Foto – LETA

Paplašinot uztveres robežas 0

“Aizvien cenšos aiziet vismaz uz vienu “Homo Novus” programmā iekļauto kultūras notikumu, jo tiem ir apbrīnojama spēja kaut detaļās mainīt uztveri,” teica kāda mana kolēģe, kad apspriedām vienpadsmitā starptautiskā jaunā teātra festivāla “Homo Novus” norises, kuras jau vienpadsmito reizi – pašam režisora Pētera Krilova dibinātajam festivālam aprit 20 gadi – varēs baudīt no piektdienas, 4. septembra, līdz 10. septembrim. Pēc Latvijas Jaunā teātra institūta direktores Gundegas Laiviņas teiktā – tāda jau arī ir festivāla tiecība – piedāvāt programmas un izrādes, kam ir potenciāls mainīt mākslinieku un skatītāju perspektīvu.

Reklāma
Reklāma
VIDEO. Artuss Kaimiņš savā raidījumā pamatīgi nokaitina LTV leģendu Andreju Volmāru, kurš pamet sarunu pusratā
VIDEO. “Sēžu ceļmalā un netieku mājās!” Latviete ar asarām acīs stāsta par nedienām ar elektroauto
Policija aicina atpazīt attēlā redzamās sievietes, kuras nokārtoja dabiskās vajadzības Rīgas skolas sporta kompleksā 15
Lasīt citas ziņas

Festivāls šogad aptvēris īpaši plašu Rīgas teritoriju – galvenā tā norišu vieta būs līdz šim slēgtais nams Aristīda Briāna ielā 13, tomēr “Homo Novus” aicinās arī Zolitūdi, arī bijušo fabriku “Boļsevička” Ganību dambī 30, kur būs apskatāmi telpiskās mākslas darbi programmā “Kopīgā telpa: mūzika, laiks, politika”. To vidū – audiovizuālo mediju mākslinieka Voldemāra Johansona audiovizuālās instalācijas “Slāpes” pirmizrāde. Iedvesma tai viņam radusies, kad ceļojumā Islandē gadījies piedzīvot vētru Atlantijas okeāna krastā. Diezin vai kāds arī spēs paiet garām Drīsa Verhofena “Homo Desperatus” videoversijai – šis darbs dokumentē holandiešu scenogrāfa un režisora vērienīgo scenogrāfijas projektu, kurā bija izstādīti 44 reālu pasaules vietu – Fukušimas spēkstacijas, Kijevas parlamenta, narkomānu klīnikas Vācijā, apģērbu fabrikas Bangladešā – maketi. Vietas ir dažādas, tās apvieno vien tas, ka visas piepildītas cilvēku ciešanām.

Īpaši intriģē festivāla programmā “20” iekļautās trīs pirmizrādes – Elmārs Seņkovs kopā ar Rīgas Angļu ģimnāzijas skolēniem veidojis izrādi sarunu “Mii Mii paaudze”. Nosaukums radies no “Es Es Es Paaudze” (“Me Me Me Generation” – angļu val.), kā mūsdienu pusaudžus mēdz dēvēt teorētiķi. Mārtiņš Eihe iestudējis izrādi “Lasītava”, kas būs satikšanās ar svešiniekiem, kuriem pietiek drosmes vēlreiz klusībā pārlasīt un nolasīt priekšā citiem savus jaunības laika ierakstus dienasgrāmatā. Bet kanādiešu apvienība “Mammalian Diving Reflex” kopā ar 15 tīņiem no Zolitūdes aicinās uz izrādi pastaigu “Nakts gājiens ar tīņiem”.

CITI ŠOBRĪD LASA

Laikmetīgās dejas sadaļā festivāls piedāvās divas pirmizrādes, kas tapušas sadarbībā ar starptautisko programmu “DNA” (“Departures and Arrivals”) un ko veido Latvijas jaunie horeogrāfi Kristīne Brīniņa, Krišjānis Sants un zviedru horeogrāfs Ēriks Ēriksons. Viens no viesizrāžu programmas spožākajiem notikumiem būs franču mākslinieka Filipa Kena festivāla atklāšanas izrāde “Pūķu melanholija” par sešu rokeru un Izabellas draudzību, ko franču izdevums “Le Soir” novērtējis kā “apburošu prieka brīdi, tik piepildītu un bezjēdzīgu kā dzīve, kas to iedvesmojusi”.

Festivāla laikā notiks arī teātra kritikas darbnīca jauniešiem, starptautiska ceļojošā skola “Shipbuilding and other joint efforts” teātra un citu jomu studentiem un daudzas kas cits interesants. Vairāk: www.homonovus.lv

“Homo Novus” TOP 3

1. Filips Kens “Pūķa melanholija” – 4. septembrī plkst. 19 Krustpils ielā 15.

2. Elmārs Seņkovs “Mii Mii paaudze” – 5., 6., 8., 9., 10. septembrī A. Briāna ielā 13.

3. Voldemārs Johansons “Slāpes”, instalācija – 4., 8., 9., 10. septembrī bijušajā tekstilfrabrikā “Boļševička” Ganību dambī 30.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.