Foto-Karīna Miezāja

Pārdaugavā demontē normālā stāvoklī esošu bruģi 0

“LA” no rīdzinieces Ināras Teteres saņēma ziņu, ka Rīgā, Pārdaugavā, pie Daugavgrīvas ielas 19., 21. un 23. nama ietves tiekot demontēts labā kvalitātē esošs bruģis. Rīdziniecei nejauši no strādniekiem izdevies uzzināt, ka bruģa vietā plānots ierīkot asfalta segumu. Viņa zina teikt, ka bruģis šajā vietā izbūvēts pirms nepilniem desmit gadiem.

Reklāma
Reklāma

 

Kokteilis
“Man ir lauzta kāja un deguns, pārsista piere, pamatīgs smadzeņu satricinājums…” Horens Stalbe Dobelē nežēlīgi piekauts 33
Putinam draud briesmas, par kurām pagaidām zina tikai nedaudzi 15
Veselam
“Es mazliet samulstu, kāpēc rentgens rokai, bet man jāizģērbjas!” Sieviete dalās pieredzes stāstā par radiologa apmeklējumu 17
Lasīt citas ziņas

Vienā joslā bruģa segums jau pirms vairākiem gadiem uzrakts, lai atjaunotu vai mainītu komunikācijas, pēcāk bruģ­akmeņi salikti atpakaļ. Neskatoties uz to, bruģis bijis labā stāvoklī un nebūt nav prasījies pēc nomaiņas. Rīdziniece vērsusies pie Rīgas domes pārstāvjiem – mēra, domes pozīcijas un opozīcijas deputātiem, Satiksmes departamenta pārstāvjiem –, taču paskaidrojumus nav saņēmusi.

“LA” sazinājās ar domes Satiksmes departamenta pārstāvi Ilzi Dišleri, kura kā iemeslu seguma nomaiņai minēja to, ka projekts paredzot vienotu objekta veidolu: “Lai novērstu situāciju, kad ir pieci metri asfalta segums, desmit metri betona bruģis un tad atkal asfalta segums, visa ietve tiek izbūvēta viena tipa segumā,” norāda I. Dišlere. Viņa teic, ka pēc vairākkārtējas komunikāciju nomaiņas bruģis atlikts atpakaļ kā pagaidu risinājums.

CITI ŠOBRĪD LASA

Eksperti esot atzinuši, ka šis bruģis ilgtermiņā nevarēšot kvalitatīvi kalpot. Lai to kvalitatīvi izmantotu turpmāk, katrs bruģakmens esot ar rokām jāattīra no smiltīm, kas sagājušas porās.

“LA” sazinājās ar ekspertu Didzi Blūmu no bruģa ražošanas un uzstādīšanas kompānijas SIA “Raunas bruģis”, kurš pastāstīja, ka bruģa kvalitāte no tā, cik reizes to ņem nost un atkal liek atpakaļ, nemainās. Katra bruģ­akmens tīrīšana esot nepieciešama, taču tādēļ, lai kvalitatīvi un līdzeni to izvietotu atpakaļ, nevis paildzinātu tā mūžu, jo bruģis un smiltis ir dabiski “sabiedrotie”. Ja bruģis būtu nekvalitatīvs, to varētu manīt jau pirmajos ekspluatācijas gados, tāpēc eksperts skaidro, ka šai gadījumā drīzāk jārunā par finansiālo pusi: “Darbs, notīrot katru iepriekš noņemto bruģakmeni ar birsti, protams, nav lēts, taču ietaupa jauna seguma materiāla izmaksas.”

Cik tieši izmaksā seguma maiņa Daugavgrīvas ielas ietvei, Satiksmes departaments pateikt nevar. Tā vietā nosauc vien Krišjāņa Valdemāra un Daugavgrīvas ielu satiksmes mezgla rekonstrukcijas projekta kopējās izmaksas, kas ir 21 miljons latu.

