×
Mobilā versija
Brīdinājums +28.9°C
Hermīne, Estere
Pirmdiena, 16. jūlijs, 2018
10. jūlijs, 2018
Drukāt

“Paskatījos Dziesmu svētkus, palika baisi.” Cittautieša viedoklis (110)

Foto - LetaFoto - Leta

Twiterī vētru sacēlis režisors Aiks Karapetjans (1983), kurš, kā pats raksta, pirmoreiz paskatījies Dziesmu svētkus (netiek minēts, pārraidē vai klātienē): “Pirmo reizi bišķiņ paskatījos šo pasākumu, palika baisi, izskatās pēc svētkiem kādā diktatūras režīmā, žēl tikai, ka tauta nav apmierināta ar līdera skaisto runu.”

Tālākajā Twitter sarakstē noskaidrojas, ka runa ir konkrēti par deju lieleluzvedumu “Māras zeme”.

Režisors saņem gan uzziņu par Dziesmu svētku vēsturi, gan ieteikumu pārcelties uz valsti, kur šādi svētki nenotiek, ja tie viņam rada diskomfortu, savukārt viņa kolēģis Dmitrijs Petrenko teic, ka jau ir gaidījis šādu Twitter lietotāju reakciju, un ka tagad gan Karapetjanu “sajauks ar s…”.

Tālākajā diskusijā tiek piesaukta Vācija, kur pēc kara līdzīgi (?) masu pasākumi aizliegti un aizrādīts, ka savukārt PSRS, kas tika uzskatīta par internacionālāko valsti pasaulē, tos nav aizliegusi. Šeit Karapetjans, kurš varētu norādīt, ka arī PSRS, protams, bija vismaz autoritāra valsts, iekrīt un paziņo, ka “tur augšā arī nebija maz latviešu”.

Savukārt uz jautājumu, vai Uzvaras svētki 9. maijā viņam nešķiet baisi, režisors atbild, ka nav tos vēl redzējis.

Saraksti Twitter Karapetjans noslēdz ar vēstījumu, ka viņam ir bail no masu pasākumiem, “it sevišķi patriotisma celšanai”, un aicina: “Labāk būtu aizgājuši ar tādām masām mainīt savā valstī kaut ko un tad ar lepnumu dziedāt par sevi.”

Žurnāliste Edīte Brikmane, kura pēc Dziesmu svētku gājiena ietvītoja “Jaudīgi!”, Karapetjanam atbild: “Kāda atšķirība starp pūli, kas sajūsmā piedalās rokkoncertā, uzgavilē vienam solistam, kurš kliedz “hands up” un visi klausa? Svinēta tiek dziesma un būšana kopā, ne kāds režīms. Riebums pret amatpersonu runām to pat apliecina. Bet ir normāli, ka viens vai otrs nepatīk. #PeaceAndLove””

Arī citi diskusijas dalībnieki uzskata, ka viedokļi var būt atšķirīgi, un reakciju drīzāk izsaucis ne pats viedoklis, bet tā pasniegšanas veids: “Ir tikai cilvēcīgi, ka uz muļķību atbild ar muļķību. Protams, reakcija uz jūsu ierakstu, bija sakāpināta, bērnišķīga. Tomēr arī pats ieraksts ir tāds pats. Var gadīties, ka ilgi dzīvojot kāda sabiedrībā palaiž garām tai būtisku notikumu jēgu, bet tad labāk jautāt, nevis apgalvot.”

Diemžēl atsevišķi diskusijas dalībnieki no argumentiem pāriet pie personiskiem, tostarp rasistiskiem apvainojumiem, ļaujot Karapetjanam sarkstiski vispārināt: “Latvieši tomēr ir ļoti mīļi.”

Kaismīgā diskusija sociālajos tīklos, kā arī iepriekš ironiski apspriestais jautājums par to, ka Dziesmu svētki vispār netiek atspoguļoti Latvijas krievu medijos, tomēr liek uzdot jautājumu arī par svētku organizētāju profesionalitāti. Protams, mēs vēlētos, lai Dziesmu vētku fenomens šeit dzīvojošajiem ir pašsaprotama vērtība, tomēr, saprotot, ka tā var nebūt, būtu bijis vērts šo plašsaziņas līdzekļu uzmanību īpaši pievērst vismaz tiem mazākumtautību kolektīviem, kuri ļoti aktīvi iesaistījās Dziesmu svētku programmā.

Aiks Karapetjans ir filmu “M.O.Ž.”, “Pirmdzimtais”, “Cilvēki tur” režisors, Latvijas Nacionālajā operā iestudējis augstu novērtētu izrādi “Seviljas bārddzinis” (Latvijas Gāzes Gada balva), Lielās mūzikas balvas laureāts.

