Mobilā versija
-4.0°C
Baiba, Barbara, Barba
Svētdiena, 4. decembris, 2016
24. maijs, 2016
Drukāt

“Kultūrzīmju” izvēle: Operā atkal spožie Londonas simfoniķi

Publicitātes fotoPublicitātes foto

Piektdien, 27. maijā, “Latvijas koncertu” organizēto “Rīgas festivālu” Latvijas Nacionālajā operā un baletā atklās viens no pasaules izcilāko orķestru piecnieka – Londonas Simfoniskais orķestris diriģenta sera Antonio Papano (attēlā) vadībā.

Izcilo mūziķu interpretācijā skanēs Ludviga van Bēthovena Vijoļkoncerts, kurā solists būs Dānijā dzimušais vijolnieks Nikolajs Znaiders, un Edvarda Elgara Otrā simfonija.

Antonio Papano (1959), viens no pasaulē pieprasītākajiem diriģentiem, ir arī talantīgs pianists un klavesīnists. Pēc desmit gadiem Briseles “La Monnaie” teātra vadībā šobrīd viņš ir britu karaliskās operas “Covent Garden” galvenais diriģents un Romas “Santa Cecilia” Nacionālās akadēmijas orķestra mākslinieciskais vadītājs. Britu un itāļu izcelsmes mūziķis kā diriģents 1987. gadā debitēja Norvēģijas Nacionālajā operas un baleta teātrī, pēc trim gadiem kļūstot par tā māksliniecisko vadītāju un ar Pučīni “Bohēmu” debitējot Londonas “Covent Garden”.

Savukārt konkursa solists Nikolajs Znaiders vijoļspēli ir mācījies Dānijas Karaliskajā Mūzikas akadēmijā pie slavenā Milana Viteka. Par īstu starta punktu viņa starptautiskajai karjerai kļuva triumfs Karalienes Elizabetes konkursā Briselē 1997. gadā. Viņš koncertējis ar pasaulē ievērojamākajiem orķestriem Daniela Barenbauma, Marisa Jansona, Mstislava Rostropoviča un citu diriģēšanas grandu vadībā. Mūziķis spēlē meistara Džuzepes Gvarneri 1741. gadā darināto vijoli, kas atradās Frica Kreislera kolekcijā.

Pirmo reizi Rīgā Londonas simfoniķi viesojās 2014. gadā Eiropas kultūras galvaspilsētas programmā. Toreiz viņus diriģēja izcilais Daniels Hārdings. Savukārt sers Antonio Papano Nacionālajā operā uzstājās 2013. gada februārī kopā ar Romas Sv. Cecīlijas akadēmijas orķestri un pasaulslaveno vijolnieku Džošua Bellu Hermaņa Brauna fonda 15. jubilejas koncertā. Klusuma kvalitāte zālē bija tik fantastiska, ka pēc koncerta diriģents pat pajokoja – varēja domāt, ka visi klausītāji aizmiguši. “Es uzskatu, ka tā bija ļoti augsta publikas iekšējās koncentrētības pakāpe,” teica A. Papano.

Izcilo mākslinieku snieguma kvalitāte bija sajūsminoša, tomēr, tāpat kā citās šādās reizēs, nebija noslēpjams, ka Opera nav labākā vieta šādiem koncertiem – kaut vai tāpēc, ka tās akustika ir ļoti slāpējoša. Var tikai nožēlot, ka finansiāli birokrātisku šķēršļu dēļ šādas pasaules līmeņa izcilības netiek vestas uz mūsu jaunajām reģionālajām koncertzālēm, kas domātas tieši lielo formu atskaņojumiem un kā Rēzeknes “Gors” un “Lielais Dzintars” var lepoties ar perfektu akustiku un lielāku zāles ietilpību. Vēl pirmdienas rītā “Biļešu paradīzē” uz Londonas simfoniķu koncertu bija nopērkamas pašas dārgākās – 100, 120 un 150 eiro – biļetes, kā arī bija vēl atlikušas dažas biļetes no 55 līdz 85 eiro.

“Rīgas festivāls'” turpināsies līdz 18. jūnijam.

 

 

“RĪGAS FESTIVĀLA” IZLASE

Budapeštas festivāla orķestra koncerts – 8. jūnijā plkst. 20 Lielajā ģildē (diriģents Ivāns Fišers).

Koncertizrāde “Novecento”. Vestards Šimkus – 9. jūnijā plkst. 20 Spīķeru koncertzālē.

Latvijas Radio koris un “Sinfonietta Rīga”. Oratorija “5 eņģeļi” – 16. jūnijā plkst. 20 Jaunajā Sv. Ģertrūdes baznīcā (diriģents Normunds Šnē).

Pievienot komentāru

Latvijā iedegas Ziemsvētku egles, sākas rūķu darbnīcas un Adventa koncertiZiemassvētku gaidīšanas laikā arvien vairāk un vairāk sirsnīgu sarīkojumu gaida ģimenes.
Draugiem Facebook Twitter Google+