Mobilā versija
+8.4°C
Gunārs, Vladimirs, Gunis
Ceturtdiena, 8. decembris, 2016
21. jūlijs, 2016
Drukāt

Otto Ozols: Sit krievu tāpēc, ka krievs (104)

Foto-LETA/AFPFoto-LETA/AFP

Krievijas prezidents Vladimirs Putins ir teicis: tiem, kas nenožēlo PSRS sabrukumu, nav sirds, bet tiem, kas uzskata, ka to var atjaunot, nav prāta.

Šis Putina apgalvojums vēlreiz netieši apliecina, ka viņš bija otrās šķiras čekists, kurš slikti pārzināja patieso situāciju Padomju Savienībā. PSRS Valsts Drošības komiteja jeb VDK var pārmest daudz ko, bet 70. un 80. gados tā centās pieņemt darbā augstskolu labākos studentus, un rezultātā tā joprojām bija ļaunam režīmam kalpojoša, bet intelektuāli spēcīga organizācija. Putins acīmredzami nebija pats spožākais čekists, jo tika aizsūtīts uz komunistu kontrolētās Austrumvācijas provinci. Čekistiem tā bija trimda. Iespējams, ka iemesls bija arī Putina nespēja runāt vāciski bez smaga krievu akcenta. (Interneta vietnē “Youtube” var atrast video ierakstus, kuros dzirdama Putina vācu valoda ar krieviem ļoti raksturīgo akcentu.)

Putina apgalvojums, ka tikai bezsirži nenožēlo PSRS sabrukumu, ir savāds. Čekistu vadībai noteikti nebija noslēpums toreiz tik ļoti izplatītais naids pret krieviem. Komunistu okupētajās valstīs, arī tajās, kuras formāli nebija okupētas, bet pakļautas paklausīgām Kremļa marionešu valdībām, naids pret krieviem bija ļoti izplatīts un dziļš.

Mūsdienās tā ir maz un reti apskatīta tēma arī Latvijā. Naids pret krieviem kā tautu ir viena no murgainākajām un ļaunākajām tēmām par šo laika posmu. Tie, kuri atceras padomju okupācijas laiku, zina, ka daudzviet ikdiena bija tāda, ka latviešu skolu skolnieki gāja sist krievu skolniekus tikai tāpēc, ka viņi bija krievi, un otrādi – krievu skolnieki atbildēja ar to pašu. Rīgā, Jūrmalā un citur bija pilsētu rajoni, kur varēji tikt piekauts tikai tādēļ, ka esi krievs vai arī latvietis. Krievus visbiežāk sauca par “sieriem”, bet latvieši bija “gansi”. Protams, bija arī citi apzīmējumi. Patiess ir arī apgalvojums, ka valsts iestādēs par runāšanu latviešu valodā varēji saņemt pavēli nerunāt “suņu valodā”.

Tā tas bija gandrīz visu okupācijas laiku, atmiņas par šīm “tradīcijām” tika nodotas no paaudzes uz paaudzi. 80. gadu bērni zināja, ka viņu tēvi līdzīgi kāvās 60., 70. gados. Nereti uz iepriekš sarunātiem kautiņiem ieradās lielas grupas, bruņojušās ar ķēdēm vai sētas mietiem. Bija zināms, ka līdzīgas “tradīcijas” ir Igaunijā, Lietuvā un arī Ukrainā. Nav nekādu šaubu, ka par to visu bija labi informēta čeka un padomju policija, kuru toreiz sauca par miliciju. Tomēr viņi iejaucās reti. Neskatoties uz to, ka tie bija ļoti nežēlīgi kautiņi, kur asinis bija ierasta lieta.

Šobrīd, pēc neatkarības atjaunošanas, šī šausmīgā “tradīcija” šķiet nenormāla un absolūti nepieņemama. Latvijā par šādiem konfliktiem pēdējos desmit un vairāk gadus ir dzirdēts ārkārtīgi reti. Padomju okupācijas laikos tā bija faktiski ikdiena un aiz “tautu draudzības valsts” liekulīgās fasādes slēpās dziļš un smags naids pret krieviem kā tautu. Pamata iemesls, protams, bija okupācija. Retais aizdomājās, ka tajā vainojams komunistu režīms, nevis krievi kā tauta. Diemžēl šī paša režīma propaganda krievus dēvēja par “vadošo” tautu, un krievu valoda bija okupācijas režīma pamata valoda. Tas tikai vēl vairāk ielēja eļļu ugunī. Protams, padomju “vēstures” grāmatā apgalvotais, ka Krievija ir atnesusi civilizācija, kultūru un pārticību, to vēl vairāk veicināja.

Mūsdienās par šo naidu runā ļoti reti, jo tās nav atmiņas, ar kurām lepoties. Latviešu skolās par naidu vai aizspriedumiem pret krieviem vai kādu citu tautu skolēnu vidū ir dzirdēts ārkārtīgi reti. Katrā ziņā nav šaubu, ka skolotāju, skolu vadības attieksme pret šādām parādībām ir kategoriski noraidoša. Ir dzirdēts, ka krievu skolās slēptā veidā eksistējot naids pret latviešiem, bet tomēr tā nav tik vispārēja un izplatīta parādība kā tālajos padomju okupācijas laikos. Visdrīzāk, ka vainojama šo bērnu vecāku un, iespējams, pedagogu dzīvošana Krievijas mediju informatīvajā vidē, kur latvieši un Latvijas valdošā politiskā elite tiek attēloti kā nelabojami Krievijas un krievu nīdēji un “apspiedēji”.

Pēc PSRS impērijas sabrukuma tautām bija nepieciešams ilgs laiks, lai remdētu šo savstarpējo naidu, aizdomīgumu, savstarpējo neuzticēšanos. Kremļa kontrolētie mediji darīja visu, lai bremzētu šos procesus. Tas bija ilgs un sāpīgs samierināšanas laiks. Diemžēl Putina Krievijas uzbrukums Ukrainai atkal uzplēsa vecās, dziļās brūces. Krieviem kā tautai atkal tiek spiests virsū agresornācijas briesmīgais zīmogs.

Jācer, ka vairs nekad neatgriezīsies padomju laiku murgainās tradīcijas, kad skolas bērni sita savus vienaudžus tikai tāpēc, ka viņi bija krievi vai latvieši. Bet, ja Putins domā, ka šīs ir atmiņas, kas silda sirdi, tad tā ir ļoti smaga liecība par viņu pašu. Naids un nicinājums starp tautām ir vienas no šausmīgākajām atmiņām par PSRS okupācijas laiku. Viens no neatkarības laika lielākajiem sasniegumiem ir tas, ka mēs runājam, kā sadzīvot, kā atrast kopīgu valodu, nevis potējam naidu bērnos. No šī mērķa mēs nedrīkstam atkāpties, lai arī kā Putins ar visu savu bandu censtos.

Pievienot komentāru

Komentāri (104)

  1. Otto, vai Tu pats esi izvēlējies savam rakstam tieši tādu virsrakstu, kas tieši provocē? Vai kāds ‘palīdzēja’?

  2. lasāms,…var aizdomāties

  3. Vai izskatās, ka Otto kungs nodarbojas ar naida kurināšanu?

    Vai tas tiek darīts ar mērķi novērst sabiedrības uzmanību no reālam mūsdienu problēmām?