Pievienot komentāru

Komentāri (110)

  1. Itkaa izgliitots cilveeks,kulturas darbinieks,bet tik perversu noveerteejumu no biskin paskatiisanaas dzirdu pirmo reizi.No kaa tad sis nobijaas.

  2. Patiesībā ir smieklīgi, ka šausmu filmu režisoram, tas ir, šausmu un baiļu enerģijas vairotājam uz šīs pasaules, paliek baisi, redzot apgarotas cilvēku sejas, dzirdot kora dziesmas. Dziesmu svētku vibrācijas attīra Latvijas telpu, no šejienes tumsas kalpu bailes…

  3. Narkomāna murgi, nevis ar kultūru saistīta cilvēka rakstelis.

  4. Pravietisnejaukais Atbildēt

    Praida gājienu es redzēju un baisi palika man… .

    • Par praida gājienu un devītā maija svinēšanu gan šis “režisoriņš rīkotājs”klusē kā zivs.No tādiem pasākumiem viņam nemaz nav bail.

  5. Ваня не латыш Atbildēt

    protams ka barbari. Pietiek palasit komentārus. Tā nu tas ir. Režisoram taisnība. Vispār labākais kolektīvs ir ar krieviem, tie nestučī un viens otram palīdz.

  6. perfekts piemērs tām, kā krievvalodīgo ‘skolu’ (lasīt kriev-nacistu zombētavās) uzaudzis cilvēciņš, kuram sveša ir Latviešu kultūra, bet viņā mājo pat iracionāls pretīgums un ksenofobija pret to, var saņemt kaut kādus grantus par diezgan nebaudāmām filmām, izstrādāt kaut kādu scenogrāfiju un skaitīties Latvijas režisors, turpinot uzskatīt Latviešus par kādu nevēlamu nāciju, kas izdarījuši kaut ko nepiedodamu, ja SAVĀ Latvijā atļaujas brīvi un plaši svinēt SAVUS svētkus.
    Bet lai ko čīkstētu šis adidas ‘tautastērpa’ cienītājs, gānoties par Latviešiem, zinu ka šogad Dziesmusvētku brīvprātīgo pulkā bija arī kāda krievu meitene, kas reiz kā skolniece bija piedzīvojusi šo svētku pacilātību, un atklājusi sev jaunu un brīnišķīgu kultūras telpu. Tā kā, mazāk jāklausās šādos čīkstētājos, bet JĀKOPJ Latvija un tās kultūra!

  7. perfekts piemērs tām, kā krievvalodīgo ‘skolu’ (lasīt krievnacistu zombētavās) uzaudzis cilvēciņš, kuram sveša ir Latviešu kultūra, bet viņā mājo pat irracionāls pretīgums un ksenofobija pret to, var saņemt kaut kādus grantus par diezgan nebaudāmām filmām, izstrādāt kaut kādu scenogrāfiju un skaitīties Latvijas režisors, turpinot uzskatīt Latviešus par kādu nevēlamu nāciju, kas izdarījuši kaut ko nepiedodamu, ja SAVĀ Latvijā atļaujas brīvi un plaši svinēt SAVUS svētkus.
    Bet lai ko čīkstētu šis adidas ‘tautastērpa’ cienītājs, gānoties par Latviešiem, zinu ka šogad Dziesmusvētku brīvprātīgo pulkā bija arī kāda krievu meitene, kas reiz kā skolniece bija piedzīvojusi šo svētku pacilātību, un atklājusi sev jaunu un brīnišķīgu kultūras telpu. Tā kā, mazāk jāklausās šādos čīkstētājos, bet JĀKOPJ Latvija un tās kultūra!

  8. laikam puisim samaksāts – par starpnacionāla naida kurināšanu – labāk izkārnīties uz latviešu tautu nevarēja, lai iegūtu agresīvu pretreakciju, armēņu kopienai tagad iespēja aizstāvot savējo pieslieties krievvalodīgo kopienai….
    ja jau cilvēks izglītots, tad it kā būtu bijis jāsaprot, kā izteikties, ja arī kaut kas nav bijis pieņemams…

    armēņu tautas dejas ir ne mazāk “baisas” :))

  9. Nesaprotu kāpēc šādam armēņu izcelmes mēslam pievērš tik lielu uzmanību. Ko viņš pie mums meklē? Vai ceļš uz Armēniju, Krieviju vai citur tam ir slēgts ja jau šeit ir tik “baisi”. Īsts diegabikse pajoliņš!

