Mobilā versija
-1.5°C
Voldemārs, Valdemārs, Valdis
Svētdiena, 11. decembris, 2016
4. aprīlis, 2012
Drukāt

Parakstīts jauno pasažieru vilcienu piegādes līgums

Foto: LETAFoto: LETA

AS “Pasažieru vilciens” (PV) parakstījusi līgumu ar jauno elektrovilcienu un dīzeļvilcienu iepirkuma konkursa uzvarētāju – spāņu kompāniju “Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A.” (CAF), un saskaņā ar konkursa nolikumu līdz 2015.gada beigām pilnībā tiks nomainīti elektrovilcieni un trešdaļa dīzeļvilcienu parka.

Kā biznesa portālu “Nozare.lv” informēja PV, plānots, ka pirmie jaunie vilcieni Latvijā sāks kursēt jau 2014.gada pirmajā pusē. No jauna tiks iegādāti 34 elektrovilcieni un septiņi jauni dīzeļvilcieni. Konkursa uzvarētājam 30 gadus būs jānodrošina jauno elektrovilcienu un dīzeļvilcienu uzturēšana un apkope.

Uzņēmumā uzsver, ka PV ilgstošās sarunās panācis, ka līgums par jaunu vilcienu piegādi un uzturēšanu ir valsts un PV interesēm atbilstošs, kā arī ir izpildīti visi Ministru kabineta dotie uzdevumi, lai varētu noslēgt šo līgumu. Kopš brīža, kad par konkursa uzvarētāju tika atzīta spāņu kompānija, saskaņojumos dažādās institūcijās Latvijā un Eiropā ir pagājis ilgs laiks, tomēr iekļaušanās Kohēzijas fonda finansējuma apgūšanai noteiktajā termiņā nav apdraudēta.

PV uzskata, ka līguma noslēgšana ilgtermiņā veicinās Latvijas attīstību. Ar šī projekta īstenošanu tiekot radīti priekšnoteikumi vilciena kā viena no lētākajiem, drošākajiem un ekoloģiski tīrākajiem transporta veidiem attīstībai nākotnē, bet pasažieriem tas nozīmē naudas un laika ekonomiju un pārvietošanās komfortu. Šis projekts būtiski palielināšot iedzīvotāju mobilitāti un veicinās reģionu attīstību.

Projekta īstenošana ilgtermiņā radīs jaunas, modernas darba vietas, tā dos impulsu mašīnbūves atjaunošanās procesam valstī, jo Spānijas uzņēmumā CAF projektētie tehnoloģiski modernie vilcieni tiks ražoti Latvijā, piesaistot apakšuzņēmēju AS “Rīgas vagonbūves rūpnīca” (RVR).

Speciālisti esot apliecinājuši, ka arī daudzas komplektējošās daļas nākotnē būtu iespējams ražot tepat Latvijā.

Šobrīd pasažieru pārvadājumiem tiekot izmantots tehniski nokalpojis ritošais sastāvs, kur vilciena vidējais ekspluatācijas laiks pārsniedz 25 gadus, bet nobraukums daudziem vilcieniem pārsniedz septiņus miljonus kilometru jeb gandrīz divas reizes vairāk par paredzēto kalpošanas laiku.

Jauno vilcienu iepirkuma kopējās izmaksas tiek plānotas 144 miljoni latu, no kuriem Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējums būs 100 miljoni latu. Savukārt otra līguma daļa paredz šo vilcienu uzturēšanu 30 gadu periodā.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+