    Manā mājā blakus dzīvoklī dzīvo krievu ģimene (pēc izcelsmes no Daugavpils, Ulmaņlaikos tur dzīvoja viņu vecvecāki) – vai Otto kunga skatījumā man no viņiem jābaidās un viņus jāienīst? Vai tāds ir Otto kunga mērķis?

  4. Otto Ozols kā vienmēr izceļas ar paranoisku naidu.

  5. PSRS laikā vairs reāli bija ļoti maz krievu, jo šīs tautas genofonds bija iznīcināts. Bija radītais krievvalodīgais homo sovieticus, tas ir PSRS dzīvojošo dažādu tautību pārstāvji, kurus apvienoja viena vakoda-krievu valoda, tāpēc viņus dēvēja par krieviem. Pēc izcelsmes kkrievu bija maz. Mana vecmāmiņa, kas 1.pasaules kara laikā bija dzīvojusi Krievijā, teica, ka Sarkana armijā bija maz krievu tautības cilvēku, ienākušajā armija vairākums pēc izskata bija platiem vaugu kauliem un šaurām acīm, tas ir nekrievi. Pat Ļeņingeadā PSRS laikā bija ļoti maz krievu izcelsmes ļeniņgradiešu, ja nu vienīgi, ka viņi sauca “pskovskije lapotniki”. Bet skolās kāvās ne jau krievu bērni ar latviesiem tautības dēl, bet gan vecāku ieaudzinātās ideoloģijas dēl. Vecāki ieaudzinājā bērniem, ka latvieši ir fašisti, bet krievvaogīgie ir okupanti, latviešu represētaji. Man pašai pret vecāku gribu 2.klasē lika stāties pionieros, bet kad pateicu, ka mamma neatļauj staties politiska organizācija, tad man pateica, ka,ja nestāšos, mani nosūtīs uz turieni kur atrodas mans tēvs. Tāpēc nevajag vienkāršot sadursmes starp latviešiem un krievvalodīgajiem skolās, jo bērni auga divās dažadās ideoloģijās. Bērni dzīvoja arī divās politiskajās ideoloģijās-skolā, pēc tam darba vietās vienā, mājās citā. Pat ti, kas stājās partijā, vairākumā darbā runāja vienu, mājas citu. Izauga taču arī pretošanās kustību nākamā paaudze. kas nepieņema homo sovieticts ideologiju, visa latviska nicinajumu, atbrīvotāju sindromu. Unšodien tas ir līdzīgi-abu pušu jaunās paaudzes izaugišas sažādās politiskās ide9oloģijās. Viena nepieņem Latviju ka neatkarīgu nacinalu valsti ar mazākumtautībam, otra-uzskata Latviju ka savas tautas-pamatnācijas valsts turpinājumu 1918. gada nodibinatajai neatkarīgajai Latvijai. Šīs dažādās ideoloģijas nav samierināmas., ņemot verā arī Kremļa (Putina) tieksmi uz Krievijas ietekmes paplašināšanu Baltijā u.c. bijušajās PSRS valstīs.

  6. Naivis Kvadrātā 22. jūlijs, 2016 01:13
    Atbildēt

    Dīvaini,paši krievi, to gaišākie prāti atzīst savas tautas kolektīvo vainu, kā piemēru minot otras agresornācijas – vācu tautas pašu godīgi atzīto kolektīvo vainu un gadu desmitiem veiktās morālās attīrīšanās procesa pozitīvās sekas, par finansu un citādiem materiāliem atlīdzinājumiem pat nerunājot
    Bet algotais o.ozols jau krievu vietā bļauj, ka nekādas vainas apziņas par viņu tautiešu noziegumu bezprincipiālu izmantošanu līdz šodienai okupantu upuru zemē nekādu vainu un atbildību tiem par to neesot jājūt! Vari liekuli oto tā necensties, nejūt jau arī savu vainu ļielākais vairums no šis psrs masas. Ja tu nabdziņš to nezini Latvijā mūžu nodzīvojis, tad 9.maijā noteikti aizej Pārdaugavā pie mūsu tautā sauktā “fašisma pirksta” par to parunāt ar šiem “nevainīgajiem” agresoru – okupantu pēctečiem.

    m. 22. jūlijs, 2016 10:46
    Atbildēt

    Tieši tā – krievu nācijai, kura dibināja organizēti noziedzīgo bandu ar nosaukumu PSRS, ir jāuzņemas kolektīvā atbildība gan par Baltijas valstu okupāciju, gan Somijas okupāciju, gan Karēlijas un citu zemju okupāciju, gan par to, ka tā (krievu nācija) kopā ar vāciešiem uzsāka 2.Pasaules karu iebrūkot Polijā. Krievu nācijai jāsavāc atpakaļ pie sevis visus okupantus un kolonistus, kas joprojām uzturas valstīs, kurās formāli ir beigusies okupācija (Latvijā okupācija ir beigusies formāli, bet joprojām Latvijā uzturas 100 tūkstoši okupantu un kolonistu).

    nabaga “godīgais patriots” otto to visu “protams nezina”!!!!

    • Varu Jūs papildināi. Ķemerovas apgabalā, pēc oficiālās statistikas dzīvo 98% krievu. Pats labu laiku tur strādāju ģeoloģijā. Sākot ar 1969.gadu, neatkarīgi no vecāku tautības tur jauniešiem pasē tika rakstīts krievs, jo bija dots rīkojums no Maskavas, tautība rakstām pēc dzimtās valodas. Ņemot vērā, ka skolas bija un ir tur tikai krievu, tika uzskatīts – dzimtā valoda krievu. Tajos laikos tur parādījās teiciens, glaz uzkij no ruskij, jo arīvietējo aborigēnu (pamattautību) bērnu pasēs arī sākarakstīt tautība krievs. Arī mana kolēģa, Pievolgas latvieša ģimenē dzimušie bērni,saņemot pasi pēc 1969.g.,neskatoties uz viņu protestu,tapapar krieviem

  7. A kur palika pozitivisms?Es rdzēju cilvēku acīs pozitīvismu,pirms neveicāt naidu paši.

  8. Piekrītu Otto, piemēram ,Valkā šitādas klopes 70-80. tajos bija regulārs iknedēļas pasākums .

  9. Starta šāviens nākamvasaras vēlēšanām dots. Citādi kāds latvietis vēl iedomāsies nobalsot par Ušakova partiju. Par Ameriku vispār nerunāju- normālam cilvēkam viņš nevar būt simpātisks ar savu biogrāfiju un īpašībām. Bez tam viņiem it kā katram sava liste.

  10. Saimnieki likuši Otim atkal drusku uzsildīt krievu jautājumu. Kampaņa pa īstam sākās 2013.gadā- kad Rietumiem pieleca, ka Krievija vairs neēd no rokas. Pagaidām viss iet pa augšupejošu spirāli. Ar ko tas var beigties, domāju, skaidrs. Pērciet biļetes uz Marsu, kamēr vēl ir!

