Pašlaik šī savulaik populārā kājāmgājēju un braucēju pieturvieta Vidzemes lielceļu krustojumā stāv pamesta, šo to no kādreiz lepnās celtnes jau paguvis sagrauzt laika zobs.
Pašlaik šī savulaik populārā kājāmgājēju un braucēju pieturvieta Vidzemes lielceļu krustojumā stāv pamesta, šo to no kādreiz lepnās celtnes jau paguvis sagrauzt laika zobs.
Foto: Valdis Semjonovs

Parakstīts līgums par būvdarbiem “Sēnītes” posmā 0

Ir noslēgts līgums par būvdarbu veikšanu “Sēnītes” posmā uz Vidzemes šosejas (A2). Līgums paredz valsts galvenā autoceļa A2 Rīga–Sigulda–Igaunijas robeža posma 25,50.-39,40. km abu brauktuvju un valsts galvenā autoceļa A3 Inčukalns–Valmiera posma 0,00.-1,65. km segas pārbūvi.

Reklāma
Reklāma
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa.” Vai varētu aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri? 400
TV24
Uzņēmējs nosauc visbirokrātiskākās valsts iestādes, kuras būtu likvidējamas: Šādi es, protams, varu sev audzēt ienaidniekus 88
Viedoklis
Krista Draveniece: Puikam norauj bikses, meitai neļauj pačurāt. Kādi briesmoņi strādā mūsu bērnudārzos? 65
Lasīt citas ziņas

Par uzvarētājiem atklātā konkursā būvdarbu veikšanai “Sēnītes” posmā ir atzīta piegādātāju apvienība “Binders un ACB”, jo tās piedāvājums atbilda visām konkursā izvirzītajām prasībām un tās piedāvātā cena 38 498 327,17 EUR bez PVN bija viszemākā. Ar PVN summa varētu būt 46,583 miljoni eiro.

Vidzemes šosejas “Sēnītes” posma kopējais garums ir 13,90 km un vēl 1,65 km uz Valmieras šosejas. Vidzemes šosejas posmā ir divas brauktuves ar divām joslām katrā virzienā un deviņi satiksmes pārvadi “Sēnītes” mezglā un viens pie Vangažiem.

CITI ŠOBRĪD LASA

Projekta ietvaros plānots veikt seguma pārbūvi visā posma garumā, kā arī visu satiksmes pārvadu pārbūvi. Asfaltbetona segums paredzēts trīs kārtās.

Projekta realizācijas ietvaros paredzēta Straujupītes caurtekas pārbūve, kā arī mazāku caurteku pārbūve un tīrīšana, gājēju tuneļa Sēnītes satiksmes mezglā atjaunošana, 14 autobusu pieturvietu atjaunošana un 6 paviljonu izbūve.

Tiks nomainītas un izbūvētas transporta un gājēju drošības barjeras, uzstādīti drošības žogi brauktuvju sadalošajā joslā, atjaunots gājēju luksofors un ceļa apgaismojums Vangažos. Tiltam pār Gauju (uz A3) tiks mainīts asfaltbetona segums.

Aktīvie būvdarbi objektā tiks uzsākti nākamgad, tiklīdz to ļaus laika apstākļi. Būvdarbi tiks finansēti gan no ES Kohēzijas fonda, gan no valsts budžeta apakšprogrammas 23.06.00. Valsts autoceļu uzturēšana un atjaunošana un citām valsts budžeta programmām.

Šis ir pēdējais līgums ar Kohēzijas fonda (KF) līdzfinansējumu šajā plānošanas periodā (2014.-2020.).

Jau ziņojām, ka šajās dienās ir izsludināts arī šajā plānošanas periodā pēdējais iepirkums ar ERAF līdzfinansējumu – tie ir autoceļa Ventspils–Kuldīga–Saldus (P108) pārbūves darbi posmā no Ventspils līdz pagriezienam uz Zirām (3,93.-24,60. km).

Šajā posmā vietām paredz pilnībā nomainīt ceļa segas pamata slāņus, bet vietām tos pastiprinās. Segumu veidos divas kārtas asfalta. Ceļam uzlabos ūdens novades sistēmu un atjaunos sabiedriskā transporta pieturvietas.

Reklāma
Reklāma

Paredzamās būvdarbu izmaksas ir ap 10 miljoniem eiro bez PVN. Šo būvdarbu pretendentiem jāpiesakās līdz 2019. gada 9. janvārim.

Kopumā šajā plānošanas periodā Kohēzijas fonda līdzfinansējums valsts autoceļiem ir 256,9 miljoni eiro, bet no ERAF – 277 miljoni eiro.

Savukārt 2018. gadā kopējais finansējums valsts autoceļiem, ieskaitot ziemas un vasaras uzturēšanas darbus, ir 285 miljoni eiro, no tiem 102 miljoni eiro – Eiropas Savienības fondu finansējums un 183 miljoni eiro – valsts budžeta finansējums.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.