Mobilā versija
Brīdinājums -2.4°C
Voldemārs, Valdemārs, Valdis
Svētdiena, 11. decembris, 2016
18. marts, 2014
Drukāt

Ceļu satiksmes drošības padome spriež par drošību (7)

Foto - LETAFoto - LETA

Ceturtdien, 13. martā, Satiksmes ministrijā (SM) norisinājās Ceļu satiksmes drošības padomes (CSDP) sēde, kuras laikā tika apspriesti gan līdz šim veiktie, gan tuvākajā laikā plānotie pasākumi ceļu satiksmes drošības situācijas uzlabošanai. Te īsa SM informācija par runāto. Un klausītāja komentārs.

“Ikviens atbildīgs par ikvienu”


Atklājot sēdi, satiksmes ministrs un CSDP priekšsēdētājs Anrijs Matīss uzsvēra: “Drošības līmeni nosaka noteikumu ievērošanas kultūra, kā arī transportlīdzekļu tehniskais stāvoklis, infrastruktūras stāvoklis. Tehniskā revolūcija ir devusi iespēju pārkāpt cilvēka fizisko spēju robežas, tāpēc jo būtiskāka loma ir sabiedrības atbildībai. Ikviens atbildīgs par ikvienu – princips, kam jākļūst par pamatakmeni harmoniskām attiecībām starp lēmējvaru, izpildvaru un jebkuru satiksmes dalībnieku.”

VAS “Ceļu satiksmes drošības direkcija” (CSDD) un Valsts policijas pārstāvji informēja par paveikto pēc CSDP ārkārtas sēdes jautājumos, kas vērsti uz ceļu satiksmes drošības uzlabošanu. Proti, tiek aktīvi īstenotas masveida transportlīdzekļu vadītāju pārbaudes, ir sagatavoti grozījumi Ceļu satiksmes noteikumos, tajā skaitā obligāta prasība gājējiem – apģērbs ar gaismu atstarojošiem elementiem ārpus apdzīvotām vietām u. c.

Sēdē apspriestas jaunākās un plānotās izmaiņas Ceļu satiksmes noteikumos:

1. No šā gada bērni no 10 gadu vecuma var piedalīties patstāvīgi ceļu satiksmē, ja nokārtojuši velosipēdu vadītāju eksāmenu un ieguvuši velosipēda vadītāja tiesības (iepriekš – no 12 gadu vecuma).

2. Nākotnē paredzēts pievērst lielāku uzmanību velosipēdistu pamanāmībai uz ielām un ceļiem, kas saistīta ar atstarojoša apģērba (vestes) izmantošanu.

3. Jauni iespējamie risinājumi velosatiksmes organizēšanai – speciālas velosipēdu joslas (ar nepārtrauktas līnijas krāsojumu nodalīta brauktuves daļa) un iespēja izmantot braukšanai sabiedriskā transporta joslu.

Vienlaikus sēdes laikā tika uzsvērts, ka katra velosipēdista atbildībā ir izvēlēties savām prasmēm un iemaņām atbilstošāko pārvietošanās variantu.

CSDD informēja, ka ir izstrādāti vairāki priekšlikumi, lai mazinātu ceļu satiksmes negadījumus, tostarp autovadītāju apmācības sistēmas pilnveidošanu un 4. – 6. klašu skolēnu apmācību velosipēda tiesību iegūšanai. Tuvākajā laikā tiks īstenota arī kampaņa ar devīzi “Cieņa”, kas aicinās ceļu satiksmes dalībniekus uz savstarpējo sapratni.

Sēdes noslēgumā satiksmes ministrs A. Matīss aicināja iesaistītās puses tuvāko divu mēnešu laikā sagatavot konkrētus priekšlikumus nākamajai CSDP sēdei par pieļaujamā ātruma palielināšanu vai samazināšanu uz ceļiem atkarībā no ceļa veida un stāvokļa, autovadītāju apmācības sistēmas uzlabošanu, aktuālajiem jautājumiem, kas skar velosipēdistus, kā arī tūrisma transporta līdzekļu izmantošanu, kuri iesaistīti kopējā ceļu satiksmē.

Kaut ko vienkāršu,
 ātri izdarāmu, lūdzu!


Divas stundas Satiksmes ministrijā runāto klausoties – divējas jūtas. Nepārprotami ir padomes vadītāja Anrija Matīsa centieni padomes darbu aktivizēt. Triju mēnešu laikā jau otrā sēde. Ne vēlāk kā maijā būšot vēl viena. Konkrēti tai sagatavojamie jautājumi noteikti. Padomes sastāvs paplašināts ar jauniem locekļiem, “sabiedrības pārstāvjiem” (Arnis Blodons pārstāv Motoklubu asociāciju, Viesturs Silenieks – riteņbraucējus), kuri jau kļūst par aktīviem runātājiem, CSDD vadītāja Andra Lukstiņa prezentācijā pavīd “Stūres kluba” biedra, tieslietu eksperta Oskara Irbīša gādāti dati. Svaigas dvesmas ir, bet…

Galveno ziņotāju runas joprojām bezgala garas un sen zināmu faktu (arī konsekventi tendenciozi traktētu) pilnas. Trūkst jaunu, drosmīgu, lētu (naudiņas ta’ maz…) ideju. Kaut kā konkrēta, ko ar ierobežotiem spēkiem varētu nekavējoties uzsākt, lai traģēdiju lavīnu piebremzētu.