  11. Kārtējais ozola murgs.

  12. Anonymus Valdis, labāk turpini dzert, te te nav auditorijas, kas tik lielām muļķībām ticētu

  13. OZOLS PAR KAUTIŅIEM NEKAUNĪGI PĀRSPĪLĒ.KĀDU ATSEVIŠĶU GADĪJUMU VISPĀRINA.LATVIJĀ IERADĀS DAŽĀDI KRIEVI,ARĪSALAŠŅAS.LIELAI TAUTAI TO IR VAIRĀK.LŪK,ŠIE SALASŅAS UN ŠOVINISTI
    CENTĀS TAISĪT POLITIKU.PARASTIE CILVĒKI NENAIDOJĀS.
    PĒC 2.P.KARA KRIEVI AR LATVIEŠIEM KOPĪGI SVINĒJA LĪGO SVĒTKUS UN JĀŅUS. SĀKĀS DABĪGS INTE-
    GRĀCIJAS PROCESS,BET APROBEŽOTAIS POLITIĶIS PELŠE ŠO PROCESU APTURĒJA.AIZLIEDZOT ŠOS
    SVĒTKUS UN LĪDZ AR TO UZLEJOT ŪDENI UZ ŠOVINISTU DZIRNAVĀM. MŪSLAIKU LATVIJAS POLITIĶI ŠĶĒRDĒ LIDZEKĻUS INTEGRĀCIJAI,BET TANĪ PAŠĀ LAIKĀ VIŅI UN SKRIBENTI VAINO TAGA
    DĒJĀS KRIEVU PAAUDZES STAĻINA TERORA IZDARĪBĀS. VAI ŠĀDI APVAINOJUMI VEICINA INTEGRĀCIJU? PAT DAŽĀDI APSAUKĀ,ŅIRGĀJAS,KAD VIŅI 9.MAIJĀ PIE NACISMA UZVARAS PIEMINEKĻA PIEMIN SAVUS KRITUŠOS TĒVUS UN VECTĒVUS. VAI KRITUŠIE OKUPĒJA LATVIJU,ATBRĪVOJOT VALSTI NO NACISTU KARASPĒKA,VAI STAĻINA REŽĪMS? JA VALSTS PREZIDENTS PIEDALĪTOS PASĀKUMOS PIE UZVARAS PIEMINEKĻA UN TUR BŪTU KĀRTĪBA – TĀ BŪTU
    VISLABĀKĀ INTEGRĀCIJA ! /Latvijā kapitulācijas akts tika parakstīts1945.gada 9.maijā Ezerē/

  14. OZOLS PAR KAUTIŅIEM NEKAUNĪGI PĀRSPĪLĒ.KĀDU ATSEVIŠĶU GADĪJUMU VISPĀRINA.LATVIJĀ IERADĀS DAŽĀDI KRIEVI,ARĪSALAŠŅAS.LIELAI TAUTAI TO IR VAIRĀK.LŪK,ŠIE SALASŅAS UN ŠOVINISTI
    CENTĀS TAISĪT POLITIKU.PARASTIE CILVĒKI NENAIDOJĀS.
    PĒC 2.P.KARA KRIEVI AR LATVIEŠIEM KOPĪGI SVINĒJA LĪGO SVĒTKUS UN JĀŅUS. SĀKĀS DABĪGS INTE-
    GRĀCIJAS PROCESS,BET APROBEŽOTAIS POLITIĶIS PELŠE ŠO PROCESU APTURĒJA.AIZLIEDZOT ŠOS
    SVĒTKUS UN LĪDZ AR TO UZLEJOT ŪDENI UZ ŠOVINISTU DZIRNAVĀM. MŪSLAIKU LATVIJAS POLITIĶI ŠĶĒRDĒ LIDZEKĻUS INTEGRĀCIJAI,BET TANĪ PAŠĀ LAIKĀ VIŅI UN SKRIBENTI VAINO TAGA
    DĒJĀS

  15. Lūdzu info par šo: Atbildēt

    Anonymous 22. jūlijs, 2016 09:12
    Atbildēt

    Otto Ozol! Jūs dzīvojat Rīgā un neesat bijis pie Uzvaras stēlas!!! 9. maijā un gājis pa ceļam kopā ar krieviem uz Rīgas centru. Rīga naša! 1987. g. Stradiņos biju slimnīcā un9. maija vēlā vakarā ķirurgs Strods lūdz man palīdzēt māsiņai uz morgu aizvest miruši latviešu jaunekli 19 g vecu, kuru kopā ar draugiem krievu virsnieku puiši bija smagi piekāvuši….. Kaušļi – 5 krievi 24 stundu laikā bija pazuduši no LPSR!

    Lūdzu pastāstīt, kas un kā tālāk risinājās, kāda bijusi izmeklēšana ,kāds tai rezultāts?

  16. Vairāk kā vējš propagandas rakstelis. Un taisnība ir pētniecības centriem- laii kā censtos ozoli un citi LIBERASTI, Latvija zaudē propaganas frontē visās pozīcijās. kamdēļ- tamdēļ, ka rakstītāji ir šadi ozoli.rezults ir pretējs. Kamdēļ pretējs, Oto ozol? elemntāri- jo jāsaprot, kā izceļas kari. Kari izceļas, kad tiek sarīdītas vai nu dažādas sociālas grupas vai tautas. Kāda ir pazīme, ka kāda no šīm tautām ( un valdībām) nevēlas karu? Tā, ka viņa izvairās no precedentiem, atgādinajumiem, apvainojumiem citai tautai, pat, ja šī tauta vai precīzāk, kādi šis tautas pārstāvji to dara. Te ir citādi- nav krievijas valsts vai krievijas politiķi, bet ir konkrēti ķidāta tauta. Tātad- kā šo var vērtēt? Par netīšu kudīšanu. Ja tā rūpīgāk tagad paķidā, kurš par pretinieku ( iebrucēju , agresoru- pie kam potenciālo( tātad- uzprasās) ) ko sauc? Es nēsmu dzirdējis, ka Putins, cik liels viņš bandīts vai čekists, tas nu ir cits tēmas jautājums, teiktu- agresīvā, barbariskā latviešu tauta noslīcināja asinīs krievijas impērijas inteliģenci, virsniecību, garīdznicību un…. naidīgās šķiras. Bija vai nebija? Nu- ne jau tauta, bet latviešu tautu dēlu krietns bars izcēlās gan kā cekisti, gan Gulagu pārvaldnieki, gan daudz kas cits…. Putins to izvairās teikt, krievijas medijos par šo nav kampņas…. bet otoo ozol iesāk kampaņu. Ar kādu mērķi? Nacionālās attiecības nav laulību attiecības, kur var izlamāties, izvicināties… sabučoties un pačīkstināt atsperes. Un man nezkāpēc liekas, ka dižais patriots Ozols, kurš lielās, ka piesolījis Krievijā krieviem pa muti, tad, kad šeit kādi uzbruks, vai tie krievi, marsieši vai muslimi- cits jautājums, nevis cīnisies kā ne balamutem pienākas, bet savu reso pakaļu slēps aiz jeņķu jūras kājniekiem…. bet tas nu tā…
    Vispār, skumji, ja LR mediju saucamā žurnālistu spice ir tāda paša līmeņa kā polittķi, ierēdņi un visādi uzņēmējlielafēristi. bet tas nu tā….

