēj nodrošināt šādus loģistikas pakalpojumus ne tikai lokālā mērogā. Un “Omniva” var.

Reklāma
Reklāma

“Mūsu plānos ir stiprināt un palielināt “Omniva” tirgus pozīcijas ne tikai Latvijā, bet skatāmies arī uz Eiropu. Jaunie pakomāti, “Omniva Checkout” ieviešana un ambīcija nodrošināt tieši Latvijā arī muitojamo preču apstrādi, uzglabāšanu un loģistiku, noteikti audzēs mūsu pakalpojuma pieprasījumu, līdz ar to arī apjoma pieaugumu,” skaidroja “Omniva Latvija” vadītāja Beāte Krauze.

Šo attīstības plānu realizācijai mums Latvijā nepieciešama lielāka un efektīvāka noliktava jau tuvākajā laikā, jo šī brīža loģistikas centra efektivitātes un ietilpības resursi ir tuvu robežai.

“Tādēļ jau tuvākajā laikā izsludināsim konkursu jauna loģistikas centra telpu nomai un šķirošanas līnijas iegādei,” norādīja Krauze.

Atbilstoši “Omniva” aplēsēm optimālākā lokācija šādam loģistikas centram būtu Pierīga – Valdlauči vai Mārupe. Taču, tā kā šobrīd tirgū nav piemērota piedāvājuma, drīzumā konkursa kārtībā “Omniva” plāno meklēt attīstītāju, kas būs gatavs investēt un piedāvāt ilgtermiņa nomas tiesības.

Paralēli, izvērtējot pārējo valstu pieredzi, tiek analizētas arī procesu robotizācijas iespējas, piemēram, jaunai šķirošanas līnijai, tomēr piemērotākā risinājuma izvēle ir nopietns lēmums, jo jāspēj prognozēt paku izmēri ilgtermiņā.

Krauze atklāja, ka šī gada pirmos sešos mēnešos “Omniva” grupas kopējie ieņēmumi Baltijā sasnieguši 50,73 miljonus eiro. Tas galvenokārt skaidrojams ar pakomāta tīkla paplašināšanu, kā rezultātā sūtījumu apjoms Baltijas reģionā pieaudzis par 20%.

Visstraujākā izaugsme bijusi tieši Latvijas pakomātu biznesa pakalpojumam, kas palielinājies par 47%.

SIA “Omniva Latvija” dibināta 2012. gadā un nodrošina, sūtījumu loģistikas, informācijas loģistikas un e-rēķinu apstrādes pakalpojumus.

“Omniva” ir plašākais pakomātu tīkls Baltijā, kas nodrošina kvalitatīvu, ātru un drošu servisu preču piegādei un ir pieejams 24 stundas diennaktī.

Šobrīd Latvijas “Omniva” tīklā ir 116 pakomātu, kas izvietoti 57 apdzīvotās vietās Latvijā.