Mobilā versija
+0.4°C
Guna, Judīte
Sestdiena, 10. decembris, 2016
8. novembris, 2013
Drukāt

Operas muzikālie groži citās rokās (11)

Foto - LETAFoto - LETA

Latvijas Nacionālās operas galvenā diriģenta lietuvieša Modesta Pitrena vietā turpmāk būs diriģents Mārtiņš Ozoliņš, savukārt valdes priekšsēdētāja padomnieka māk-slinieciskajos jautājumos Artura Maskata amatu turpmāk ieņems diriģents Andris Veismanis.  Tā vakar sarunā “LA” redakcijā par Nacionālās operas nākotnes redzējumu un risināmiem jautājumiem sacīja Operas valdes priekšsēdētājs Zigmars Liepiņš. Izvērstu sarunu publicēsim kādā no jaunās nedēļas numuriem.

Arturs Maskats jau parakstījis vienošanos par sadarbības pārtraukšanu. Z. Liepiņš un A. Maskats darba attiecības pārtraukuši, paspiežot viens otram roku, jo, kā sacīja Z. Liepiņš, viņš A. Maskatu gan cienot kā cilvēku, gan uzskatot par lielisku komponistu. Z. Liepiņš neslēpa, ka lietas darot ātri, daži esot vēl šokā, bet viņam neesot laika.

Septembra sākumā A. Maskats tika izraudzīts Operas valdes priekšsēdētāja amatam, taču viņš no tā atteicās, kā vienu no argumentiem minot to, ka neredz iespēju strādāt Operā, ja tās valdē nedarbojas arī Andrejs Žagars.

“Tā kā iepriekšējā direktora tagad Baltajā namā vairs nav, vai nav tikai loģiski, ka tagad arī Arturs Maskats vairs nevar strādāt Operā? Otrs Operas un Artura Maskata šķiršanās iemesls ir tas, ka ir sastādīts nākotnes repertuārs, kas man liekas apšaubāms. Bet šī repertuāra veidošana lielā mērā bijis arī Artura Maskata darbs. Treškārt, 2014. gada repertuārā strikti ieplānota A. Maskata opera “Valentīna”, kam komponists pagaidām uzrakstījis tikai daļu,” stāsta Operas valdes priekšsēdētājs.

Savukārt Operas jaunais galvenais diriģents Mārtiņš Ozoliņš ir absolvējis Latvijas Mūzikas akadēmijas (LMA) Kordiriģēšanas nodaļu prof. Edgara Račevska klasē, iegūstot bakalaura (1996) un maģistra (1998) grādu, kā arī profesora Imanta Rešņa simfoniskā orķestra diriģēšanas klasi (2003). Piedalījies meistarklasēs Baha akadēmijā pie Helmuta Rillinga, kā arī pie Gintara Rinkeviča Lietuvā un Vasilija Sinaiska Sanktpēterburgā. Sadarbojies ar kamerorķestri “Latvijas filharmoniķi”, Liepājas simfonisko orķestri, Latvijas Nacionālo simfonisko orķestri un Lietuvas Valsts simfonisko orķestri. Kopš 2010. gada M. Ozoliņš ir profesionālā pūtēju orķestra “Rīga” mākslinieciskais vadītājs, kopš 2010. gada LMA Simfoniskās diriģēšanas katedras vadītājs, kopš 2012. gada šīs pašas katedras docētājs.

Pie diriģenta pults Operā Mārtiņš Ozoliņš stājies baletiem “Karlsons lido”, “Karmena. 5 tango”, “Romeo un Džuljeta”, operām “Pīķa dāma”, “Dēmons”, vēl citām, kā arī topošajai “Mīla uz trim apelsīniem”. Nule aizvadītajos Dziesmu un deju svētkos Mārtiņš Ozoliņš bija augsti novērtētā vokāli simfoniskā koncerta “Arēnā Rīga” mākslinieciskais vadītājs, kā arī “koru karu” finālā piedalījās ar diviem koriem – jaukto kori “Sonore” un kamerkori “Rāte”.

