Foto – LETA

Vai šosezon uz ceļiem novērojāt būtiskus satiksmes ierobežojumus remontdarbu dēļ?
 0

Artūrs Surmovičs, advokātu biroja darbinieks:
 “Nezinu, vai tas īsti saistīts ar remontdarbiem, bet man traucē infrastruktūras izbūve pie Gaismas pils. Tur aizvērta vesela braukšanas josla, tāpēc no rītiem izbraukt diezgan problemātiski. Arī Daugavpilī plaši remonti veido korķus. Risinājums – pēc iespējas ātrāk pabeigt remontdarbus vai izbūvēt papildu joslas remonta vietā. Neesmu, protams, speciālists, taču domāju, ka satiksmes novirzīšana pa citiem ceļiem vismaz Rīgā nedarbotos, jo no rītiem transportlīdzekļu ir daudz uz visām ielām. Darbs naktīs – tas būtu jauki, taču arī daudz dārgāk. Tāpēc labāk pieciest remontdarbus pa dienu nekā būtiski palielināt izmaksas. Nebūtu slikti arī no ceļu labotājiem sagaidīt kādu ierosinājumu, kā šo procesu uzlabot. Pēdējā laikā, šķiet, ceļu kvalitāte paliek labāka, pirms pāris gadiem tā bija ļoti zema.”

Reklāma
Reklāma
Mistika: pie Ukrainas robežas atvēries milzīgs krāteris, ko dēvē par “portālu uz pazemes pasauli” 32
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 24
Putins ir izmēģinājis jaunu “superieroci”, kādu pasaule “vēl nav redzējusi” 154
Lasīt citas ziņas

Anita, skolotāja:
 “Svaigi atmiņā palicis gadījums, kad pie Vanšu tilta bija milzu sastrēgums, jo remontdarbu veicēji bija sabojājuši asfaltu pāri visai braucamajai daļai. Standarta remontdarbi ir arī uz Latgales pusi, piemēram, posmā Rīga–Rēzekne. Taču ar tiem esmu samierinājusies, jo vienmēr brīdina, ka ceļu remonta dēļ autobuss galamērķī ieradīsies par stundu vēlāk. Tas man nerada diskomfortu, ja savlaicīgi zinu, cik konkrēti ilga būs kavēšanās. Ja visi cilvēki būs neapmierināti un protestēs pret neērtībām remontu laikā, paliksim ar sabrukušiem ceļiem. Jaunās brauktuves vizuāli ir ļoti skaistas, taču, cik kvalitatīvas, – to man grūti novērtēt, jo braucu ar sabiedrisko transportu un, kā zināms, autobusiem ir pavisam citāda amortizācijas sistēma.”

Sandra Dimanta, 
medicīnas darbiniece:
 “Jā, novēroju. Šoseja Rīga–Liepāja bija pilna ar luksoforiem, reizumis pat nācās gaidīt pie sešiem luksoforiem, un darba dienā tas nudien traucē. No malas šķiet – kas gan ir piecas minūtes pie luksofora, taču, ja tādi ceļā vairāki, tas jau tā ilgo braucienā pavadīto laiku padara vēl garāku. Ja ceļu darbinieki strādātu intensīvāk, domāju, ierobežojumi būtu daudz īsāku laiku. Pašai reizēm, braucot garām, nācās novērot, ka neviens neko nedara. Tas ir sezonas darbs, tāpēc varbūt ceļu darbinieki varētu saspringt un pastrādāt arī brīvdienās. Liepājas pusē ir ceļu posmi, kas ne visai sen laboti, uz kuriem jau ir bedrītes, piemēram, Grobiņas posms. Bet daudz ir arī tādu ceļu, par kuriem prieks.”

CITI ŠOBRĪD LASA

Raimonds, makulatūras šķirotājs:
 “Pašam nav gadījies, jo dzīvoju Rīgā un izmantoju sabiedrisko transportu. Tomēr šo to novēroju gan – problēmas bija ap jauno Nacionālo bibliotēku. Tā kā vairāk pārvietojos pa pilsētas centru, nekādu citu sūdzību nav. Taču esmu dzirdējis visai daudz atsauksmju no apkārtējiem un arī medijiem, ka problēmas ar šo lietu ir. Ļoti normāls risinājums varētu būt ceļa strādnieku darbs naktīs. Jāsaka, ka arī tagad ceļu kvalitāte nav nekāda labā – pēc pāris gadu ekspluatācijas daudz kur manāmi brāķi. Tāpēc šķiet dīvaina ceļu būvnieku atrunāšanās, ka darbs naktī atstātu ietekmi uz kvalitāti. Domāju, sabiedrība būtu gatava paciest neērtības, ja ceļi kalpotu ilgi.”

Georgs, santehniķis:
 “Pie jebkuriem remontdarbiem parasti ir ilgi jāstāv un jāizjūt neērtības, jo mašīnu ir daudz. Man tas nepatīk, bet es ar to zināmā mērā samierinos, jo mēs neesam tāda cīnītāju tauta. Remontēto ceļu kvalitāte ir apšaubāma, it sevišķi lielās šosejas, kas nāk no Krievijas puses, arī Elejas šoseja. Man ir kauns par mūsu ceļiem. Dažus posmus remontē desmitiem reižu, bet neviens cietumā par slikti padarītu darbu nesēž. Ja būtu kāda organizācija, kas ar to sāktu cīņu, es labprāt iesaistītos. Mums ir vajadzīgs kāds uzņēmīgs cilvēks vai organizācija, kas ar konkrētu pētījumu pierādītu, kādu un cik lielu kaitējumu rada šī nepārdomātā, reizēm neorganizētā un gausā remontdarbu veikšana uz Latvijas ceļiem. Tikai šādiem argumentiem būs kāds spēks, kas, iespējams, varētu piespiest ceļiniekus strādāt naktīs un veikt citas izmaiņas darbu organizēšanā.”

Fakti


VAS “Latvijas valsts ceļi” (LVC) un vairāki ceļu būves uzņēmumu pārstāvji uzskata, ka Latvijā veikt ceļu labošanu naktī zemas satiksmes intensitātes gadījumā nav ekonomiski izdevīgi, jo nakts darbs ir par dārgu. Ceļu būve nakts laikā palielinātu arī kvalitātes riskus, turklāt naktīs nestrādājot ne piegādātāji, ne ražotāji.

LVC tehniskais direktors Valdis Laukšteins uzskata, ka vienīgais ceļa posms, ko naktī asfaltēt ekonomiski attaisnotos, ir Rīgas robeža – Jūrmala, pa kuru pārvietojas vidēji 32 tūkstoši auto diennaktī.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.