Mobilā versija
Brīdinājums +14.3°C
Modris, Matīss, Mariss
Ceturtdiena, 21. septembris, 2017
21. augusts, 2017
Drukāt

Kremļa mediji par “Rail Baltica”: Ceļš uz nekurieni (38)

Foto no "Rail Baltica" trases vizualizācijaFoto no "Rail Baltica" trases vizualizācija

Augusta sākumā Krievijas interneta portālos “Regnum.ru” un “Sputnik.ru” vienlaikus parādījās vairākas publikācijas, veltītas “Rail Baltica” dzelzceļa projektam. Piemēram šāda – “Jaunais Baltijas dzelzceļš. Uz nekurieni?”, kas papildināts ar treknu apakšvirsrakstu “Uz “ekonomiskā brīnuma” kapa”. Tās autors – portāla galvenā redaktora vietnieks Igors Pavlovskis. Ziņa ilustrēta ar shematisku iecerētā dzelzceļa karti, kas ņemta no “Vikipēdijas” interneta enciklopēdijas.

Rakstā komentēts Eiropas Komisijas lēmums piešķirt 110 miljonu eiro lielu finansējumu “Rail Baltica” būves uzsākšanai. Pavlovskis apgalvo, ka jaunais ātrgaitas dzelzceļš, kas trīs Baltijas valstu galvaspilsētas savienos ar Varšavu un Berlīni, no ekonomiskā viedokļa esot bezjēdzīgs projekts, jo pa to “tāpat neesot ko vest”. Vienīgais, kas attaisnojot bezjēdzīgi izšķiestos līdzekļus, esot plānotā dzelzceļa militāra nozīme – konflikta gadījumā pa to varēšot ātri pārvietot bruņutehniku no Centrāleiropas uz Baltiju.

Ekrānšāviņš

Izcelsme un izplatība

Vispirms par interneta portālu “Regnum.ru”. Šis 2002. gadā dibinātais medijs specializējies bijušās Padomju Savienības telpas “izpētē”. Faktiski tas ir par polittehnologu dēvētā Modesta Koļerova veidojums (viņš savulaik Kremļa uzdevumā koordinējis arī Krievijas “tautiešu” kustību ārvalstīs). Savulaik Igaunijas drošības policija KaPo atzinusi, ka “Regnum” nav parasta ziņu aģentūra, to kontrolē Krievijas augstākās amatpersonas un specdienesti un tā tiek izmantota, lai ietekmētu situāciju ārvalstīs. Katru dienu portālā parādās ap 700 jaunas ziņas, kuras veido 150 štata un ārštata autori, portālam ir aptuveni 4 miljoni pastāvīgo apmeklētāju mēnesī. Ziņojot par Baltijas valstīm, medijs vadās pēc principa – “vai nu sliktu, vai neko”. Par šo mediju savulaik rakstījusi arī agrākā “Latvijas Avīze” žurnāliste, tagad Saeimas priekšsēdētāja Ināra Mūrniece. Taču dažādi mēģinājumi skaidrot “Rail Baltica” kā Krievijai nedraudzīgu projektu, kas faktiski top NATO militārajās interesēs, Krievijas mediji rakstījuši arī agrāk. Piemēram, pirms gada par to rakstīja avīze “Vzgļad”.

Atmaskojums

Projektā iesaistītās valstis nekad nav slēpušas, ka “Rail Baltica” nav tikai ekonomisks pasākums, ka tam ir arī politiskais, ekoloģiskais, pat psiholoģiskais un simboliskais komponents. Jaunais ātrgaitas vilciens beidzot savienos trīs Baltijas valstu galvaspilsētas un Centrāleiropu, turklāt kustība notiks pa Eiropā visvairāk izplatītā standarta sliedēm. Par ekonomisko ieguvumu – pat tad, ja kravu un pasažieru apgrozījums nebūs tik intensīvs, kā iecerēts, “Rail Baltica” ieguldījums Latvijas infrastruktūras attīstībā būs ievērojams – jauni tilti, satiksmes pārvadi, dzelzceļa stacijas, ilgi gaidītais savienojums ar Rīgas lidostu. Saprotams, projekta realizācijas gaitā pelnīs arī vietējie uzņēmēji un darba ņēmēji. Pasaules un Latvijas līdzšinējā pieredze liecina, ka jaunas dzelzceļa līnijas vienmēr veicina saimniecisko aktivitāti tuvākā un tālākā apkārtnē. Kad tālajā 1877. gadā atklāja dzelzceļa līniju Rīga–Tukums, nevienam pat prātā neienāca, ka ap to izaugs jauna pilsēta – Jūrmala.

