Mobilā versija
+4.5°C
Aleksandrs, Doloresa
Sestdiena, 18. novembris, 2017
21. oktobris, 2017
Drukāt

Fotoradaru būs vēl vairāk (20)

1. Fotoradaru ieviešanu Latvijā autovadītāji uztver ar ne pārāk siltām jūtām, jo daudzi tos uzskata par līdzekli naudas noslaukšanai no šoferiem; agresīvākie pat metušies iznīcināt nīstās iekārtas. Taču satiksmes drošības eksperti uzsver, ka radaru mērķis ir padarīt mūsu ceļus drošākus un samazināt upuru skaitu.

1no5
Foto - LETAFoto - LETA

Lai gan stacionārie fotoradari uz Latvijas ceļiem parādījušies samērā nesen, tie jau paspējuši krist agresīvāk noskaņoto nīdēju nežēlastībā, ciešot dažāda veida uzbrukumos. Pirms pāris nedēļām nezināmi ļaundari sabojāja stacionāro radaru Aknīstē, un šogad tas bija jau ceturtais tamlīdzīgais gadījums. Pirms tam ļaundari izmantoja galvenokārt dedzināšanas metodi, mēģinot ar degošu riepu nosvilināt viņiem netīkamo ātruma kontroles mērierīci.

Valsts policijas pārstāve Elīna Sprudzāne informē, ka pagaidām nevienā no fotoradaru postīšanas gadījumiem nav izdevies atrast vainīgos. “Kur bija iespējams, izņemti videomateriāli, lai skaidrotu notikušā apstākļus. Valsts policija arīdzan aicina atsaukties šo gadījumu aculieciniekus.” Visos gadījumos sākts kriminālprocess pēc Krimināllikuma 185. panta – par svešas mantas tīšu iznīcināšanu vai bojāšanu, ja tā izdarīta ar dedzināšanu vai citādā vispārbīstamā veidā. Par šādu noziegumu var sodīt ar brīvības atņemšanu uz laiku līdz desmit gadiem.

  1. Fotoradaru ieviešanu Latvijā autovadītāji uztver ar ne pārāk siltām jūtām, jo daudzi tos uzskata par līdzekli naudas noslaukšanai no šoferiem; agresīvākie pat metušies iznīcināt nīstās iekārtas. Taču satiksmes drošības eksperti uzsver, ka radaru mērķis ir padarīt mūsu ceļus drošākus un samazināt upuru skaitu.
  2. Radari ir apdrošināti
  3. Liek piebremzēt
  4. Slaukšanas aparāti
  5. Būs vēl vairāk

Pievienot komentāru

Komentāri (20)

  1. Ja radari būtu domāti drošības uzlabošanai, tad viņi būtu bīstamajos ceļa posmos, nevis posmos kur lielāka iespēja uzrakstīt sodu, kur ceļš labi pārredzams, kur jauns asfalts un bīstamība nekāda…
    Fotoradari, nekur Eiropā netiek uzstādīti tādās vietās!
    Valstija nav jānodarbojas ar peļņas gūšanu, biznesu, labāk lai pārdod privātai kompānijai, būs saprotamāka radaru jēga!?

  2. Ā,viss kārtībā,tagad parādījās.:)

