Mobilā versija
-0.3°C
Meta, Sniedze
Piektdiena, 2. decembris, 2016
13. februāris, 2015
Drukāt

“Pasažieru vilciens” noraida iespēju, ka jaunie elektrovilcieni varētu tikt ražoti Latvijā (7)

Foto: LETAFoto: LETA

AS "Pasažieru vilciens" valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns.

Jaunos elektrovilcienus, kurus “Pasažieru vilciens” (PV) plāno iegādāties iepirkumā, Latvijā ražot nebūs iespējams, norāda uzņēmuma valdes priekšsēdis Andris Lubāns.

Viņš skaidro, ka “ar rokām un kājām” atbalstītu, ka Latvijā varētu tikt ražoti vilcieni, taču esot jāņem vērā iegādes saspringtais grafiks un fakts, ka esošo vilcienu kalpošanas laiks tuvojas beigām.

“Lai sāktu ražošanu, nepieciešami būtiski ieguldījumi, turklāt vilcieni nepieciešami tuvākajā laikā. Runājot ar ražotājiem un rūpnīcām, ir skaidrs, ka, lai veiktu projektēšanas darbus un izveidotu jaunu vilcienu, tas prasa vismaz divus gadus. Un tas attiecas uz jebkuru no lielajām rūpnīcām, kuras ir ar pieredzi, personālu un vēsturi,” skaidro Lubāns.

Viņš gan pieņem, ka Daugavpils rūpnīca un ”Rīgas vagonu rūpnīca” var iesaistīties komplektēšanas procesā kādā posmā, taču šaubās, vai kāda no šīm rūpnīcām spētu sagatavot, saražot, sertificēt pilnīgi jaunu produktu un piedāvāt 2016.gadā.

Jau rakstīts, ka PV plāno veikt iepirkumu par jaunu vilcienu iegādi, taču gala lēmums nav pieņemts, jo patlaban vēl tiek izskatīti dažādi risinājumi un iespējas, ņemot vērā visus juridiskos un finansiālos aspektus jaunu vilcienu iegādei.

AS “Pasažieru vilciens” jaunā valde pērnā gada jūlijā pieņēma lēmumu pārtraukt vilcienu nomas iepirkuma procedūru, jo tās turpināšana neatbilst uzņēmuma interesēm un finansiālajām iespējām.

Šī bija jau otrā reize, kad neizdevās iecere konkursā tikt pie jauniem vilcieniem. Pirms tam, 2012.gada aprīlī, PV un Spānijas uzņēmums “Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles” (CAF) parakstīja līgumu par jaunu vilcienu piegādi Latvijai. Vēlāk tika konstatēts, ka Nila Freivalda vadītās PV valdes parakstītais līgums neatbilst sākotnējam iepirkuma nolikumam, kādēļ var tikt apdraudēta Eiropas Savienības fondu finansējuma saņemšana šim darījumam. Taču par līguma grozījumiem ar CAF vienošanās netika panākta. Neveiksmīgajā vilcienu iepirkumā neizmantoto Kohēzijas fonda finansējumu valdība pārdalīja par labu citiem ar dzelzceļu saistītiem projektiem.

Pievienot komentāru

Komentāri (7)

  1. Pārāk daudz Latvijas dzelzceļā saražots visādu valžu un padomju,kas neko vairs nevar!

  2. Radīt jaunas darba vietas? Atbildēt

    Dažiem politiķiem tas nav izdevīgi! Tādēļ pat zābakus armijai iepērkam ārvalstīs!

  3. Ārzemnieki strādā pusi dienas, dodas atvaļinājumos. Pie mums cilvēki pieraduši strādāt 12+ stundas bez brīvdienām, tāpēc arī pie mums varbūt gada laikā visu izgatavotu. Ir tikai 2 x BET.
    1) Kurš un cik ilgi sertificēs?
    2) Ja sāktonēji jau izslēdz no konkursa vietējos, tad laikam finišā tos negaida.
    Vecajos laikos to dēvēja par sabotāžu un valsts “struktūras” atbildīgos kāra pie Zvaniem (varbūt aiz).

  4. Latvijā jau ekonomika attīstās visstraujāk!

  5. tātad vienošanos nepildīs, visā vainos kremli un vares turpināt sankcionēt:) ne velti porošenko jau 2 dienas stāsta ka tas ir slikti, un šitas ir slikti vienošanās sakarā un putins esot to solijis un šito apsolijis kas nemaz nav vienošanās tekstā rakstīts:)

  6. Un vēl nesaņems savus 10 – 20 %? Vai tiešām tie % neliek mieru un nevar kaut ko ražot arī Latvijā? Kādas vel atrunas būs – te zvaigžņu stāvoklis, te pavasaris, te… ?

    • Lūk tas jau arī ir galvenais dzinulis – ” konkursa ” rikotājiem pāris miljoni kabatā , un nospļauties par Latviju !!!!

Gribējām, kā labāk, sanāk, kā vienmēr (5)Iecere no nākamā gada 1. janvāra noteikt minimālo sociālās apdrošināšanas iemaksu līmeni izpelnījusies ievērojamu pretestību, jo uzņēmēji brīdina, ka labie nodomi var beigties ar bēdīgām sekām.
Pasaulē
Vairākās nozarēs katastrofāli trūkst darbinieku. Vietējam maksā minimālo, viesim – vidējo algu! (22)Jau šobrīd vairākās nozarēs katastrofāli trūkst darbinieku – šoferu, IT speciālistu, pārdevēju, pavāru
Draugiem Facebook Twitter Google+