Mobilā versija
+13.4°C
Vitālijs, Ralfs, Valgudis
Trešdiena, 23. augusts, 2017
2. septembris, 2014
Drukāt

Paikspīkas iekarošana turpinās

PPEO publicitātes fotoPPEO publicitātes foto

Andra Dambja vadītais elektroauto tehnoloģiju uzņēmums “eO” šovasar kļuva par pirmo Latvijas autosporta komandu, kas sasniegusi finišu leģendārajās Paikspīkas kalnā braukšanas sacensībās ASV. Tādējādi pilots Jānis Horeliks izpildīja šī gada galveno uzdevumu, un komanda jau ir uzsākusi nākamā automobiļa izstrādi.

Ātrumsacensības pretim mākoņiem Paikspīkas kalnā šogad norisinājās jau 92. reizi un tradicionāli pulcēja raibu dalībnieku sastāvu. Saulainajos apstākļos par absolūto uzvarētāju kļuva francūzis Romēns Dumā (9:05.801), kurš autosporta līdzjutējiem pazīstams arī kā “Porsche” rūpnīcas komandas pilots “Le Mans” sacensībās. Pavisam maz viņam zaudēja abi “Mitsubishi” rūpnīcas elektroauto ar pilotiem Gregu Treisiju (9:08.188) un Hiroši Masuoku (9:12.204).

Latvieši uz starta izgāja ar “Tesla Roadster” automobili, kurā iebūvēta “eO” radīta eksperimentāla elektriskās piedziņas sistēma. Par galveno uzdevumu tika izvirzīta šo mezglu daudzpusīga izmēģināšana sacensību nedēļas laikā, lai iegūto informāciju izmantotu nākamā automobiļa izstrādē.

“PP03” būs 1 MW jauda


Jau šobrīd taustāmas aprises sāk iegūt “eO PP03”, kas būs Andra Dambja trešais automobilis Paikspīkas sacensībām. Tajā apvienota iepriekšējo gadu pieredze un jau pārbaudītie piedziņas agregāti, ieskaitot Lielbritānijā ražotos elektromotorus un “eO” kontrolierus. Lai cīnītos par uzvaru absolūtajā vērtējumā, “PP03” kopējā motoru īslaicīgā jauda būs 1 megavats. “Mēs būtībā gatavojam automobili, kas ir divreiz jaudīgāks un par ceturtdaļu vieglāks nekā šī gada uzvarētājiem,” iecerētās priekšrocības ieskicē Dambis. Pirmie “PP03” izmēģinājumi plānoti agrā 2015. gada pavasarī.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+