Mobilā versija
+0.6°C
Aldis, Alfons, Aldris
Trešdiena, 22. novembris, 2017
31. maijs, 2017
Drukāt

Pasažieri spiesti nīkt stāvošā vilcienā; apkalpojošais personāls vienaldzīgs (2)

Foto-LETAFoto-LETA

Vilciens ir viens no ātrākajiem pārvietošanās veidiem, kuru izmanto daudzi Latvijas iedzīvotāji. Bet arī uz dzelzceļa var gadīties problēmas, kuras sastāvam liedz turpināt ceļu. Labā prakse ir, ka šādos gadījumos ”Pasažieru vilciena” darbinieki pasažierus informē par notikušo un par aptuveno aizkavēšanās laiku. Bet ne visi darbinieki par šo praksi atceras, vēstīja TV3 raidījums “Bez Tabu”.

Pievakare, 18:40, pilni vilciena vagoni, cilvēki pēc darba dodas mājup pie ģimenēm. Maršruts Rīga – Skulte. Nedz centrālajā stacijā, nedz brauciena laikā nekas neliecina par to, kā beigsies brauciens. Līdz pat Sarkandaugavas stacijai viss ir kā ierasti līdz brīdim, kad pirms Mangaļu stacijas sastāvs apstājas.

Paiet minūtes desmit, konduktora vagonā nav. Starp pasažieriem sākas knosīšanās. Kāds nedaudz iereibis pasažieris, pieklusināti lamājoties atver logu, jo vagonā ir karsti. Beidzot, kā ilgi gaidītā mesija vagonā parādās konduktors, kuram kāds pajautā – kas par lietu? Viņš atrauc, ka priekšā salūzusi pārmija. Viss skaidrs, tā mēdz notikt un šī problēma ir ātri atrisināma. Bet!
Tad seko nākamais teikums iz konduktora mutes – mums priekšā jau stundu stāv iepriekšējais vilciens. Tas pasažieros izraisa skaļu kurnēšana – kāpēc par to nepaziņoja Sarkandaugavas stacijā, kad cilvēki, kuri dzīvo Mangaļos, varēja izkāpt!?

Edgars, pasažieris:”Uz mūsu jautājumiem – kad turpināsies kustība, atbildes nebija. Pēc piecpadsmit minūtēm, kad garām atkal gāja konduktors, iereibušais pasažieris viņam pajautāja, vai var atvērt durvis, lai cilvēki, kuri dzīvo netālu, varētu izkāpt? Konduktors atteica, jo tas ir pret drošības noteikumiem.”

Vēl pēc kāda laika iereibušais pasažieris neiztur, aiziet, norauj avārijas sviru un durvis atveras. Daudzi pasažieri, veci, jauni sāk kāpt ārā. Konduktora, kas iejauktos situācijā – nav. No vilciena apkalpes reakcijas nekādas. Kad teju puse pasažieru izkāpuši ārā, vilciena durvis aizveras un tas pabrauc gabaliņu uz priekšu, apstājas Mangaļu stacijā un atkal stāv.

Kopumā vilciens stāvēja aptuveni stundu un šīs stundas laikā no apkalpojošā personāla nebija nekādas intereses vai koordinētas darbības, izskaidrojot situāciju un dodot norādījumus, kā rīkoties.

AS ”Pasažieru vilciens” pārstāvis Egons Ālers “Bez Tabu” atzīst, ka dažs labs no uzņēmuma darbiniekiem nav līdz galam izpildījis savus pienākumus. Dažādās instrukcijās ir sīki un smalki aprakstīts, kā vilcienu apkalpojošajam personālam šādās situācijās rīkoties. Kad saņemta informācija par aptuveno kavēšanās laiku, par to obligāti ir jāinformē pasažieri.

Pievienot komentāru

Komentāri (2)

  1. nesapriecājieties ! Kamēr nav saņemta infa no centŗālās pults, tikmēr konduktors un mašīnisti zina tikpat daudz, cik vagonos sēdošie.Zina tikai par sava sastāva stāvokli.

Draugiem Facebook Twitter Google+