Mobilā versija
+4.8°C
Aleksandrs, Doloresa
Sestdiena, 18. novembris, 2017
17. augusts, 2017
Drukāt

“Benzīntanku kari”. Degvielas uzpildes staciju Latvijā esot par daudz (1)

Foto - ShutterstockFoto - Shutterstock

Atsevišķās degvielas uzpildes stacijās Rīgā aizvadītajās dienās sākušies īsti “cenu kari” – degvielas cenas samazinājušās pat par 10 – 15 centiem litrā. Piemēram, Mežciemā vai Vienības gatvē, kur litrs benzīna degvielas uzpildes stacijā “Neste” vēl vakar maksāja 97 centus, bet dīzelis 85 centus. Dažus centus vairāk vakar prasīja “Circle K”, taču joprojām ievērojami mazāk par citiem konkurentiem. Citur Rīgā šāds cenu kritums nav novērots. Šīs vietas Rīgā izceļas ar to, ka konkurējošās degvielas uzpildes stacijas atrodas viena otrai iepretī. Vai uzņēmēji sākuši ilgtermiņa sāncensību vai arī jāsteidz papildināt degvielas krājumi par cenu, kas drīz atkal augs? Uz ekspresinterviju aicināju Latvijas Degvielas tirgotāju asociācijas padomes priekšsēdētāju Ojāru Karčevski.

Kāds ir skaidrojums pēdējo dienu zemajām cenām atsevišķās “Neste” un “Circle K” degvielas uzpildes stacijās Rīgā? Vai tas tāpēc, ka uzpildes stacijas atrodas viena otrai blakus?

Cik man zināms, tas ir saistīts ar konkurences cīņu, kas ietver arī tādu elementu kā cenu pazemināšana. Konkurences cīņa ietver arī dažādu veidu lojalitātes programmas, kas skar ne tikai degvielu, bet arī citus uzpildes stacijā piedāvātos labumus. Tas ir viens no cenu cīņas, klienta pārvilināšanas vai saglabāšanas elementiem.

Kāpēc tieši šobrīd notiek cenu pazeminājums?

Mans personīgais, nevis asociācijas viedoklis ir tāds, ka Latvijā ir ļoti sašaurinātas biznesa iespējas salīdzinājumā ar rietumvalstīm, un katrs mēģina kaut kādā veidā funkcionēt labāk. Mums ir attīstīts degvielas uzpildes staciju tīkls, labs vairumtirdzniecības piegāžu tīkls, degvielas Latvijā pietiek, uzpildes stacijas ir kvalitatīvas, bet Latvijas apmēriem to ir pārāk daudz salīdzinājumā ar valsts iedzīvotāju skaitu. Ne tikai ģeogrāfiski, bet uz vienu iedzīvotāju valstī. Tas uzņēmumiem liek domāt veidus, kā pievilināt klientus ļoti piesātinātā tirgū.

Vai šāda cenu samazināšana par 15 centiem benzīnam un 10 centiem dīzelim negatīvi neietekmēs uzņēmumu finanšu rādītājus? Vai tieši otrādi – lētās degvielas gribētāju būs tik daudz, ka eksperiments nesīs peļņu?

To uzņēmumi redzēs mēneša vai gada beigās, kad katrs uzņēmums izvērtēs savu biznesa modeli – kā tas darbojies un kā darbosies tālāk.

Cik ilgstoši varētu turpināties šāda zemo cenu cīņa?

Neprognozēšu.

Ko saka “Neste” un “Circle K” konkurenti? Viņi noteikti nav pārāk priecīgi par šādu situāciju?

Nevaru iedomāties, kur viņi varētu vērsties ar pretenzijām. Pastāvot pašreizējai likumdošanai neredzu, ka šajā situācijā būtu kādi pārkāpumi. Ja cenas ilgi saglabāsies zemas un viņi negribēs palikt zaudētājos, viņiem būs jāpiemērojas. Likums neaizliedz pazemināt cenas.

Pievienot komentāru

Komentāri (1)

  1. Par daudz benzintanku? Pateikšu citim vārdiem – par daudz konkurences esot. Bet konkurence ir viens no brīvā tirgus stūrakmeņiem. Ja gribās samazināt konkurenci, tātad gribās ierobežot brīvo tirgu. Kur skatās konkurences uzraudzītāji???

VID atlaidis 10 darbiniekus (2)Valsts ieņēmumu dienestā (VID) šogad uz ierosināto disciplinārlietu pamata no darba atbrīvoti 10 darbinieki.
Pasaulē
Draugiem Facebook Twitter Google+