Veismanis_Leta_Lita_Krone_4Andris Veismanis ir studējis simfonisko un operas diriģēšanu pie Jurija Simonova un specializējies senajā mūzikā pie klavesīnista un diriģenta Viljama Kristī Rīgā un Parīzē. Kopš 2006. gada viņš ir Latvijas Nacionālās operas diriģents. Andris Veismanis vada arī Vidzemes kamerorķestri un ir viens no vadošajiem Latvijas kontrtenoriem, baroka un klasicisma mūzikas speciālists. Sadarbojies gan ar LNSO un kamerorķestriem “Kremerata Baltica” un “Sinfonietta Rīga”, gan ar daudziem izciliem solistiem ‒ Elīnu Garanču, Annu Ņetrebko, Monseratu Kavaljē. Viņš ir kordiriģēšanas pasniedzējs Latvijas Mūzikas akadēmijā, kā arī privāti pasniedz solo dziedāšanu Latvijas un Igaunijas vokālistiem.

Pievienot komentāru

Komentāri (11)

  1. Veiksmi Mārtiņam Ozoliņam!

  2. Vēlu veiksmi visiem jaunajiem vadītājiem!
    Kā arī novēlu stipri subjektīvajam nelabvēlim – mūzikls 10. novembris, 2013 17:42 – atrast citu veidu, kā risināt savas personīgās problēmas.

  3. Dievs ar Mārtiņu-vismaz muzikāls cilvēks un tiks galā ar uzdevumiem, bet Veismanis!!? ko te darīs viņš? ar mūzikliem un popmūziku vilinās jaunatni operā, konkurējot ar dramatiskajiem teātriem, kur muzikālās izrādes kases gabali. nabadzības apliecība, ka neredz citu veidu, kā piesaistīt jaunu skatītāju.
    tā vien šķiet, ka cenšas pielīmēties jaunajam šefam (populāras mūzikas specam). būtu cits, dziedātu citu meldiņu. hameleons un haltūrists – visur ir, tik nekur profesionāli…

  4. vēl finansu direktors un galvena gramatvede janomaina.

  5. Beidzot LNO tiek novērtēts pašmāju diriģents,kurš nepamet Latviju.Panākumus Mārtiņam Ozoliņam jaunajā amatā un sveiciens vārda dienā!!!

  6. Lieliska ziņa!Veiksmi un izturību Ozoliņam jaunajā amatā!!!

  7. Sen bija laiks Ozoliņam ieņemt šo amatu. Galvenajam diriģentam ar orķestri jābūt kopā ikdienā nevis kā līdz šim, kad Piterens šeit tikai viesojas. Paldies Liepiņam!

  8. Paldies Zigmāram Liepiņam par lietu dabiskās kārtības atjaunošanu! Operā mūzikai jau no pirmsākumiem bija paredzēta pirmā vieta. Paldies par latviešu diriģentiem, kuriem beidzot ir piešķirta to nopelnītā cieņa un atzinība, ieceļot Operas mūziķu godpilnajos amatos, kuri savu talantīgumu un muzikalitāti ir pierādījuši muzicējot dažādos žanros visā Latvijā.
    Lai Dievs Jums, Zigmār, palīdz un lai izdodas!

  9. ” Operas un Artura Maskata šķiršanās iemesls ir tas, ka ir sastādīts nākotnes repertuārs, kas man liekas apšaubāms. Bet šī repertuāra veidošana lielā mērā bijis arī Artura Maskata darbs.”
    Ardievu Latvijas Opera! Sveiks provinciālais padomju latviešu kultūras nams!

  10. koristi un muziķi Atbildēt

    Tautas bals -Dieva bals !!! Bravo !

Latvijas simtgades svinības kopumā izmaksās 60 miljonus eiro (2)Kopējais Latvijas simtgades svinību pasākumu finansējums 2017.-2021. gadā indikatīvi varētu sasniegt 59 075 947 eiro, liecina Kultūras ministrijas (KM) informatīvais ziņojums par Latvijas simtgades svinību pasākumu plānu 2017.-2021. gadam, kuru nākamnedēļ izskatīs valdībā.
Draugiem Facebook Twitter Google+