Mobilā versija
-2.0°C
Voldemārs, Valdemārs, Valdis
Svētdiena, 11. decembris, 2016
9. janvāris, 2014
Drukāt

Pamirkšķini un atpūtini. Ieteikumi acu veselībai

Foto: Shutterstock.comFoto: Shutterstock.com

Ilustratīvs foto

Strādājot pie datora, bieži pārņem sajūta, ka acis grauž, velk, spiež – tām grūti. Bet darbs tāds, ka monitorā iznāk vērties stundām.

Lai šīs sajūtas mazinātu, jāgādā, lai telpā gaiss būtu pastāvīgi mitrs. Kaut vai noliekot tuvumā bļodiņu ar ūdeni, iesaka acu ārste Iveta Mežatuča. Bet ik pa laikam vajadzētu skatienu vērst tālumā un sirsnīgi mirkšķināt acis. Samiedzam, bet tā, lai nebūtu grumbu. Ar pirkstiem plakstus piespiežam, izskaitām līdz 10, atraujam rokas, atveram acis un 10 reizes izmirkšķinām.

Gados jaunākiem cilvēkiem diskomfortu var izraisīt acs akomodācijas muskuļa pārsasprindzinājums. Ja ilgi jāstrādā tuvajā attālumā, muskulis, kas spiests atrasties vienā stāvoklī, vairs nenodrošina pilnvērtīgu lēcas kustīgumu. Tikko jāskatās tālumā, tas paliek tuvuma režīmā. Šāds stāvoklis izraisa miglošanos. Jāveic vingrinājums, pārmaiņus skatoties tuvumā un tālumā. Tas gan vairāk attiecas uz cilvēkiem līdz 50 gadu vecumam, kam akomodācijas muskulis vēl darbojas gana spēcīgi.

Ik pēc stundas darba vēlams izgrozīt acis. Sāk no iedomāta viduspunkta: paceļ acis uz augšu, uz vidu, uz leju, uz vidu. Uz labajiem sāniem, uz vidu, uz kreisajiem sāniem un atkal uz vidu. To pašu atkārto pa diagonāli. Tad ar acīm pagroza pusapļus – uz vienu pusi, uz otru. Uz augšu, uz leju. Bez sāpēm un lēni.

Pietiekami daudz jādzer. Tas uzlabo šķidrumu plūsmu organis-
mā, un labāk jutīsies arī acis. Darba pārtraukumā jāļauj acīm atgūties, veroties uz objektiem, kas atrodas tālāk par sešiem metriem.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+