Mobilā versija
+9.5°C
Elīna, Drosma, Drosmis
Ceturtdiena, 19. oktobris, 2017
28. decembris, 2016
Drukāt

Vēsture Krievijas “mērcē”? Pirmās sūdzības par nelojāliem skolotājiem (20)

Foto-LETA/AFPFoto-LETA/AFP

Kaut arī Izglītības kvalitātes valsts dienests (IKVD) pēdējo mēnešu laikā saņēmis un sācis pārbaudīt sūdzības par iespējamo pedagogu nelojalitāti, neviena pedagoga atbrīvošana no darba, kā to paredz jaunās likuma izmaiņas, pagaidām nav rosināta. IKVD pārstāve Jana Veinberga pastāstīja, ka saistībā ar iespējamo pedagogu nelojalitāti Latvijai un valsts Satversmei IKVD pārbaudījis trīs sūdzības.

Pirmajā gadījumā kāda skolēna vecāki bija sūdzējušies, ka skolotājs stundas laikā kritizējis valdību. Jāatgādina, ka izglītības un zinātnes ministrs Kārlis Šadurskis nesen intervijā “Latvijas Avīzei” apliecināja, ka tā sauktie lojalitātes grozījumi Izglītības likumā nenozīmē, ka no pedagoga tiek prasīta lojalitāte valdībai, ar cieņu jāizturas tikai pret valsti un Satversmi. Tomēr IKVD šo sūdzību pārbaudīja. Pārbaudes laikā dienesta pārstāvji aptaujājuši 8. un 9. klases skolēnus. Vairāki skolēni apgalvojuši, ka skolā ir viens pedagogs, kas neizturas ar cieņu pret “mūsu valsti, Saeimu un valdību”. Kvalitātes dienests lūdzis skolas direktorei līdz 2016. gada 30. decembrim sniegt papildinformāciju un skaidrojumu par šā pedagoga attieksmi pret Latvijas Republiku, Saeimu un valdību. Pēc paskaidrojuma saņemšanas no skolas direktores kvalitātes dienests veiks skolotāja rīcības izvērtējumu.

J. Veinberga uzsver: valdības kritika ir vērtējama kā iespējams pedagoga profesionālās ētikas normu pārkāpums, nevis nelojalitāte Latvijas Republikai un Satversmei. Ētikas normas šajā konkrētajā gadījumā varētu būt pārkāptas tāpēc, ka pedagogs nevis vienkārši kritizējis valdību, bet gan “izteicies par to ļoti nekorektā veidā, faktiski aplamājis”. “Nav runa par to, ka nedrīkstētu kritizēt, tomēr skolotājam jādomā, kādā veidā un kontekstā šī kritika pausta,” saka J. Veinberga.

“Viena lieta, ja stundā mācību priekšmetā “Politika un tiesības” notiek diskusija par valdības darbu, bet pavisam cita – ja absolūti ārpus konteksta matemātikas vai latviešu valodas stundās izskan personīgi apvainojumi,” paskaidro J. Veinberga.

Otrā sūdzībā bija plaša informācija par kādas skolas direktores iespējamo nelojalitāti Latvijas Republikai. Viņa mēdzot slavināt Padomju Savienību, kā arī paužot necieņu pret mūsu valsts simboliem un latviešu valodu. IKVD pārbaudes laikā gan neguva apstiprinājumu skolas direktores nelojalitātei, taču atklāja, ka daļai šīs skolas skolēnu latviešu valodas zināšanas nav pietiekami augstā līmenī. Inspektori vēroja vairākas mācību stundas šajā skolā un pamanīja, ka dažiem skolēniem grūtības sagādā izteikšanās latviešu valodā. Kad skolotājs uzdeva uzrakstīt tekstu latviski, daži spēja uzrakstīt tikai darba nosaukumu. Jāpiebilst, ka šīs skolas 9. klases centralizētā latviešu valodas eksāmena kopvērtējuma rezultāts pēdējos gados ir zemāks nekā citām līdzīgām skolām. Tāpēc izglītības iestādei uzdots veikt pasākumus skolēnu latviešu valodas prasmju uzlabošanai, piemēram, organizēt fakultatīvās nodarbības.

Vēsture Krievijas “mērcē”?

