Foto – LETA

Operas muzikālie groži citās rokās 11

Latvijas Nacionālās operas galvenā diriģenta lietuvieša Modesta Pitrena vietā turpmāk būs diriģents Mārtiņš Ozoliņš, savukārt valdes priekšsēdētāja padomnieka māk-slinieciskajos jautājumos Artura Maskata amatu turpmāk ieņems diriģents Andris Veismanis.  Tā vakar sarunā “LA” redakcijā par Nacionālās operas nākotnes redzējumu un risināmiem jautājumiem sacīja Operas valdes priekšsēdētājs Zigmars Liepiņš. Izvērstu sarunu publicēsim kādā no jaunās nedēļas numuriem.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 24
Aivars Lembergs sašutis par kārtējo slogu uz Latvijas patērētāju kakla: “Tā mēs iegriezām Krievijai – pērkam dārgākus dārzeņus no Krievijas”
Kokteilis
Numeroloģijas tests: aprēķini savu laimīgo skaitli un uzzini, ko tas par tevi atklāj 10
Lasīt citas ziņas

Arturs Maskats jau parakstījis vienošanos par sadarbības pārtraukšanu. Z. Liepiņš un A. Maskats darba attiecības pārtraukuši, paspiežot viens otram roku, jo, kā sacīja Z. Liepiņš, viņš A. Maskatu gan cienot kā cilvēku, gan uzskatot par lielisku komponistu. Z. Liepiņš neslēpa, ka lietas darot ātri, daži esot vēl šokā, bet viņam neesot laika.

Septembra sākumā A. Maskats tika izraudzīts Operas valdes priekšsēdētāja amatam, taču viņš no tā atteicās, kā vienu no argumentiem minot to, ka neredz iespēju strādāt Operā, ja tās valdē nedarbojas arī Andrejs Žagars.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Tā kā iepriekšējā direktora tagad Baltajā namā vairs nav, vai nav tikai loģiski, ka tagad arī Arturs Maskats vairs nevar strādāt Operā? Otrs Operas un Artura Maskata šķiršanās iemesls ir tas, ka ir sastādīts nākotnes repertuārs, kas man liekas apšaubāms. Bet šī repertuāra veidošana lielā mērā bijis arī Artura Maskata darbs. Treškārt, 2014. gada repertuārā strikti ieplānota A. Maskata opera “Valentīna”, kam komponists pagaidām uzrakstījis tikai daļu,” stāsta Operas valdes priekšsēdētājs.

Savukārt Operas jaunais galvenais diriģents Mārtiņš Ozoliņš ir absolvējis Latvijas Mūzikas akadēmijas (LMA) Kordiriģēšanas nodaļu prof. Edgara Račevska klasē, iegūstot bakalaura (1996) un maģistra (1998) grādu, kā arī profesora Imanta Rešņa simfoniskā orķestra diriģēšanas klasi (2003). Piedalījies meistarklasēs Baha akadēmijā pie Helmuta Rillinga, kā arī pie Gintara Rinkeviča Lietuvā un Vasilija Sinaiska Sanktpēterburgā. Sadarbojies ar kamerorķestri “Latvijas filharmoniķi”, Liepājas simfonisko orķestri, Latvijas Nacionālo simfonisko orķestri un Lietuvas Valsts simfonisko orķestri. Kopš 2010. gada M. Ozoliņš ir profesionālā pūtēju orķestra “Rīga” mākslinieciskais vadītājs, kopš 2010. gada LMA Simfoniskās diriģēšanas katedras vadītājs, kopš 2012. gada šīs pašas katedras docētājs.

Pie diriģenta pults Operā Mārtiņš Ozoliņš stājies baletiem “Karlsons lido”, “Karmena. 5 tango”, “Romeo un Džuljeta”, operām “Pīķa dāma”, “Dēmons”, vēl citām, kā arī topošajai “Mīla uz trim apelsīniem”. Nule aizvadītajos Dziesmu un deju svētkos Mārtiņš Ozoliņš bija augsti novērtētā vokāli simfoniskā koncerta “Arēnā Rīga” mākslinieciskais vadītājs, kā arī “koru karu” finālā piedalījās ar diviem koriem – jaukto kori “Sonore” un kamerkori “Rāte”.

Andris Veismanis ir studējis simfonisko un operas diriģēšanu pie Jurija Simonova un specializējies senajā mūzikā pie klavesīnista un diriģenta Viljama Kristī Rīgā un Parīzē. Kopš 2006. gada viņš ir Latvijas Nacionālās operas diriģents. Andris Veismanis vada arī Vidzemes kamerorķestri un ir viens no vadošajiem Latvijas kontrtenoriem, baroka un klasicisma mūzikas speciālists. Sadarbojies gan ar LNSO un kamerorķestriem “Kremerata Baltica” un “Sinfonietta Rīga”, gan ar daudziem izciliem solistiem ‒ Elīnu Garanču, Annu Ņetrebko, Monseratu Kavaljē. Viņš ir kordiriģēšanas pasniedzējs Latvijas Mūzikas akadēmijā, kā arī privāti pasniedz solo dziedāšanu Latvijas un Igaunijas vokālistiem.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.