Mobilā versija
-2.6°C
Evija, Raita, Jogita
Sestdiena, 3. decembris, 2016
20. februāris, 2012
Drukāt

Par izraisītu avāriju jāšķiras no 247 332 latiem

avarija1

Pērn lielākā atlīdzība par ceļu satiksmes negadījuma izraisīšanu – 247 332 latu apmērā – bijusi jāmaksā kādam “Ford Mondeo” vadītājam, kura vadītajam spēkratam nebija obligātās civiltiesiskās transporta apdrošināšanas (OCTA), biznesa portālam “Nozare.lv” sacīja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.

Viņš stāstīja, ka” Ford Mondeo” vadītājs, atrodoties alkohola reibumā, Rīgā izraisīja avāriju, kā rezultātā tika bojāts cits transportlīdzeklis un ievainoti tā vadītājs un divi pasažieri, no kuriem viens kļuva par invalīdu. Patlaban cietušajiem tiek maksāti ievērojami invaliditātes un slimības pabalsti, kā arī ārstēšanās izdevumi. Neapdrošinātā auto īpašniekam būs jāsedz izdevumi 247 332 latu apmērā. Turpretī OCTA uz periodu 12 mēneši neapdrošinātā auto īpašniekam būtu izmaksājusi 80 latu. Privātā transportlīdzekļa gadījumā OCTA summa būtu vēl zemāka.

Stengrevics skaidroja, ka visbiežāk auto īpašnieki iegādājas OCTA, jo ir bailes, ka sodīs ceļu policija. Tikmēr patiesie zaudējumi nav mērāmi 60-80 latu samaksātās soda naudas apmērā, bet bieži vien daudzos simtos un tūkstošos.

Pēc Stengrevica sacītā, zaudējumu atlīdzība no Garantijas fonda tiek izmaksāta saskaņā ar OCTA likuma un starptautisko normatīvo aktu prasībām. Lielāko Garantijas fonda atlīdzību izmaksu daļu sastāda atlīdzību izmaksas par ceļu satiksmes negadījumiem (CSNg), kurus ir izraisījuši transportlīdzekļi bez OCTA apdrošināšanas. 2011.gadā atlīdzību izmaksām no Garantijas fonda par 827 apdrošināšanas gadījumiem ir pieņemti 1032 lēmumi par kopējo summu 910 389 lati. Izmaksas lielums uz vienu apdrošināšanas gadījumu 2011.gadā sastādīja 1101 latu.

Tomēr, kā norāda Stengrevics, 2011.gadā turpinājās izmaksas par CSNg, kuri notikuši 2006.gadā un 2008.gadā. Vienas avārijas radītās sekas mērāmas gandrīz 250 000 latu apmērā.

Pērn aprīlī tika pieņemts lēmums par apdrošināšanas atlīdzības izmaksu saistībā ar Īrijā notikušu ceļu satiksmes negadījumu, kuru izraisīja kādas neapdrošinātas BMW markas automašīnas vadītājs, kurš bija izdomājis demonstrēt sacīkšu garu un agresīvu braukšanas stilu. CSNg rezultātā tika bojāti četri transportlīdzekļi, viena persona gāja bojā un piecas personas tika ievainotas. Par negadījuma izraisīšanu tiesa noteica Latvijas auto vadītāja atbildību 60% apmērā. Neskatoties uz atbildības sadalījumu, neapdrošinātā auto īpašniekam par nodarītajiem zaudējumiem būs jāsedz iespaidīga summa – 204 502 latu. Savukārt OCTA polises cena uz 12 mēnešiem viņam būtu izmaksājusi mazāk nekā 40 latu.

Vēl vienas BMW markas automašīnas vadītājs piedalījās ceļu satiksmē 2,18 promiļu alkohola reibumā. Nespējot novaldīt transportlīdzekli, tā vadītājs Rīgā, Pārdaugavā, uzbrauca šķērslim. CSNg rezultātā cieta BMW automašīnas divi pasažieri, vienai no pasažierēm iespējama mūža invaliditāte. Novērtētā atlīdzības summa ir 156 252 latu apmērā. OCTA apdrošināšana konkrētajam BMW vadītājam būtu izmaksājusi 65 latus uz 12 mēnešiem.

Stengrevics norādīja, ka minētie gadījumi spilgti iezīmē transportlīdzekļu vadītāju bezatbildību un sekas, kādas var rasties apzinātas vai neapzinātas rīcības rezultātā. “Auto īpašniekiem, kuri nav apdrošināti, bet ir izraisījuši negadījumu, izdevumi būs jāatlīdzina pašiem, un tā kā summas mērāmas daudzos desmitos tūkstošos, tās ir saistības mūža garumā,” uzsvēra LTAB vadītājs.

Pēc viņa domām, svarīgākais faktors, kas iedzīvotājus var pasargāt no milzīgiem finansiāliem zaudējumiem vai vēl lielākas traģēdijas, ir pašu cilvēku attieksmes maiņa.

“Ir laiks sākt saprast, ka mēs paši esam atbildīgi ne tikai par sevi, bet arī apkārtējiem, kā arī mantu – vienalga, vai tas ir nekustamais īpašums vai transportlīdzeklis. Daudzu auto īpašnieku OCTA polise izmaksātu 20-60 latus gadā, taču, nolemjot ietaupīt, cilvēki sev uzliek saistības simtu tūkstošu latu apmērā. Varbūt ir laiks salikt svaru kausos ieguvumus un izdevumus un nekalpot pašiem par traģēdijas cēloni,” norādīja Stengrevics.

Pievienot komentāru

Radīts paroļu ģenerators, kuru hakeri nevarēs uzlauzt (2)Firma "Everykey", ko atbalstījis pats antivīrusu kompānijas "McAfee" dibinātājs Džons Makafī, izstrādājusi īpašu maziņu ierīci, kura ģenerē jaunu un drošu paroli ikreiz, kad vēlaties ienākt vienā no saviem interneta vietņu profiliem.
Ja gribi tilpumu. "LA" vērtē "Opel Zafira""Opel Zafira" tika prezentēta 1999. gadā un kopš tā laika ir toņa noteicēja septiņvietīgo kompaktvenu klasē. Pavisam šo gadu laikā saražots vairāk nekā 2,7 miljoni dažādu paaudžu Zafira automobiļu.
Vai Latvijas neceļu nākotne? (1)Par gada auto nominēt pikapu? Uz tādu izlēcienu žūrija nez vai būs spējīga
Draugiem Facebook Twitter Google+