  17. nuja tagad jau par Putinu pat idioti raksta ,otras skiras cekists,untatalak ozolam ienaca doma o esmu tresas skiras ,,bet gribu but otras skiras uzrakstisu kautko par Putinu bet nevis kautko bet kautko riebigu un tiksu otraja skira, oto izbeidz tava vieta ir pie papirgroza kamer tu tur kautko saceri isti prezidenti ka Putins taisa vesturi,,laba nozime…aizej uz kasi ceks tev izrakstits….

  18. Dīvaini…Kāpēc gan lai ārzemnieki brīnītos,ka Latvijā pie Brīvības pieminekļa noliek ziedus Otrajā pasaules karā kritušo karavīru piemiņai?Karavīru piemiņa tiek godināta arī Lestenes brāļu kapos.Tādi pasākumi notiek visā Eiropā.Bet jūs tai vietā,lai piedzertos,izbļaustītos un,piedodiet,izčurātos latviešu Uzvaras parkā,labāk vienreiz parūpējaties ,lai kritušo padomju karavīru kapi būtu sakopti,un lai tur būtu ziedi vismaz reizi gadā.Ja reiz dzīvojat Latvijā,tad labāk beidziet dēvēt latviešus par “ņedobitajiem fašistiem”!Šādi izsakoties,jūs tikai demonstrējiet savu attīstības līmeni,neko vairāk.

    • Странно как раз не это. Странно что вы сами не понимаете, что иностранцы удивляются не самому факту возложения цветов к памятнику. А тому, что это делают те, кто в ту войну воевал на стороне Гитлера в войсках СС! Такого в Европе нет! И чтобы там ни говорилось про эту многострадальную тему, добровольно, не добровольно, какие там у них были мысли и мечты, типа борьбы за свободную Латвию, всё это принципиально ничего не меняет. Это печально и крайне трагично, но они давали присягу Гитлеру и воевали в его армии и за его интересы.
      Вы сами тоже прекрасно демонстируете свой собственный уровень развития, когда используете устоявшиеся негативные штампы в своей полемике. Причём, делаете это вы с видимым удовольствием.

      • karošana Staļina interesēs un zvēresta došana viņam būtu labāka un ar to būtu jālepojas?!?Jūs teiksiet,ka viņi ir uzvarētāji un lepojas ar uzvaru,bet kur līdz šim bija “sakautā”Vācija un kādā bedrē bija un ir Krievija tiesa gan Vācija mūsdienās pati sev rok bedri un degradējas tāpat kā Krievija.Bet vismaz 60 gadus pēc kara Vācijā bija uzplaukums .Ar uzvarētāju PSRS nav ko salīdzināt Diena un nakts.

        • К большому сожалению для вас, Гитлер признан международным трибуналом преступником. Точно также и организациия СС, признана тем же трибуналом, преступной. Как бы вы ни относились к Сталину, как бы ни ненавидели его, он юридически не является преступником. И в этом принципиальная разница.

          • visam savs laiks

            Gan jau jūsu mīļoto tēvu un skolotāju arī juridiski atzīs par noziedznieku.Variet nešaubīties.

          • Вот когда это случится, тогда и поговорим. Можно ли быть в этом таким уверенным, это большой вопрос.

          • Atceramies krievu laika anekdoti par to, ka “sit nevis pa pasi, bet pa purnu”. Tā lūk arī ar masu slepkavām un cilvēkēdājiem. Nav svarīgi vai kara uzvarētāju tribunāls vienu no slepkavām atzina vai neatzina par to, kas viņš, sūds tāds, bija. – Tas tik un tā visiem ir zināms, arī tev, grafist, gulaga bendes cērme!

          • Ну да, ну да. Очень интересно, между чем и чем, вы ставите знак равенства?! Если для вас решение международного трибунала не важно, если для вас все массовые убийцы и людоеды, то очевидно, что та страшная война лично для не закончилась и вы продолжаете её вести! Причём, судя по всему, воюете на стороне тех, кто её проиграл. Жаль вас. И не надо меряться страданиями, не надо. Я писал об этом много раз здесь, больше всех пострадал именно русский народ.

          • grafists

            Būtu labi,ja tu pats izlasītu Nirnbergas tiesas spriedumu attiecībā par Latviešu leģionāriem.
            Tad tev nebūtu neskaidrības šajā jautājumā,saprastu,kāpēc viņi tā dara.
            Taču vieglāk ir klausīt ”viena tante teica”,bet ne pašam lasīt.

          • Читали, читали. Они белые и пушистые, чисто ангелы с крылышками. У меня неясностей нет, особенно в том, что под давлением союзников, их деятельность была значительно обелена, ну как же, их же насильно призывали. Ну да. А добровольцев как бы и не было вовсе, и полицейских батальонов тоже. Это всё тётки на базаря трындят.

      • Labāk vajag pazīt vesturi, ne ti bolsevisko

  19. Krieviete. Vidusskolu beidzu Latgalē.Skola latviešu-krievu.Neklatiene mācījusies un strādāju izpildkomitejas nodaļā. Izpildkomitejas priekšsedetājs bija latvietis, pirmais sekretars partijas komitejā bija latvietis un visas izpildkomitejas sēdes un visa lietviedība bija latviešu valoda. Tas bija 1967 un t.t. gadā. Tada sajuta, ka autors pavirši atspoguļo tik sarežgitu jautajumu . Agrak vairak orientejamies uz cilvēka godīgumu, atteiksmei pie sava tieša darba, uzvēdībai ģimenē …………….. un pie tada jau tik šodien sarežģīta jautajuma, ka attiecības starp latviešiem un krieviem Otto Ozols atkal par kaud kadu bandu Putina. Skumīgi un primitivi. SKOLNIEKI KAUJAS, it ka viņi to darija tikai dažadas tautības deļ.

  20. … Par so ‘sausmigo tradiciju’ … sodien ir dzirdets tik reti …’ !

    … Kur Otto ir sagrabis sadu informaciju … varbut tada ir velama istenibas vieta …!!!

    … Tur kur Latvijas pilsetas radas arvalstnieku geto … tur notika savstarpeji kautini jauniesiem … jau no seniem laikiem … pret krieviem un vaciesiem, jo mums mazgadigiem policija nekeras klat nopietni … !

    … Bet sodien, si lieta ir ar Kremla palidzibu nonakusi lidz atklatam naidam pret atklati naidigiem un nemainigajiem okupantiem, vai to pecnacejiem … ar visam konsekvencem …!

    … Cerams, ka Trampa uzvara un nacionala staja, beidzot atvers iespejas izsutit so elementu no valsts

  21. Teiciens bija tāds “ja mazs bērns ir komunists tas pierāda ka viņam ir sirds, bet ja pieaudzis cilvēks ir komunists tas pierāda ka viņam nav prāta” un to teicis Čerčils

    • Mazliet gan savaadaak – Ja cilveeks jauniibaa nav socialists, tad vinjam nav sirds, bet ja cilveeks veel pusmuuzhaa ir socialists tad vinjam nav praata.