Trešā IKVD “nelojalitātes pārbaude” saistīta ar vēstures stundās izmantoto Krievijā izdoto papildu literatūru. VISC secinājis, ka Krievijā izdota literatūra tiešām izmantota, taču lūdzis Valsts izglītības satura centru izvērtēt, vai šī papildu literatūra atbilst valsts pamatizglītības un vispārējās vidējās izglītības standartam un ir pieļaujama. Pēc informācijas saņemšanas no VISC kvalitātes dienests pieņems lēmumu par turpmāko rīcību. Jāpiebilst, ka IKVD un VISC pārstāvji vēroja arī šā pedagoga vadītās vēstures stundas un atklāja, ka pedagogs tās vada krievu valodā, kas ir pretrunā licencētajai izglītības programmai.

Pievienot komentāru

Komentāri (20)

  1. Pirmās sūdzības??? Jums ĻOTI vāja atmiņa!!! Latvijai nelojāli subjekti blandās apkārt netraucēti, jo lūk viņi ir NEAIZSKARAMI! TĀ ARĪ NELOJĀLIE SKOLOTĀJI DARBOJAS UZ PILNU KLAPI! DP kārtējo reizi viņus piefiksējusi ZINĀŠANAI! Tas pats attiecībā uz skolu mācību grāmatām! Vai tad IZM skatās, kādi mācību materiāli tiek likti galdā nelatviešu skolās??????? NĒ!!!!!!!!!!! ATTIEKSME PRET NELOJALITĀTI TIEK UZTURĒTA NETRAUCĒTI, JO ŠIEM CILVĒKIEM PAR TO NEKAS NAV BIJIS UN DIEZIN VAI BŪS! Viņiem ir jāaizbrauc, bet viņi NEBRAUKS, JO UZDEVUMS nav IZPILDĪTS.

  2. Es joprojām uzskatu, ka visiem tiem kuri neciena šo zemi vai tautu ir no šejienes jāaizbrauc, bet par skolotāju var strādāt tikai tāds cilvēks kurš ciena un mīl gan šo zemi, gan tautu un var šo cieņu un mīlestību ieaudzināt savos skolēnos.

    • Es gan neesmu drošs par to apgalvojumu, bet absolūti skaidrs, ka skolotājam nedrīkst paust savu, atšķirīgu no programmas prasībām, viedokli un jo projām muldēt stundas laikā kas pagadās – viņam jāsniedz materiālu atbilstoši programmai un neko lieku. Izņēmums – tie priekšmeti kuros ietilpst tāds izvērtējums. Te tas Elksniņš, platoties ar tiem Satvērsmes pantiem ir sajaucis vārda un viedokļu brīvību ar propagandu, iebraucis galīgi auzās. Fizikas skolotājs nedrīkst fīzikas stundā apšaubīt Pirmo Ņjutona likumu vai matemātiķis Pifagora teorēmu, jā to neparedz mācību kurs, novēršot skolnieku uzmanību no priekšmeta. Savas dzīves neveiksmes nevajag izgāzt uz bērnu. Domāju, ka attiecīgajām iestādēm stingrāk un bez liekām diskusijām jāpieturās tādai pozicijai. Tiesai vispār nevajadzēja pieņemt izskatīšanai tādas Elksniņa fantāzijas. Tas ir Izglītības ministrijas kompetence izvērtēt skolotāju atbilstību.

  3. Pieņemu, ka visas mācību grāmatas Latvijas skolās ir Izglītības ministrijas apstiprinātas. Ja tā nav, tad kautkas te nav kārtībā.

    • Tam tā vajadzētu būt,bet kaut kā liekas ka viss notiek kā kurš vēlas.Otrkārt ļoti daudzi Latvijas nodevēji komunisti strādā šajā nozarē un pat vadošos amatos.Automātiska 5 kolonna Latvijā.

  4. Pilsonis-nelatvietis Atbildēt

    Pēdējais laiks atbrivoties no nelojalajiem psrs klaidoņiem, kas pat pēc 26 “neatkarības” gadiem vēl izrāda naidu latviešu valodai un valstij!

    • Es nepaužu naidu pret latviešu valodu, jo esmu visu līmeņu skolās mācījies latviešu valodā (sākās ar latviešu pamatskolu, kura atradās blakus mājā, uzminiet, kuru profesiju Padomju laikos augstskolā Latvijā varēja apgūt tikai latviešu valodā). Jā, mana dzimtene ir Padomju Savienība, bet Latvijas valstiskumu es uzskatu par (gandrīz vai neticamu) lielu vērtību, kuras (būsim reāli) nekad nebūs ne kurdiem, ne baskiem, ne kataloņiem, ne skotiem. Cita lieta, ka šo valstiskumu cītīgi dēdē “īstenie latvji” ar tiem saviem brēcieniem: “Krievi nāk !!!”.