Nav izslēgts, ka nākotnē “Rail Baltica” varētu kļūt par daļu no Ķīnas iecerētā “Zīda ceļa” projekta. Patiesībā projektā ir ieinteresēta arī Krievija. Tas pats portāls “Regnum.ru” citā rakstā citē Kaļiņingradas dzelzceļa direktoru Viktoru Golomolzinu, kurš iestājies par dzelzceļa līnijas Pēterburga–Rīga–Kaļiņingrada–Berlīne izveidi. Tomēr “Rail Baltica” militārā nozīme ir krietni pārspīlēta. Moderno ieroču laikmetā, kad 1000 kilometru attālumā izšauta raķete spēj trāpīt mājas logā, militāra konflikta gadījumā jaunā dzelzceļa līnija būtu visai ievainojama. Taču NATO Krievijas propagandā tiek pasniegts kā galvenais ienaidnieks, tāpēc organizācijas sasaiste ar “Rail Baltica” labi noder, lai noskaņotu pret projektu krievus gan pašu zemē, gan Baltijas valstīs.

“Rail Baltica” ir lielisks piemērs, ka apvienotā Eiropa ir ne tikai bagāta, bet arī pietiekami atbildīga, lai solidarizētos ar pagaidām ekonomiski vēl ne tik veiksmīgajām valstīm kontinenta austrumos. Šķiet, tieši tas arī izraisa Igora Pavlovska un “Regnum.ru” nepatiku, pat elementāru skaudību. Bet tā, kā zināms, ir vājš palīgs un slikts padomdevējs, ar kuru nekur tālu netiksi.

Paldies! Jūsu jautājums/ziņojums ir saņemts.

Pievienot komentāru

Komentāri (38)

  1. Я просто хочу добавить еще несколько слов глупости на кириллице, чтобы подчеркнуть, что это двуязычная страна!

    • Но ты просто подчеркнул свой уровень дебилизма! Дебилизм от конкретного языка никак не зависит. Ибо это не национальный признак, а состояние ума!

  2. bet viss jau ir pareizi. ko tad no Igaunijas var ves uz Berlīni? ja arī ir, tad tam nav vajadzīga ātrceļš

  3. Es gribu braukt ar vilcienu uz Berlīni (kā mans vectēvs to darīja pirms okupācijas). Uz Maskavu braucis neesmu un netaisos to darīt.

  4. Tur viņiem 100% taisnība, ko tur vedīs un kas tur brauks, bez savienojuma ar Krieviju. Ja nu vienīgi intensīvi pārvadās militāro tehniku? Mums ir tik daudz to sapņu būvju, kuras nespējam uzturēt. Cilvēki nabadzības dēļ mūk no šis valsts, bet politiķi tikai plāno sapņu būves, tak viņiem atlec tie atkati ( kukuļi), veicot iepirkumus.

    • Par to “nabadzību” — tu runā par Krieveliju, vai ne?

    • Kravas vedis, kravas.. tas pasas, ko tagad ar masinam. No Dienvideiropas uz Skandinaviju piemeram. Vai parkraus Baltija un uz Krieviju. Vai no Kinas uz Eiropu. Nevajag domat tikai kategorijas kravas=Krievija, un viss bus labi.

  5. Nu, un kur ”Kremļa medijiem” nav taisnība? Latvijā pietiek nosaukt kādu mediju par ”Putina rūporu”, lai nebūtu jāpamato, kāpēc konkrēts viedoklis ir nepareizs? PPC!