  22. Krievu tautas paruna vēsta:”Ja mīl, tad arī…..”
    Ja latviešu un vācieši attiecības 1918-1940, būtu vismaz tādas, kā latviešu un krievu 1940-1990, tad tak’ uz fāterlandi minoritāte nebūtu aizlaidusies? Diemžēl, bet latviešu un vāciešu attiecības bija daudz skarbākas –
    to ne tikai Kr.Barons piefiksēja, bet arī dzejnieks Demjans Bednijs:
    “…..Скажи: «барон!» И, словно бешеный, / Латыш дерется, всё круша. /
    Чай, не один барон повешенный / Свидетель мести латыша.”

    • Liela, varbuut pat lielaakaa dalja “minoritaates aizlaidaas uz faaterlandi” bazhiidamies, ka vaacu armijai ienaakot Latvijaa, Hitlers ar vinjiem izreekjinaasies par nepakljaushanos fiirera aicinaajumam. Ljoti liela dalja baltvaacieshu (jeb kaa tagad saka – vaacbaltu) Hitleru nicinaaja, jo “kas tad vinjsh ir, kaut kaads maalderis”. Baltvaacieshiem, kas praktiski bija pilniigi integreejushies, bija liela noziime gan Latvijas zinaatnee gan saimnieciskajaa dziivee un vinju izceljoshana bija liels zaudeejums Latvijai dazhaadaa noziimee. Taa laika noskanjojumu labi un preciizi aprakstiijis Gunaars Janovskis romaanaa “Uz neatgrieshanos”. Tieshi taapat par to laiku man staastiija mani vecaaki.

  23. Ja mīl, tad …..izkaujas? Katrā ziņā latviešu un krievu attiecības bija daudz labākas, kā latviešu un vāciešu.
    To jau ne tikai Kr. Barons piefiksēja, bet arī dzejnieks Demjans Bednijs 1919.g. apdzejoja:
    “…Скажи: «барон!» И, словно бешеный, / Латыш дерется, всё круша. / Чай, не один барон повешенный / Свидетель мести латыша.”

    • Tā ir arī karma. Tie latvieši, kuri pilsoņu kara laikā sita baronus un cara iekārtas aizstāvjus, pēc tam palika Krievijā, cītīgi ceļot jauno valsti, gandrīz visi 1937-38.g. aizgāja bojā pēc savas varas vadoņa pavēles 🙁
      Savukārt vācu izceļošana 1939.g. nebija saistīta ar latviešu, vismaz lielākās daļas, attieksmi pret tiem. To pierāda vēlākā latviešu sadarbība ar Vāciju II Pasaules karā un cīņas leģionā.

  24. “Pamata iemesls, protams, bija okupācija.”
    – Ieskatīsimies Kr. Barona Dainu skapja sadaļā “Latviešu un Vāciešu savstarpīgā satiksme”, tad viegli secināt, ka laika periodā 1940-1990 bija tik maz konfliktu, kā nekad iepriekš 50 gadu periodā.
    31861-0
    “Ai, Vācieti, velna bērns, / Rītâ tevi svilinàs,/ Sasies rokas, sasies kājas, / Uzvērs boma galiņâ. “

  25. Tomēr tā lieta, proti, par čekas nejaukšanos attiecību kārtošanā ir bijusi bišķi savādāka. Latviešu zēnu vecāki baidījušies, ka viņu dēls piekaus kādu krievu (vai latviešu huligānu grupa piekaus krievu huligānu grupu). Es pats esmu dabūjis kaktā stāvet tai vietā lai ietu džumpot. Viegli visa ģimene varēja aizbraukt gāzt mežu kaut kur otrā pasaules malā. Krievu puišu vecāki arī bieži mēģinājuši safabricēt visādas nacionalistiska rakstura sūdzības par latviešu ģimenēm. Un tas turpinājies visus tos skaistos gadus.

  26. Tas teicamais sākotnēji skan tā – “kas nav komunists jaunībā, tam nav sirds, bet kas tād palicis līdz vecumam, tam nav prāta (liekas radies Anglijā). Un vēl – tīras roka, karsta sirds, vēsa galva, ko piesavinājies PSRS čekas priekšnieks Dzeržinskis pieder Napoleonam. krieviem nav nekā sava. Un tikai pierāda, ka O. Ozols par viņa prātu saka taisnību, bijušie čekisti par Putinu izsakās kā par pilnīgi neatbilstošu čekistam.

  27. Krievijas prezidents Vladimirs Putins ir teicis:……
    Otto, uzlabo savas valodu zināšanas – citādi par otrās šķiras propagandistu paliksi!
    “Кто не жалеет о распаде СССР – у того нет сердца, а кто хочет его восстановления В ПРЕЖНЕМ ВИДЕ – у того нет головы.” (2010.g.decembris, TV konference)

    • Putins ir par PSRS atjaunošanu citā veidolā. Garīgā ideoloģija tur būs krievnacisms un šovinisms, bet ekonomiskā – kapitālisms ar 100iem miljonu vergu.

      • Pilnīgi piekritu, Krievijai galvenais ir atjaunot ietekmes zonas lai atkal tūkstošiem vergu celtu “ruskoe čudo” un lai atkal parazitēt uz citu tautu rēķina.

  28. Vai pārāk bieži 4.maija republikā nedzirdam un nelasam par bojāgājušajiem:
    “Gāzes noplūdes dēļ fermā Jaunbērzē gājuši bojā četri cilvēki”

  29. Loti labs raksts. Plutins nav sevišķi gudrs ta pat ka Trumps ASV. Ne visi Krievi ir slikti un ne visi Latvieši ir labi.

    • Ierastā Otttoviča demagogija, lai nevērstu uzmanību no šodienas jaunatnes problēmām “brīvajā un neatkarīgajā” – narkotikām, bezdarba, bezjēdzīgām izklaidēm, dzenājot pokemonus utt.utml. Atliek vien noskatīties J.Podnieka “Vai viegli būt jaunam?” (1987), lai Ottoviča bezjēgu skaidrāk saprastu.

  30. На этот раз и автор и редакция превзошли сами себя, как и в названии статьи, так и в подборе фото. Вы же позиционируете себя как солидное издание, а не как жёлтую прессу. Есть же в журналистике свои неписанные правила, отступать от которых не принято. Конечно, если вы хотите быть боевым листком на пропагандисткой войне, то тогда разумеется все средства хороши. Вот автор вроде бы призывает к уменьшению взаимной ненависти, но вся статья им написана именно таким образом и именно в таком стиле, что эта самая ненависть только увеличивается. Зачем автору и редакции нужен этот кумулятивный заряд взаимной ненависти?!

    • Lien un lien. Kļučevskis, KRIEVU VĒSTURNIEKS SAVĀ 9 =TOM’MNIKĀ 1890. gados krievijas vešturē tā raksta, ka Krievija paplašinājusies KOLONIZĒJPT VAI NOMĀCOT KAIMIŅU ZEMES. GRAFISTS TĀ ARĪ MĀCĀS AR SAVU NOMĀKŠANU , UZBĀŠANOS!