Piemēram? Tā pati smagu avāriju cēloņu un iemeslu paātrināta un kompetenta analīze (komplektā ar plašu publicitāti), uz kuru gan Irbītis, gan es jau krietnu laiku aicinām gan policijas oficierus, gan par nozari atbildīgus ierēdņus. Nez vai iespējams izdomāt labāku prevenciju kā Zaubes “drifta” publisks skaidrojums. Bet tāda nav. Lēna un noslēpumaina izmeklēšana. Minējumi. Tenkas.

Labi, alkoholu mirstīgajās atliekās analizēt, lūžņa rašanās ātrumu noteikt ātri varbūt nav iespējams. Bet nofotografēt atlikušos auto riteņus, izmērīt to protektoru ar rīkiem, kuri policijai ir, – to taču var zibenīgi. Un “izmeklēšanas noslēpuma” birka šiem datiem nez vai piekarama. Rādīt visos ekrānos, drukāt visos žurnālos un avīzēs, ja tupeles bijušas sliktas. Kopā ar šādu saukli, piemēram: starp Tevi un Svēto Pēteri ir tikai riepu pēdas…

Esmu pārliecināts, ka nabadzība (reizēm skopums vai nepareizas tēriņu prioritātes) liek lielai daļai Latvijas braukt ar sliktām riepām, ka tieši tas kaut mazliet sliktākos laika un ceļa apstākļos visbiežāk ir cēlonis vadāmības zudumam, nonākšanai pretējās kustības joslā, grāvī…

Padome! Kādi ierosinājumi šajā jomā? Un citas idejas, kuras neprasa miljonus (kā fotoradari) un gadus (kā visnotaļ, protams, atbalstāmās bērnu izglītības programmas)?

Pievienot komentāru

Komentāri (7)

  1. Ir pienācis laiks padomāt un izdarīt kaut ko, lai autoīpašniekus atbrīvotu no krīzes laika transporta nodevām. Tad arī vairāk atliktu tehniskā stāvokļa uzlabošanai un drošībai.

  2. Nu re cika labi, sanāca cilvēciņi, pačloja un ar labi padarīta darba apziņu iedzēra kafiju un devās mājup. Jo kāpēc lai kaut ko mainītu, gan jau kādreiz no ārzemēm atbrauks gudrie onkuļi un tantes, sados supergudrus padomus, uztaisīs auditu par kādu pusmiljonu un lieta atkal darīta! Bet šķietanais ceļu remonts, absurdā satiksmes organizācija, neesošās autostāvvietas , tas viss priekš kaķiem! Tā ka nav ko iepringt! Un vēl piedevām tā vienkārši lieliskā situācija, kad par ielu un ceļu stāvokli atbild vesels bars visādu organizāciju, kuras rādā ar pirkstu viena uz otru, nu tas tak ir vienkārši lieliski! Jo patiesībā šajā kolektīvas bezatbildības sistēmā nav neviena, kas varētu visus šitos noslānīt ar labu sitamo un likt beidzot kaut ko reālu darīt!

  3. vam ņe sekasa ņe hvatajet, a mozgov

  4. stulba, bet neparasti pareiza līdzība- meklēt tur, kur gaišāks. vot, pameklē kādus gadus tur, kur neko neredz, sapratīsi, cik aplamātajā teicienā taisnības. vienā gadījumā iespēja pāris procentu (ja gana gaišs), otrajā gandrīz nulle (ja nu taisni aizmigušajā meklējamajā neatsitīsies ar personisko degunu)

  5. kapteinis Mērfijs Atbildēt

    kaut ko vienkāršu un viegli izdarāmu….. tā un tikai tā. jo pirmie 10 procenti piepūļu dod 90 procentus ieguvuma. būtu tikai tie pirmie procenti, tālāko varētu staipīt un pielāgot konjunktūrai. bet tā nav. visa piepūle vērsta, lai “viss būtu ideāli”. kas pat teorētiski ir neiespējami, un papildus vēl ļoti dārgi.

  6. Jāpiekrīt A.Jansona viedoklim, CSDP izskanējušais nevieš cerību par DROŠĪBS uzlabošanos, arī Arnim komentārs par lietu ( deficīts, augstprātība, pašpārliecinātība par savu neaizstājamību un “profesionalitāti ” un vienīgi savējie + partiju bīdītie blatņiki). Pauls piefiksēja, ~35 000 protokoli 2011gadā 179 bojāgājušie 345 000( 10 reizes vairāk) protokoli ,ko arī apmaksājām mēs (Vairāki miljoni latu) ieguvums par 2!!! bojāgājušiem mazāk……..tas ir sprotams rezultāts!!!!!!!!!!!!!

  7. Ne jau plikās riepas ir vainīgas bet smadzeņu šūnu deficīts,kuru starp citu ļoti trūkst satiksmes organizācijas dienestam,tāda sajūta ka tajā iestādē savilkti vieni blatņiki vai radoki un neviena speciālista.

"Samsung" attālināti atslēgs "Galaxy Note 7"Dienvidkorejas elektronikas firma "Samsung" piektdien paziņoja, ka ASV atslēgs viedtālruņus "Galaxy Note 7", lai piespiestu atlikušos īpašniekus pārtraukt lietot drošības dēļ atsauktās ierīces.
FOTO: Divi BMW "nesadala" Marijas ielu; viens ietriecas graustā (2)Pēc divu "BMW" automašīnu sadursmes Elizabetes un Marijas ielas krustojumā šovakar, viena no tām ietriecās Marijas ielas graustā.
Draugiem Facebook Twitter Google+