  6. “Nekuriene” ir Krievu impērija/PSRS. Pat gudrākie krievi no turienes mūk.

  7. Launuma imperijas plesonas saprot , ka jauno dzelzcelu nevares prihvatizet kopa ar musu kangariem ,ka tas ir ar celu Riga – Maskava . Tapec tada histerija .

  8. … Neskatoties, nemaz, uz pastavigo ‘grafista’ muldesanu, si svariga Ziemel un Vakar Eiropas un Baltijas ‘kulturas nabas saite’ veidosies … !!!!

    … Atrak vai velak … Baltijas cels bus ka ‘ Ekonomijas un Kulturas ‘ATRAKTORS’ ari KRIEVIJAS UN BALTKRIEVIJAS Eiropeiskai vakardalai … un bus savienojumi ar to, kas padaris so projektu par vienu no Eiropas galvenajiem pasakumiem … jo tadi ‘grafistiem’ bus jabrauc muldet uz savam majam … atrak vai velak … !

    • Вообще то, я и так дома. Я ничуть не сомневаюсь в способностях наших строительных компаний построить такую ж.д. И сил и умения им хватит. И более чем уверен, в умении и способности всех заинтересованных лиц, как среди госчиновников, так и среди частных компаний, радостно и с удовольствием “освоить” такие огромные деньги. Именно в области строительства это сделать проще всего. Вот только после постройки, всё это “удовольствие” придётся кому то содержать. Скорее всего, содержать эту дорогу придётся за счёт бюджета, ну то есть, за счёт всех простых граждан.

    • Es negribu dzīvot ne Krievijā ne Izraēlā, tikai pie “nacistiem”!

      • Да живи ты с кем хочешь, хоть с нациками хоть с зомби! Только прекрати воровать чужие ники, сука!
        Повторно, после удаления цензорами! Господа цензоры, ваши действия незаконны! Что господа, продолжаем веселиться?! Отличная игра в «свободу слова», я пишу, вы – удаляете. И плевать на конституцию!

  9. Divaina karta kremla cekistu debiliki neizsaka nekadas prognozes par okupantu transportu lopu vagonos zu Launuma Imperiju.Cels bezmaksas, viena virziena,bez iespejam atgriesties.
    One Way Ticket.

    • В который рах напоминаю вам, докторишка, что таких вагонов больше нет. Люди предпочитают ездить в обычных пассажирских вагонах.

  10. kā man patīk mūsu troļļi. viņi iedomājas ka ja uz kremli paries tad tagad jaunajam dzelzceļam tagad kravas radisies? no kurienes? jau esošās līnijas netiek noslogotas, bet ši vispār tiek būvēta šēķrsvirzienā jebkādām iespejamām kravas plūsmām. cilvekus vel mazliet vares sagrabināt tam vilcienam, bet ne jau viens pasažieru pārvadājums tagad līniju rentablu padarīs. atbalstit tādu izšākerdibu var tikai valsts ienaidnieks vai aibraucejs kas nolād palicejus

  11. Ja nu Kremļa mediji nosoda(it kā būtu mūsu labdari), tad vairāk nekā skaidrs, ka šis ir LV interesēs pareizais projekts. Viņi jau nu nav akli muļķi, kā viens otrs varbūt iedomājas. Ja viņi būtu slavinājuši, tad no tā varētu izlobīt, ka tas nebūs labvēlīgs projekts.

  12. No ,,Rail Baltica,, ieguvēja būs Ķīna, pēc projekta izgāšanās savāks sliedes pārkausēšanai.

  13. Nav līdz Maskavai?

  14. ko atkal lien?????????????????????????

  15. Kremla propaganda Latvija nak ieksa bez kada ierobezojuma. Vai beidzot so samazgu straumi nebutu laiks piegriezt. Vai Latvijai vajadziga Krievijas televizija?