  3. Hei! Kur mans komentārs???????? Pārāk sakarīgi uzrakstīju????????? CENZŪRA??????

  4. Ja jau valsts vīreļi kaut melns aiz naga interesētu notikušās avārijas uz ceļa, līdz ar to cilvēku likteņi pēc avārijām, es piekristu radaru epopejai. Bet faktiski tiem interesē tikai naudas kāšana. Katrs ir redzējis Latvijas lauku nekontrolētu miglošanu. Tur iedarboties uz cilvēku veselību masveidā nepareizi lietojot indes ir daudz bīstamāk, nekā avārijas un radaru epopeja. Bet tur valsts var tikai ko iztērēt, lielas atdeves naudas ziņā nebūs. Un neviens neko kontrolēt netaisās. Vienīgais kas kožas pirkstos ir vēža slimnieku pieaugums, alerģisko bērnu pieaugums, sirds un asinsvadu slimību pieaugums, kā arī locītavu slimību pieaugums. Mehanismis lai tiktu pie inžu pirkšanas un laistīšanas, kā arī pie transporta līdzekļu vadīšanas vienāds – izej kursus, noliec eksāmenus. Tikai transportā daudz braucēju, vienam indētājam lieli ha masīvi ko indēt. Vācijā vienu cūku audzētāju raundapa ražotāji gandrīz vai nolinčoja, kad tas salīdzināja cūku veselības stāvokli izbarojot cūkām ar raundapu žāvētu labību un kārtīgi kaltēs žāvētu labību. Bet pie mums raundapu un citas indes, pat tās indes, kas ES ir aizliegtas, laista bez sāta.

  5. Radarus var salīdzināt ar mūsu valsti! Kā piemērs Nekustamā īpašuma nodoklis. Ja negribi dzīvot zem klajas debesīm būvē māju, kā Dievs ir nolicis un maksā! Tāpatās ar Radaru. Ceļi ir izbraucami labi, bet tikko būs ātrā par trim %,maksā! Tikai kam? Mēs esam aplaupīti no visām pusēm! Par elektrību, par ceļiem(neremontētiem), par ostām, par zemi, par ielām un t.t. Un visiem labi! Kur nu mēs?

  6. Ja tu nepārkāp tad nav jābaidās nenoka vai foto radars vai policists vai tad par maz upura uz ceļiem beigsim kurnēt un ievērosim likumus ja noteikts braukt ar noteiktu ātrumu brauksim nevis meklēsim atrunas un neaizmirsīsim tevi gaida mājās

  7. Stacionarie foto radari ir atrakais un ekonomiski izdevigakais veids, ka nedaudz uzlabot celju satiksmes drosibu. Parvietojamie foto radari veljoprojam tiek izmantoti tikai un vienigi “slauksanai” Tads ir mans personigais viedoklis.
    No celju satiksmes drosibas viedokla, vairak vaidzetu pieverst uzmanibu pasu celu rekonstrukcijai un parbuvei. Ir tik daudz nejedzigi isas bremzesanas un ieskrejiena joslas. Kuras pec celju satiksmes noteikumiem, pie musdienu auto plusmas nemaz nav iespejams izbraukt.
    Varbut beidzot celju projektetajiem vaidzetu ieklausities auto vaditaju priekslikumos un tad izveleties optimali labako veidu. Tai pasa raidijuma “Zebra” ir bijusi tik daudz logisku varjantu, ka uzlabot celu satiksmi, padarit to ertaku un saprotamaku.

  8. Viss jau būtu normāli un kārtībā! Bet ir viena neliela nianse! Esmu auto vadītājs ar 40 gadu stāžu. nu neesmu ļaunprātīgais ātruma pārkāpējs, bet gadījās, ka mani “noķēra” radars! Ja būtu policists, tad varbūt būtu izpratis manu situāciju un “uzliktu” minimālu sodu, bet fotoradars ir tikai dzelzs gabals un griež pa maksimālo! No tā brīža esmu arī tai pulkā kuri ienīst to dzelzs koku. Bet nu pozitīvais ir tas, ka toreiz SLIMNIEKU izdevās laicīgi nogādat slimnīca un man jau bija vienalga kāds sods mani sagaida… Tā ka es arī esmu “iznīcinātāju” pusē!!!

    • Aicis.
      Tavs it kā vestais ”slimnieks”izrādās ir ļoti lēts bijis.Lētāks par uzlikto sodu,jo tas tevi uztrauc daudz vairāk.Tev nerūp it kā vestā ”slimnieka veselība,tev rūp tava niecīgā nauda un tavs EGO.Nesēdi pie datora,skrien,lauz tos stabus,būsi varonis!