      • Дедуля! Да какой толк в колонизции твоего хутора и тебя? Ну никакого! Живи спокойно, не нужен ты никому.

        • gRAFIST, KO ESI IELĪDIS LATVIJĀ, LATVIJAS SAITĀ. Redzi, tev nav miera, žōōōpa čēšitsja. lien pie latviešiem , Latvijā, bet Krievijā līdz Vladovostokai tušas zemes līdz ārprāta,. Parazīts est, ka ielīnat Latvijā. Mņē’eē’ zģes nravitsja, xorošo. No odno, latiši čuķ, čuķ mešajet….

          • Смешной ты, дедуля, право слово, вместе со всеми своими тараканами. И не расчёсывайте всё то, что у вас чешется.

  31. nekādi latvieši krievus sist nav gājuši -tā ir ozola fantāzija ,priekš tam latvieši ir par bailīgiem un neuzņēmīgiem .cita lieta lietuvieši ,tāpēc arī lietuvā krievu ir tik maz bet te viņi jau ēd no rokas.

    • Es kā 80ā gada produkts ļoti labi atceros kā kā blakus esošā krievu skola nāca sisties ar 25videni. Tā ka nevajag murgot. Tā ir taisnība 100%. Un tā bija.

    • Cik tev gadiņu?Un kā vēl sita..Īpaši piecdesmitajos,sešdesmitajos un septiņdesmitajos gados.Bija tieši tā,kā Ozols raksta.Lietuvieši un igauņi šajā ziņā gan bija pārāki par latviešiem.Laikam,Jānīt,dzīvoji mucā,ja vien neesi jaunāks par 20 gadiem.

      • nevajag sašaurināt ! Atbildēt

        kopš aizlaikiem pierobežnieki IR KĀVUŠIES !!!
        Tam ar politiku nebija nekāda sakara !
        Vienkārši JAUNEKĻIEM NIEZĒJA NAGI IZKAUTIES !
        Attālāk no robežas sadzērušies kāvās ar kaimiņu māju puišiem.
        Lielākotiesu aiz vēlmes izcelties skuķu acīs.
        Dažreiz rezultāts bija pretējs cerētajam: skuķene, aiz līdzjūtības, aizgāja pie kāvienu saņēmušā.

    • Var piekrist Jānim. Atceros,mūsu skolā reiz viens, patrenējies boksā, izaicināja paralēlklases krievu uz kautiņu. (sev par attaisnojumu varu teikt, ka pats gluži aculiecinieks nebiju)Tas turpinājās tā, ka viss krievu bars uzklupa mūsējam, un šis ar kaunu bēga. Ar to arī viss konflikts toreiz noslēdzās 😀

  32. Arī tagad Rīgas mikrorajonos piekauj latviešu jauniešus tikai tāpēc, ka viņi ir latvieši. Piekauj pat līdz nāvei. Tikai policija tam nepievērš pienācīgu uzmanību un prese klusē. Par aplamāšanu nemaz nerunāsim. TAS NAV BEIDZIES! Vai publiskajā telpā par to jel kad tiek runāts? Izpētiet, Ozol, un godīgi uzrakstiet! Vai drosmes pietrūkst? Ja kāds latvietis, pildot darba pienākumus, nerunā krieviski, tad gan visa pasaule piebļauta. Arī tagad lielum liela daļa krievu un pakrievu uzskata, ka Latvijā visiem jārunā krieviski. Tā ka negatīvu attieksmi pret sevi ir radījuši tieši šie ļautiņi (daļa kuru pat nav krievi) gan okupācijas varas, gan tagadējās Krievijas politikas, gan Latvijas bailīgo politiķu paspārnē. Vai kāds var paskaidrot, kāpēc visi apkalpojošie uzņēmumi piedāvā sarunai izvēlēties arī krievu valodu, nospiežot podziņu? Kāpēc Rīgas domes mājas lapa ir arī krievu valodā? Mums ir divas valsts valodas? Kāpēc reklāmas avīželes ir arī krievu valodā? Kāpēc dažs labs Latvijas uzņēmums jau sāk pāriet uz angļu valodu savu preču aprakstos, latviešu valodai atstājot tulkojuma statusu? Jāņem arī vērā, ka bieži vien lielākie gaisa jaucēji ir kāda cita etnosa pārstāvji, nevis paši krievi, starp citu.
    Pilnīgi piekrītu, ka nav jānīst tauta kā tāda. Starp Latvijas krieviem ir milzum daudz lielisku cilvēku, kuri toleranti izturas pret Latviju, prot latviešu valodu, kultūru, ir daudz laba paveikuši. Ja par Latvijas neatkarību būtu balsojuši tikai latvieši, kas to zina, vai pietiktu balsu. Tieši tāpat Krievijā liela daļa krievu ir par, nevis pret mūsu valstiskumu. Dažs labs krievs Latvijā ir patriotiskāks nekā viens otrs latvietis. Cilvēks jāvērtē pēc viņa cilvēciskajām īpašībām, nevis pēc tautības. Bet kopumā – ienākuši kā svešas varas nesēji mūsu mājās, “atbrīvotāji” centās un vēl arvien tiecas atbrīvot mūs no mūsu latviskuma. Mainīsies viņu attieksme, mainīsies arī latviešu attieksme.

    • Вот только фантазировать не надо. У вас вообще, какие то ненормальные взгляды, прямо средневековье какое то. Домашние страницы на многих языках, возможность выбора языка обслуживания – это нормальная практика, ничего не обычного. Как говорят бизнесмены: только бизнес, ничего личного.

    • Prieks par viedokli!

  33. PALDIES PAR RAKSTU!!!

  34. Otto Ozol! Jūs dzīvojat Rīgā un neesat bijis pie Uzvaras stēlas!!! 9. maijā un gājis pa ceļam kopā ar krieviem uz Rīgas centru. Rīga naša! 1987. g. Stradiņos biju slimnīcā un9. maija vēlā vakarā ķirurgs Strods lūdz man palīdzēt māsiņai uz morgu aizvest miruši latviešu jaunekli 19 g vecu, kuru kopā ar draugiem krievu virsnieku puiši bija smagi piekāvuši….. Kaušļi – 5 krievi 24 stundu laikā bija pazuduši no LPSR!

  35. Bezgalīgā rīvēšanās ap krievu jautājumu Atbildēt

    Bezgalīgā rīvēšanās ap krievu jautājumu ir diezgan nogurdinoša un tiek mākslīgi uzturēta. Jā, es savā zemē kā latviete pastāvīgi jūtos diskriminēta gan valodas lietošanas ziņā, gan bērnu dārzos latviešu bērniem ir 2x garākas rindas, salīdzinot nevis mazākumtautību, kā mums to cenšas ieborēt, bet tieši salīdzinot ar krievu bērnu dārziem (dīvaini, ka tādi pēc okupācijas beigšanās ir ap 40%(!)), 9.maija pretvalstiskais murgs ar apkārt klīstošām agresīvi noskaņotām piedzērušām georga lentītēm utt. Esmu saskārusies gan ar apbrīnojami aprobežotiem un prastiem adidas firmas nēsātājiem, gan arī ar ļoti foršiem cilvēkiem, tā kā uzskatu, ka konflikts starp šīm abām tautām tiek mākslīgi uzturēts.