  16. Очевидное – невероятное, да?! Конечно автору из Лондона гораздо всё виднее и очевиднее, чем нам, простым и убогим жителям Латвии, счастья своего не понимающим. Любому непредвзятому эксперту просто очевидно, что экономическая целесообразность данного проекта равна нулю! Технико-экономическое обоснование проекта основано на предпосылках и предположениях, более похожих на откровенный вымысел, на футуристические сказки. Скажем, предполагается ежегодный рост грузооборота и пассажирооборота, но никак не объяснется откуда они собственно возмутся! При общей стоимости проекта более 5 миллиардов евро, обещать простым пассажирам стоимость билетов в 30 евро до Берлина, может только окровенный лжец. Впрочем, такое возможно, если только кто то будет субсидировать такую стоимость билетов. Интресно, кто бы это мог быть?! Может быть автор, или всё – таки латвийское правительство за счёт бюжета?!

    • simboliskais komponents Atbildēt

      Šī nu ir tā retā reize, kad grafistam pilnīga taisnība …

    • Конечно же просматривается ваш никем незамеченный профессионализм в сфере планирования транспортных систем и способность досканально анализировать все процессы, происходящие вокруг вас, но позвольте спросить а основываясь на чем вы делаете такие заумные выводы – на Киселёве? Соловьёве? Или же на Милявской и Кобзоне?

      • Иронизируете, да? Зря. Вот у вас профессия – дрессировка собак. А у меня, часть профессии, как раз анализ транспортных потоков. Сам участвовал во многих похожих проектах (менее масштабных конечно, но всё же), и делал технико – экономическое обоснование проекта для получения финансирования ЕС. Так что, я в теме.

    • Небудь таким скептиком, сами ” новокитайцы ” поедут( смысле – росияне )

      • Я не скептик, я реалист. Откуда эти россияне в Таллине возмутся, из воздуха материализуются, да?

  17. Bez “Rail Baltica” projekta realizācijas ne ilgāk kā desmīt gadu intervālā visu Latvijas dzelzceļa tīklu no Rēzeknes līdz Ventspilij piemeklētu tāds pats liktenis kā līnijai Rīga – Ērgļi.

  18. Ja raudzīties ar cerībām tālā nākotnē, uzsveru, tālā . . . ar domu tikt vaļā pilnībā no (liel)Krievijas ietekmes, tad tas jaunais sliežu ceļš nebūt nav peļams. Tas pagaidām mēs esam postpadomju valsts ar visām četrām Krievzemes ietekmes sfērā, bet nekas nav mūžīgs. Cerība mirst pēdējā!

  19. Pie Putina durvīm
    Stāv Augulis bāls,
    Tam lūgumraksts rokā
    pēc oglēm un sāls ….
    Dziedams pēc meldiņa Pie dzintara jūras

  20. par ko sašutums? ka ari kremī saprot acīm redzamo? ka tas ir akmens musu ekonomikas kaklā? jā protams tā kā eiropa maksā pati būvēšana vel neizmaksās pārāk dārgi, un statistiski pat cels ikp, bet pēc tam uzturešana katru gadu nesīs daudzu miljonu zaudejumus katru gadu jo noslodzes nebūs, kravu nebūs bet infrastruktūra jāuztur…..
    vienigie kas vinnēs būs būves procesā iesaistitie, gan tie kas tagad būda projektu saņemot par to milzu algas, gan tie kas būvēs un kabatās sabāzīs daudz naudas

    • Kravu nebūs, nekā nebūs un vispār nekā nebūs! Krievijas kravu nebūs, tranzita nebūs un vispār nekā nebūs. Šausmu nakts mūs sagaida. Uz Berlīni iesim kājām vai kratīsimies autobusos, kravas vedīs pa pārslogotiem autoceļiem, dedzinās petroleju un pasaules gals mums nodrošināts. Vot ja palūgsim vai nolūgsimies Kremlim, tad visžēlīgi mums kaut ko atmetīs pa plato sliedi.

      • brīvais radikālis Atbildēt

        Labi, ka vismaz tik daudz tu saproti.
        Nelaime tikai tā, ka arī Kremlis tevi, nepateicīgo suni, vairs nebaros. Tie laiki ir pagājuši, tagad strādāsi par prostitūtu amerikāņu zaldātiem.

Draugiem Facebook Twitter Google+