LETA

Padomi patērētājiem, kas saņēmuši divus rēķinus par interneta pakalpojumu 0

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) un Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) brīdina patērētājus par interneta pakalpojumu sniedzēju prettiesisku darbību rēķinu izrakstīšanā, kā arī sniedz padomus tiem, kas saņēmuši divus rēķinus par šo pakalpojumu.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 24
Putins ir izmēģinājis jaunu “superieroci”, kādu pasaule “vēl nav redzējusi” 156
Kokteilis
Magnētiskās vētras 2024. gada aprīļa beigām – visbīstamākās dienas
Lasīt citas ziņas

Kā informē PTAC pārstāve Sanita Gertmane, PTAC un SPRK vērsušies vairāki desmiti patērētāju, informējot, ka viņi saņem rēķinus un draudu vēstules no komersantiem par interneta pakalpojumu apmaksu, lai gan līgumi ar šiem komersantiem nav noslēgti. PTAC un SPRK brīdina interneta pakalpojumu lietotājus par SIA “Prolain” negodprātīgu un prettiesisku rīcību centienos pārvilināt SIA “SIMTEL” klientus, izsūtot tiem rēķinus un draudu vēstules par interneta atslēgšanu.

“PTAC rīcībā ir informācija, ka SIA “Prolain” interneta pakalpojumu lietotājiem sūta elektroniskā pasta vēstules un rēķinus, pieprasot SIA “SIMTEL” klientiem veikt interneta pakalpojumu apmaksu un maldinot patērētājus par iepriekš minēto līgumu pārņemšanu,” stāsta PTAC direktore Baiba Vītoliņa.

CITI ŠOBRĪD LASA

SPRK Pakalpojumu kvalitātes nodaļas vadītājs Aleksandrs Čerņakovs-Neimarks apstiprina, ka arī regulators ir saņēmis SIA “SIMTEL” klientu sūdzības par SIA “Prolain” draudu vēstulēm un izrakstītajiem rēķiniem.

“Izvērtējot mums pieejamo informāciju attiecībā uz konkrēto komersantu rīcību, aicinu iedzīvotājus, kuri saņem šāda veida draudu vēstules un rēķinus, vispirms pievērst uzmanību noslēgtajam pakalpojuma līgumam. Ja interneta pakalpojumu līgums ir noslēgts ar SIA “SIMTEL”, norēķini jāveic ar šo komersantu. Lai turpmāk sevi pasargātu no iespējamiem krāpnieciskiem darījumiem, regulators aicina iedzīvotājus pārliecināties, vai konkrētais komersants ir reģistrējies kā elektronisko pakalpojumu sniedzējs. Reģistrēto elektronisko sakaru komersantu saraksts, kā arī no šī saraksta izslēgto komersantu uzskaitījums ir atrodams Regulatora mājas lapā “www.sprk.gov.lv”,” stāsta Regulatora pārstāvis.

Saskaņā ar Uzņēmumu reģistra komercreģistra datiem SIA “Simtel” darbojas kā komersants un tam nav uzsākts ne likvidācijas, ne maksātnespējas process. Šo informāciju ir iespējams pārbaudīt arī “Lursoft” datu bāzē (www.lursoft.lv). SIA “Simtel” atrodams arī regulatora elektronisko sakaru komersantu reģistrā.

Ņemot vērā iepriekš minēto, PTAC iesaka – saņemot rēķinus par interneta pakalpojumu apmaksu no dažādiem komersantiem, kā arī gadījumos, kad tiek saņemta šaubīga informācija no personas, kas, iespējams, ir saistīta ar interneta pakalpojuma sniedzēju:

1) pārliecināties, ar kuru pakalpojumu sniedzēju ir slēgts līgums, pārbaudot arī komersanta nosaukumu un reģistrācijas numuru Lursoft datu bāzē;

2) rēķinu apmaksu veikt tam pakalpojumu sniedzējam, ar kuru ir noslēgts līgums;

3) neskaidrību gadījumā rakstveidā sazināties ar interneta pakalpojumu sniedzēju;

4) gadījumā, ja pakalpojuma sniegšana ir pārtraukta, bez kavēšanās noskaidrot situāciju un pieņemt izsvērtu lēmumu par tālāko rīcību;

5) ja kādu iemeslu dēļ patērētājs vēlas lauzt līgumu ar līdzšinējo interneta pakalpojumu sniedzēju, ieteicams to darīt rakstveidā, nosūtot vēstuli uz attiecīgā pakalpojuma sniedzēja juridisko adresi.

Reklāma
Reklāma

PTAC aicina patērētājus būt uzmanīgiem un nepakļauties nepamatotām citu personu vai komersantu prasībām veikt rēķinu apmaksu, kā arī aicina patērētājus ziņot par gadījumiem, kad citas personas vai komersanti pieprasa patērētājiem veikt apmaksu par SIA “SIMTEL” noslēgtajos līgumos noteiktajiem pakalpojumiem.

SIA “SIMTEL” patērētājus, kuriem ir pārtraukta pakalpojuma sniegšana, aicinām bez kavēšanās noskaidrot situāciju, vēršoties pie pakalpojuma sniedzēja, un pieņemt neatkarīgu un izsvērtu lēmumu par tālāko rīcību.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.