I. Dišlere apgalvoja, ka nu visas komunikācijas zem šīs ietves pirms jaunā seguma uzklāšanas būšot atjaunotas, un nākotnē ņemt asfaltu nost būtu nepieciešams vien tad, ja šajā posmā atgadītos bojājumi vai avārijas komunikāciju sistēmās.

“LA” novēroja, ka vēl nenoņemtais bruģis Daugavgrīvas ielā ir pieklājīgā stāvoklī, tiesa, saskatāmas vietas, kur tas vairākas reizes ticis izcelts un likts atpakaļ, taču īpašu negludumu nemana. Ināras kundze pastāsta, ka pēdējoreiz izņemtais bruģis atlikts atpakaļ sniegā, tāpēc šajā joslā kļuvis mazliet nelīdzenāks. Tāpat ir ietves salaidums ar brauktuvi iebrauktuvēs un krustojumos.

I. Teteri uztrauc arī tas, kur paliks demontētais bruģis. Sākotnēji bruģis ņemts nost ar buldozeru, kas akmeņus sašķēlis un sabojājis. Pēc I. Teteres iebildumiem strādnieki sākuši tos demontēt ar rokām un kraut kaudzēs. Kundze pastāstīja, ka strādnieki ar to pauduši neapmierinātību. Satiksmes departamentā informēja, ka bruģi utilizē pilnsabiedrība “ACB un TILTS”, kas to demontē. Tas, ko darīt ar segumu pēc noņemšanas, šobrīd ir firmas ziņā, neskatoties uz to, ka bruģis savulaik iegādāts par nodokļu maksātāju līdzekļiem. Firma to var izmest, izmantot kur citur vai pārdot. Firmas pārstāvji gan spītīgi apgalvo, ka bruģis esot tādā stāvoklī, kas nepieļauj atkārtotu izmantošanu.

Reklāma
Reklāma

Uzziņa

Šobrīd Rīgā notiekošie ceļu remontdarbi

Ielu seguma atjaunošana:

* P. Lejiņa iela no Anniņmuižas bulvāra līdz Rostokas ielai

* Progresa iela no mājas nr. 6 līdz mājai nr. 20

* Ozolciema iela no Valdeķu ielas līdz Mežkalna ielai

* Fridriha Candera iela

* Aviācijas iela no Rasas ielas līdz Ikšķiles ielai

* Rūjienas iela

* Akadēmiķa M. Keldiša iela no A. Saharova ielas līdz Ilūkstes ielai

* Senču iela no Brīvības ielas līdz Hospitāļu ielai

* Pūces iela no G. Astras ielas līdz Stirnu ielai

* Kurmju iela

* Emmas iela no A. Dombrovska ielas līdz Rūpnīcas ielai

* Satiksmes pārvads A. Deglava ielā (centra virziena brauktuve)

* Satiksmes pārvads pie Zemitānu stacijas

* Satiksmes pārvads pār Bieķengrāvi

Ielu rekonstrukcijas darbi:

* Kārļa Ulmaņa gatves satiksmes pārvada pār dzelzceļu renovācija

* Stirnu ielas ietves izbūve posmā no Pūces ielas līdz Dzelzavas ielai

* Dziesmas ielas rekonstrukcija

* Murjāņu ielas (no Brīvības gatves līdz Vangažu ielai) rekonstrukcija

Ar Eiropas līdzfinansējumu tiek veikti šādi būvdarbi:

* K. Ulmaņa gatves un lidostas “Rīga” pievedceļa (P133) šķērsojuma rekonstrukcija (no Lielirbes ielas līdz Šampētera ielai un no Grenču ielas līdz Gramzdas ielai)

* Vienības gatves no Kaplavas ielas līdz Ozolciema ielai rekonstrukcija

* Krišjāņa Valdemāra un Daugavgrīvas ielas satiksmes mezgla rekonstrukcija

* Līdz šā gada beigām plānots pabeigt Dienvidu tilta III kārtas būvniecības darbus, 28 vietās pilsētā regulējamo gājēju pāreju un luksoforu objektu rekonstrukciju/būvniecību.

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.