Mobilā versija
+6.1°C
Sarmīte, Tabita
Piektdiena, 9. decembris, 2016
23. janvāris, 2013
Drukāt

Pa eļļas pēdām – kura labākā zivju eļļa?

Foto-Stock.xchngFoto-Stock.xchng

“Vai mūsdienās var nopirkt īstu zivju eļļu, kas ir iegūta no zivīm, nevis augu eļļu, kas pārlieta zivīm un tad izspiesta?”
 Margarita Rīgā

 

Mūsdienās var nopirkt ne to vien – ir izplatītāji, kuri kā veselīgu prot iesmērēt pilnīgi nevērtīgu eļļu, vienlaikus nopulgojot kvalitatīvu, uz pierādījumiem balstītu produktu.

Latvijas Diētas un uztura speciālistu asociācijas pārstāve Jolanta Ozola-Neidere apgalvo, ka zivju eļļu iegūst tikai un vienīgi no zivīm!

Viņa vairākus gadus ir pētījusi tās sastāvu un ietekmi uz veselību, tāpēc zina stāstīt, ka ir divu veidu zivju eļļas. Vienu iegūst, izspiežot zivju gaļu, otru – tikai no zivju, galvenokārt mencu un haizivs, aknām.

Arī pašlaik reklāmās bieži slavētā krila eļļa nav peļama, jo būtībā ir līdzīga zivju eļļai, tikai to iegūst no kriliem – maziem vēžveidīgajiem.

Ja ir šaubas par kādu Latvijā reģistrētu uztura bagātinātāju, tostarp dažādām zivju eļļām, to sastāvu var noskaidrot Uztura bagātinātāju datu bāzē. Reģistrētajiem preparātiem arī jāgarantē nekaitīgums, lietojot atbilstoši ražotāja nosacījumiem, un jābūt drošiem – attīrītiem no zivīs iespējamā piesārņojuma ar smagajiem metāliem un dioksīniem. Ja uztura bagātinātājs nav reģistrēts Latvijā, tā sastāvu, nevis izcelsmi varat noskaidrot tikai laboratorijā.

Izvēloties zivju eļļu veselības stiprināšanai, svarīgs ir nevis pats produkts, bet gan tā sastāvā esošās Omega-3 taukskābes, ko parasti norāda uz iepakojuma. No mencu aknām iegūtajā eļļā ir arī daudz D vitamīna. Zivju eļļā šo vielu ir visvairāk. Taču arī augu eļļas nav nevērtīgas vai pat kaitīgas. Daudz Omega–3 taukskābju ir olīv­eļļā, savukārt rapšu un linsēklu eļļā ir taukskābes, kas bioķīmisku procesu laikā organismā sintezē Omega-3.

 

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+