    • Visu vācu tautu piespieda uzņemties līdzatbildību par nacionālsociālistu valdīšanas četrpadsmit gadiem. Bet ”dižā krievu tauta” pat neiedomājas ka viņas vaina nebūt nav mazāka par dzīvošanu komunistiskajā režīmā un tā uzspiešanu ar spēku citām tautām. Un ka par to laiku ir jākaunas pašiem un jālūdz piedošanu citām tautām.

    • Вот и начните с себя, мадам. Не бередите свою желчь и не ковыряйте ранки своих выдуманных обид. Легче будет жить.

      • Grafist, pievaldi muti par izdomājumiem, ja nezini ko teikt, tad paklusē. Bija daudz šasumīgāk PSRS laaikā, kā tu vari iedomāties. Tu neesi latvietis un neesi uz savas ādas izjutis to, ka latvieši tika nogalināti Sibīrijā un citās vietās vergu nometnēs, tikai par to, ka bija latvieši.

        • А вы мне рот не затыкайте! Как будто я не жил в советском союзе, может быть даже подольше вашего. Так что, уж мне то заливать не надо. Тем более, не надо меряться страданиями – русский народ пострадал гораздо более вашего. Ваших соплеменников в лагерях было чуть более 1 %, а русских 55 %!

          • Riebjas šie “sami postradaļi” – paši jau arī vainīgi! Klanījās sarkanajam caram, kad kādu apcietināja – “oi podumaj – on vrag naroda, kto bi znal”! Un Ukrainas notikumi apstiprina – tauta Krievijā pārsvarā trula un gatava maršēt vadonim (Putinam) par prieku! Tā, ka nevajag te liet….

    • ka konflikts tiek mākslīgi uzturēts,tad jāatzīst,ka atļauja svinēt 9.maiju ir viens no lielākajiem naida izraisītājiem pret krieviem.Ja mums būtu normāla valsts,tādi brīnumi Latvijas galvaspilsētā nenotiktu.Vācieši,sevišķi baltvācieši par mums brīnās.un citi eiropieši arī,nemaz nerunājot par amerikāņiem.Nekur tādas lietas nenotiek,izņemot Krieviju,varbūt Baltkrievijā. Vistīrākā naida kurināšana.

      • А у кого мы должны спрашивать разрешения, у вас?! А ежегодные шествия недобитых фашистов к памятнику свободы под государственными знамёнами, вас почему то не удивляют. Так может быть именно на это европа смотрит с таким удивлением.

        • jā ,jā visi mēs esam fašisti ,veci ,jauni, pat zīdaiņi,to mēs dzirdam jau no padumju laikiem.

          • В вашем случае, надо говорить не да, да, а яволь, яволь майн фюрер!

  36. otto cik gan tev naida pret krieviju un putina kungu.jūs abi ar frenkiju kondonu laikam barojaties no vienas aizdīķa siles.iztaisnojies draugs un paskaties cik latvija skaista, neesijūda kas rāpo amerikas dolāru priekšā,labāk uzraksti kad beidzot sēdinās tos latvijaszagļus, cilvēkiembūs darbs, normālas algas utt.ko jūsjūdasi tu, kondons, artis ,raimis rejat uz mūsu kaimiņiem. gan viņi paši tiks galā.konflikta gadījumā tu pats pirmais pielaidīsi bikses un aizbēksi . nu nomierinies draugs

    • Latvija skaista , bet no austrumiem tiek gānīta!

    • Visu vācu tautu piespieda uzņemties līdzatbildību par nacionālsociālistu valdīšanas četrpadsmit gadiem. Bet ”dižā krievu tauta” pat neiedomājas ka viņas vaina nebūt nav mazāka par dzīvošanu komunistiskajā režīmā un tā uzspiešanu ar spēku citām tautām. Un ka par to laiku ir jākaunas pašiem un jālūdz piedošanu citām tautām.

    • Jū, labāk galvu smiltīs un izlikties par beigtu! 😀 Grūti salasīt Jūsu savārstījumus, jo trūkst prastākās pareizrakstības un pa vidu vīd dīvaini jaunvārdiņi kā “jūdaisi” 😀 Vēl – O.Ozols ir sarakstījis par skaisto Latvijas dabu un latviešiem ļoti iedvesmojošu grāmatu “Latvieši ir visur” – ja jau aicināt viņu uz Latvijas dabas apbrīnošanu. Un nobeigumā – tevis uzskaitītās problēmas lielā mērā ir PSRS atstātais mantojums 😉
      + palasi, ko Otto ir sarakstījis arī par mūsu valdību, pašvaldībām, partijām un citiem darboņiem. Jūsu arguments par to, ka jāraksta par citām lietām nav īsti vietā, jo nevar (gluži loģiski) vienā rakstā ietvert visas sāpes. 😉

  37. Latvijas valdošā politiskā elite nīst latviešus, ja vēl neesi pamanījis !

  38. Ir gan slimi skribelētāji. Diez kā Otto guļ pa nakti zinot to ka mēs ar Krievijas federāciju dzīvojam pat vienā laika joslā.

  39. izklausās ,ka naidu sēj pats Ozols !

    • Jūs lasīt neprotat? Vai, izlasot vārdu “krievs”, uzreiz uztverat to par naida sēšanu?

      • Tur tak nav ko.. izlasījuši virsrkastu troļļi troļļo. Rakstu līdz galam neviens nav izlasījis, tāpēc tādi interesanti spriedumi par naida sēšanu 😀

  40. Krietni senāk vācu politiķis Joške Fišers,jaunībā panks un buntavnieks reiz izteicās ka tas cilvēks kas jaunībā nav bijis sociālists ,tam nav sirds,bet tas kas pieaudzis būdams nav kapitālists tam nav prāts.
    Šo domu patreizējās Krievijas cars vienkārši pārfrāzēja savām vajadzībām.

  41. “Retais aizdomājās, ka tajā vainojams komunistu režīms, nevis krievi kā tauta.”
    – – – – – – – – – – –
    Iepriekšējam komentētājam taisnība. Vācieši uzņēmas kolektīvo atbildību par nacismu, jo nekāda aizbildināšanās ka vainīgs bija režīms, nelīdzēja. Krieviem trūkst aknu uzņemties atbildību par boļševiku zvērībām. Krievi, vismaz pasīvi, atbalsta Pūķina režīmu, tāpat kā viņi atbalstīja PSRS, jo vairums sirds dziļumos ir imperiālisti.

  42. Dīvaini,paši krievi, to gaišākie prāti atzīst savas tautas kolektīvo vainu, kā piemēru minot otras agresornācijas – vācu tautas pašu godīgi atzīto kolektīvo vainu un gadu desmitiem veiktās morālās attīrīšanās procesa pozitīvās sekas, par finansu un citādiem materiāliem atlīdzinājumiem pat nerunājot
    Bet algotais o.ozols jau krievu vietā bļauj, ka nekādas vainas apziņas par viņu tautiešu noziegumu bezprincipiālu izmantošanu līdz šodienai okupantu upuru zemē nekādu vainu un atbildību tiem par to neesot jājūt! Vari liekuli oto tā necensties, nejūt jau arī savu vainu ļielākais vairums no šis psrs masas. Ja tu nabdziņš to nezini Latvijā mūžu nodzīvojis, tad 9.maijā noteikti aizej Pārdaugavā pie mūsu tautā sauktā “fašisma pirksta” par to parunāt ar šiem “nevainīgajiem” agresoru – okupantu pēctečiem.

