Mobilā versija
+0.2°C
Evija, Raita, Jogita
Sestdiena, 3. decembris, 2016
5. maijs, 2013
Drukāt

“Pasažieru vilciens”: e-talons palīdzēs atgūt zaudētos pasažierus

Foto-LETAFoto-LETA

Galvenais e-talona ieviešanas mērķis vilcienos ir atgūt pasažierus, jo statistika rāda, ka brīdī, kad Rīgā tika ieviests e-talons, pasažieru skaits Rīgas robežās vilcienos samazinājās par 25%, biznesa portālam “Nozare. lv” skaidro “Pasažieru vilciens” (PV), komentējot iepriekšējo PV secinājumu, ka e-talona ieviešana vilcienos jānoraida, jo prognozes par pasažieru pieaugumu neapstiprinās.

Patlaban vilciens Rīgas pilsētā nespējot konkurēt ar sabiedrisko transportu, kurā Rīgas dome vairākām pasažieru grupām piedāvā atlaides vai braukšanu bez maksas. Vienlaikus PV uzsver, ka vilciens pilsētas robežās ir ātrākais sabiedriskais transports, to neietekmē sastrēgumi vai ielu slēgšana dažādu publisku pasākumu dēļ.

PV līdz ar e-talona ieviešanu piedāvāšot pasažieriem arī dažādas alternatīvas iespējas norēķiniem par braucienu vilcienā. PV esot ļoti gandarīts, ka projektā iesaistījusies Rīgas dome, ar kuras atbalstu plānots piedāvāt vilcienos tādas pašas atlaides, kā tas ir Rīgas sabiedriskajā transportā, un maksimālā prognoze ir pasažieru skaita palielināšana par vismaz 625 000 cilvēku.

Tāpat PV norāda, ka 2012.gada decembrī PV veica pasažieru apmierinātības pētījumu, kopā aptaujājot 4300 pasažierus visās vilcienu līnijās. Uz jautājumu – “Kāda veida biļeti jūs vēlētos iegādāties nākotnē?” – 27% aptaujāto atbildēja – e-talonu. Ja analizē pa līnijām, tad maršruta Rīga-Saulkrasti pasažieru vidū e-talonu vēlētos iegādāties 35%, Rīga-Tukums – 32%, Rīga-Jelgava – 31% un Rīga-Aizkraukle – 30% pasažieru. Šis arī bijis viens no galvenajiem iemesliem, kādēļ PV atsāka projektu par e-talonu ieviešanu vilcienos Rīgā un Pierīgā.

Kā ziņots, Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs (SC) un satiksmes ministrs Anrijs Matīss parakstījuši nodomu protokolu, ka ne vēlāk kā līdz 31.jūlijam norēķini ar e-talonu tiks ieviesti arī “Pasažieru vilciena” vilcienos, lai Rīgas robežās iedzīvotāji vilcienu varētu izmantot kā alternatīvu sabiedriskajam transportam – autobusiem, trolejbusiem un tramvajiem.

Vienošanās paredz, ka pilsētas robežās rīdzinieki vilcienu maršrutos saņems tādas pašas atlaides kā pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” sabiedriskā transporta līdzekļos.

Rīgas domei e-talona ieviešana un atlaižu nodrošināšana rīdziniekiem vilcienos izmaksātu ap 350 000 latu gadā, savukārt “Pasažieru vilciena” tēriņi e-talona projektam gada laikā tiek lēsti ap 285 294 latiem.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+