      • neuztraucies par skotiem .. Atbildēt

        Bet kā būs ar baškīriem, burjatiem, čečeņiem, dagestāniešiem, ingušiem, kabardiešiem, kalmikiem, karēliešiem, čerkesiešiem, jakutiem, mariiem, mordoviešiem, osetiešiem, tatāriem un udmurtiem?

      • kopš kura laika Ždanoka tiek pieskaitīta “īstenajiem latviešiem”?Tā tak bija viņa ,kura uz Saeimas vēlēšanām gāja ar brēcieniem “krievi nāk”,neviens cits to nedara.

  5. Tā jābūt, bet nedara Atbildēt

    tarp citu
    29.12.2016 13:4
    Skolā derētu paskaidrot kas ir deokupācija, dekolonizācia, derusifikācija, lustrācija un nesamaksātā kompensācija par Krievijas noziegumiem LV un pret cilvēci.

  6. ‘Šadurski beidz gulēt pamosties un Jaunajā gadā izglītību Latvijā tikai valsts valodā.Un tas tāpat bērnudārzos.

  7. Ne Saeimas deputāti, ne valdība NAV Latvijas valsts. Kaut izliekas, ka to vada. Reizēm izskatās, ka Krievijas pieminēšana ir slikta, bet Igaunijas laba. Svarīgāk ir zināt, ka mēs savu valsti gribam un aizstāvēsim līdz pēdējai asins lāsei. Tā gan ir lojalitāte. Un ne tas, ka man nepatīk, ka nesaprašas liek par Labklājības ministriem, piemēram.

  8. Ir tādi skolēni,kuri, saklausījušies mājās, nopulgos skolotāju no matu galiņiem līdz papēžiem. Katram sūdzētājam un katram pārbaudītājam ir savs subjektīvais viedoklis un vārdu “lojalitāte” tulko dažādi. Man šķiet, ka ar šo lojalitāti sabiedrības locekļi tiek rīdīti viens pret otru. Izskatās, ka ar nolūku.

  9. Cik zinu, pie mums nav aizliegts plašsaziņas līdzekļos lietot lamu vārdus, tāpēc to “faktisko aplamāšanu” vajadzēja nopublicēt. lai citi zina, par ko ir runa. Protams, ja izrādīsies, ka par aplamāšanu to atzina tikai tāpēc, ka skolotājs nepauda vētrainu sajūsmu, var izgāzties vai panākt to, ka visi skolotāji audzinās papagailīšus – noskaitīji no galvas to, kas grāmatā rakstīts un labi.

  10. Interesntu attēlu piemeklējuši. No kuras Latvijas skolas?

  11. Parunāsim, parunāsim, pakratīsim ar pirkstu, bet NEKAS tāpat nemainīsies jau 26 – to gadu Valsts izglītībā. Šeit sen jau vajadzēja skolas latviešu valodā un tikai vienu cittautiešiem, bet arī tai jābūt LOJĀLAI tai valstij, kurā tā atrodās!

  12. Tas tikai pierāda, ka Latvijas skolās daži skolotāji ir nelojāli Latvijas valstij un to nu nevar izšķirt nekādas cilvēktiesības. Lojalitāte vai nu ir, vai tās nav, bet piesegšanās ar vārda brīvību ir tikai dūmu aizsegs. Te “Saskaņa” parāda savu īsto attieksmi pret Latvijas valsti, jo pati ir tai nelojāla, jo brāļošanās ar Putina partiju ir tiešs apstiprinājums tam. “Saskaņa” zemiski izmanto Satversmi, lai ar negodīgu skolotāju palīdzību duļķotu nenobriedušu skolēnu un jauniešu prātus. Padomājiet ar prātu, vai Satversme tika rakstīta tādēļ, lai izdabātu Latvijas valsts nelabvēļiem un ienaidniekiem, vai tomēr Latvijai lojāliem cilvēkiem? Un skolotājs ir profesija, kas ļoti ietekmē skolēnu attieksmi pret valsti, tāpēc viņa profesionālā darbība un viņa uzskati un cilvēktiesības nav viens un tas pats.

    • Tu, dārgo kremļabot, ej pamāci savus tautiešus Krievijā par stukaču un visatļautības paaudzi, un tad māci mūs – lojālos Latvijas pilsoņus.

  13. pēc padomju laika receptēm, kad ne tā paskatījies uz partijnieku!!!

    • Cik lojāli mūsu valstij ir tie pedagogi, kuri 9. maijā veselām klasēm ved skolēnus uz t. s. uzvaras pieminekli? Cik lojāli ir bērnu ansambļu vadītāji {pedagogi!) , kuri sagatavojuši uzstāšanās programmas 9. maija pasākumiem Rīgā un citur?!

Draugiem Facebook Twitter Google+