    • Tieši tā – krievu nācijai, kura dibināja organizēti noziedzīgo bandu ar nosaukumu PSRS, ir jāuzņemas kolektīvā atbildība gan par Baltijas valstu okupāciju, gan Somijas okupāciju, gan Karēlijas un citu zemju okupāciju, gan par to, ka tā (krievu nācija) kopā ar vāciešiem uzsāka 2.Pasaules karu iebrūkot Polijā. Krievu nācijai jāsavāc atpakaļ pie sevis visus okupantus un kolonistus, kas joprojām uzturas valstīs, kurās formāli ir beigusies okupācija (Latvijā okupācija ir beigusies formāli, bet joprojām Latvijā uzturas 100 tūkstoši okupantu un kolonistu).

    • raksta ar lielo O un diviem t. Uzvārdus arī sāk ar lielo burtu.

  43. Cik labi bija būt tam kā poļitrukam – iepatikās dzīvoklis un tavs, iepatikās… un tavs,iepatikās … un tavs. Tas jau nav aizmirsies un tiek gaidīts!

  44. tā ir, bet uzskatu ka jārunā kopā arī par tiem laikiem, kad bijām vācu jūgā vairākus 100 gadus un mazliet zviedru, utml., jeb mūsu senču vēsture sākas tikai ar 19 .. gada brīvības cīņām. Tauta, kura pēkšņi radās uz vietas..laikam dzērves atnesa. Gan raksta beigās teiktu, dzīvosim draudzīgi visas tautas jo esam uz vienas planētas, utt

    • Tevi diezin kas atnesa no krakovas zināmiem kvartāliem !
      Latvieši te ir dzīvojuši no aizlaikiem !
      Un nedraudzīgi, “kā reizi”, ir ieklīdeņi !!!
      Atradušies kultūras nesēji, ja paši neprot ar papīru atslaucīties !

    • Nevis vacu juga , bet 700 gadu sava valsti Livonija . Dzimtbusanu ieviesa pec krievu iebrukuma ap 1730 gadu . Un Kurzemes Hercogiste vispar nonaca Krievijas parvalde pec 1800 gada . Ari pec sim okupacijam reali Igauniju un Latviju parvaldija Lantags . Istas problemas sakas pec 1941 gada.

      • Какие интересные исторические откровения. А правящим классом в Ливонии были латыши или всё-таки немцы, а?

        • Parvaldija kopa ,jo saujina bruninieku nevareja dibinat Livonijas valsti . Latviesi vienkarsi pienema Rietumeiropas kulturu , ticibu , tikumus.

          • Ну не льстите себе, не было у вас своей собственной аристократии. Увы. Только немецкая да польско-литовская.

  45. Nekas nav mainījies – pastrādā kādā ražotnē Rīgā, tur tomēr dominē krievvalodīgie, kuri “aiz pārliecības” nekad neatbildēs uz latviski teikto “LABRĪT” , nekad nerunās latviski, it īpaši, ja uzņēmuma saimnieks krievvalodīgais. … labi, gana daudz 50-gadīgo to nemāk, bet pušeļi, kuri pirms dažiem gadiem skolu pabeiguši … 9.maijā īsā darbdiena – laikus jāpaspēj un Pārdaugavu .. gribētos, ai kā gribētos …

    • Tā viš i’ …

    • Naivais Otto !

    • Kamēr Otto Ozols u.c. tādā veidā pļurkstēs, tikmēr vēlme nerunāt latviski tikai pieaugs. Spītnieki vienmēr ir bijuši un būs, bet tā ir tikai neliela daļiņa. Bet šeit jau negribēt runātāju jau ir daudz, daudz vairāk. Tā sakot – kā jūs pret mums, tā mēs pret jums. Un 9.maijs ir Uzvaras diena, kuru uzvarētājs pats var izvēlēties. Uzvaras dienai nav nekāda sakara ar okupāciju. Vēl 13.oktobri, kad ienāca Sarkanā armija, varētu uzskatīt par nepatikšanās sākuma dienu. Un arī vācu uzvaras gadījumā mūs te negaidītu nekāda “medusmaize”. Tas, ka vāciešiem esot bijuši nolūki šejienes iedzīvotājus pārvietot tālāk uz austrumiem, ir pilnīgi pamatota ideja. Neaizmirsīsim, ka latvieši pēc 1918.gada šejienes vāciešus – daudzu gadsimtu šīs zemes veidotājus un saimniekus, atstūma malā, latviešiem tiktu pamatīgi atmaksāts. Katram, arī nācijai, ir jāzina sava vieta. Un mēs esam tie mazīe, kuriem atliek tikai ķepuroties, kā to ne viens vien pasaulē dara un nemaz nesūkstas. Būtībā no tādiem maziem un sadrumstalotiem nav nekāda jēga. Neko neuzbūvēsi.

Gata Šļūkas zīmējums
Gatis Šļūka. Nu lābi, lābi, varu arī šoreiz es samaksāt…

Veselības rēķini – no aizsardzības budžeta

Valdība vakar atbalstījusi 2,81 miljona eiro pārdali no Aizsardzības ministrijas (AM) budžeta, lai segtu rēķinus par Latvijas iedzīvotāju saņemto veselības aprūpi ārzemēs un segtu līdzekļu deficītu fenilketonūrijas un citu ģenētiski determinētu slimību korekcijas preparātu apmaksai. No AM budžeta programmas “Valsts aizsardzības politikas realizācija” uz Veselības ministriju tiek pārdalīti 341 018 eiro, bet no programmas “Militārpersonu pensiju fonds” tiek pārdalīti 2,36 miljoni eiro. Tā kā Veselības ministrija ir ieplānojusi rēķinu apmaksai novirzīt vēl arī citus līdzekļus, piemēram, no ietaupītajiem līdzekļiem par laboratoriskajiem izmeklējumiem, tad ar piešķirtajiem līdzekļiem no Aizsardzības ministrijas budžeta pietiekot, lai segtu šogad radušos rēķinus.

Juris Ulmanis: Zaļais pūķis krievholisms (1)Parasti zaļo pūķi asociē ar alkoholismu. Situācija ar pāriešanu uz krievu valodu man atgādina klasisku atkarības modeli, kurā alkohola vietā lietojam krievu valodu. Tātad esam līdzatkarīgie. 
Lasītāju aptauja
Izlasot interviju ar vēsturnieci, jutu aizvainojumu senču vietā... (12)“Latvijas Avīze” novembrī publicēja sarunu ar vēsturnieci Inetu Lipšu “Latvieši nezināja, nevis negribēja”. Tā izraisījis rezonansi. Savas pārdomas ir atrakstījusi Brigita Blite.
Kā vērtējat izglītības kvalitāti Latvijā?
Draugiem Facebook Twitter Google+