  9. Drošibu uz ceļa vairāk nosaka ceļa stāvoklis. Ja jau tik ļoti vainīgs ir ātrums, tad smazinam uz 50 un braucam laimīgi. Negadijumi samazināsies. Tie t.s. ekspertu spriedele’jumi ir baltiem diegiem šuta manipulēšana ar statistiku.

  10. ”Piemēram, pēc radaru uzstādīšanas par 70% samazinājies smago negadījumu skaits, par 74% samazinājies ievainoto skaits un stacionāro radaru vietās nav fiksēti gadījumi, kad cilvēki gājuši bojā ātruma pārsniegšanas dēļ.” Nez kādēļ šodien atkal notikusi avārija ar vairākiem cietušajiem?

  11. Pirms nedēļas braucu no Rīgas uz Lielvārdi,to fotoradaru šajā posmā ir tik daudz, ka drošības pēc braucu visu laiku uz 70 km,uz ceļu vairs neskatos,tikai spidometrā.Es saprotu,ka tas apdraud drošību,bet ko lai dara?Vairs tikai pa lauku grants ceļiem varu pārvietoties normālā ātrumā,tas nozīmē,atbilstoši apstākļiem.

    • Ja vadot auto nav ātruma izjūtas un visu laiku jālūkojas spidometrā, tad nav ko vadīt auto, bet jābrauc ar sabiedrisko.

  12. Stacionārie radari vispār nav vajadzīgi. Vajag vairāk policistu ar radariem un lielākas soda naudas. Pavērojiet kā mūsu brašuļi kulturāli brauc pa Igaunijas, Anglijas, Dānijas ceļiem. Ancānes kundzei nepiekrītu, auto vadītāji nav JĀPAMĀCA jo viņi visi noteikumus zina. Auto vadītājus ir JĀPIESPIEŽ noteikumus IEVĒROT!

  13. Manuprāt jau raksta nosaukums ir absurds- ” sargies,fot…..” . Ja es braucu ar CSN atļuto ātrumu , kamdēļ man jāsargās no jebkāda fotoradara !?Diemžēl nākas konstatēt , ka LV ir PĀRĀK MAZ fotoradaru , videokameru ielu krustojumos , kas fiksētu CSN pārkāpumu !Lielākā daļa pārkāpēju ” zemu lido ” vai krusto ielu krustojumus uz sarkano luksofora gaismu , aiz 100% pārliecības ,ka netiks sodīti . Valsts arī šo iespēju nopelnīt laiž gar degunu !!!

  14. Šī naudas izspiešana no cilvēkiem ari veicina cilvēku aizbraukšanu uz ārzemēm. Drīz tie likumdevēji varēs paši maksāt sodus un nodokļus, tikai rodas jautājums kas pelnīs naudu viņu algām.

  15. Citēju tekstā izteikto tēzi – “radari ir domāti naudas pelnīšanai”. Pie tam – daudz plašākā veidā nekā tikai sodanaudas. Ideja par tautas piespiešanu vilkties visiem vienādi lēnā ātrumā, šī ideja ir tik pat iluzora, kā ideja par Āfrikas imigrantu integrāciju Latvijas sabiedrībā. Uz ceļiem ir vismaz puse nevajadzīgu ceļa zīmju. Ja cilvēki zinātu, cik izmaksā , piemēram, caurbraucot Ogrei redzamās ceļa zīmes (50), (70), (50), (70)… tad postītu arī tās.

  16. Ko tur mumina par drošību uz ceļiem, kā ir bojā gājušie tā ir . Skatoties jau šodien divas smagas avārijas ar cietušiem un vai tad uz Ainažu šosejas nav radaru? Tā ka mans viedoklis ir tikai radari pastāv naudas slaukšanai no autovadītājiem.

Draugiem Facebook Twitter Google+