  10. Kuram interesē, ko saka tādi armēņi, kā Kārpetjans, Dartanjans, Demjans u.c.? Viņu valstī vismaz nav jābūt paškritikai, lai tiektos uz kaut ko labāku, jo visa tur jau ir pilnībā! – Neskatoties uz to, ka viņi ir lelle Krievijas matrjoškā, nevar lepoties ar atzītiem sasniegumiem zinātnē, ievērojamām kultūras personībām, vai vismaz augstu izglītības līmeni, tomēr viņu valstī ir skaista daba.

  11. Vajag precīzāk : Fašisma atdzimšana LATVIJĀ ! BAISI ! IR MUĻĶI UN DUMJIE ,PIRMIE NO OTRIEM ATŠĶIRAS AR TO KA TRŪKST ZINĀŠANU ,BET OTRIE -TĀ IR DIAGNOZE ! Šis ir no otrās pacientu grupas. Domiņa jau gudra a varbūt kremlī pamanīs lojalitāti ,moška kaktu māksliniekam iedalīs kātu rubulīti -eiro ekvivalenta. Es tak lietderīgs var būt kādai skaistai ,gaišai kemļa Idejai !

  12. Man arī palika baisi….., prieks un žēlums mijas skatoties uz dalībniekiem , patiesas emocijas ….un pretim trīs gadi labi baroti purni , kuri uzmetas par labdariem

  13. Mani priecē ,ka karapetjanveidīgajiem palika baisi:)))…tas nozīmē,ka Latvija vēl izrāda dzīvības pazīmes un negrib mirt! ….a,karapetjanveidīgajiem mazohistiem nav ko mocīties Latvijā ,bet jādodas uz multikulturālisma valstīm.

  14. Glupam putnam glupa dziesma.

  15. Ko nesaprotu,tas man nepatīk,tam metu līkumu,par to neizsakos un nekritizēju tos,kas man nesaprotamo saprot.Izteikties par to,ko nesaprot un neizjūt,tā ir slikta gaume.Tie ,kas to dara,nav manējie.

  16. Lai tas armēnis brauc pie Pūķina baudīt varenās militārās parādes, kur viņš varēs justies drošs. Nebūs baisa sajūta taja fasistiskā vidē.

  17. nekauņa un stulbenis karapetjans pazaudējis pēdējās prāta paliekas.

  18. “sodienas letins vairs nav vergs vai padevigais kalps”
    Es gan tā neteiktu.
    Svētki pagājuši. Atkal ar okupantu un masveida rusifikācijas rezultātā iebraukušajiem un viņu pēctečiem runājam krieviski, tā atbalstot viņu nekaunību/necieņu pret valsti. Atkal ir latvieši, kuri uzskata Saskaņu par Latvijas glābiņu. Te nu bija. Ļoti žēl, ka vienotības, pašapziņas pietika tikai vienai nedēļai.
    Karapetjanam savas asociācijas, tās nesakrīt ar manām.
    Bet vai neesam sākuši sacensties par skaitļiem. Vai ir tā, ka jo lielāks dalībnieku skaits, jo vairāk dvēseliskuma šajos svētkos?

    • kurš sacenšas par skaitļiem? Atbildēt

      Vai jūsuprāt tautai vajadzētu aizliegt dejot un dziedāt,piedalīties dziesmu svētkos,jeb atļaut to darīt tikai izredzētajiem?Cilvēki brauc no visas Latvijas un visas pasaules,pat no Japānas.Neviens par skaitļiem nedomā.Skaitu Nevar ierobežot,jo latvieši ir visur.Kā var kaut kas tik muļķīgs ienākt prāta,ka itin kāds no Augšas velk visus uz dziesmu svētkiem,lai būtu lielāks skaits dalībnieku???

      • Kurš sacenšas par skaitļiem

        Vai tad es teicu, ka jāierobežo?
        Mans jautājums bija – vai daudzskaitlība automātiski vairo dvēseliskumu. Nez vai ir viena atbilde.
        Mani vairāk skumdina, tas, ka kopības gars, pašapziņa attiecībā pret tiem, kuri pārstāv Latvijai nelojālu kopienu, diez vai ilgi noturēsies.
        Jau šodien Rīga vairs neizklausās tāda, kāda tā bija svētkos, bet jo skaļi izpaužas šīs, maigi sakot, nedraudzīgās kopienas gan verbālā, gan cita veida identitāte. Tas ļoti žēl.
        P.S. Japāņu koris bija lielisks. Biju koncertā. Un tulks viņiem perfekts.
        Rīkotājiem – visu cieņu. Tik daudz darba ieguldīts.

  19. Tāmnieks/luterānis Atbildēt

    Mīļajos CCCP okupācijas laikos, kad 5ediņš bija svešvārds, bet pašas minoritātes -krimināli sodāmas, tauta izlīdzējās ar armēņu vārda lietošanu un šinī sakarā bija pat neskaitāms daudzums anekdošu.
    Tagad vienam Jāņi ir fašistu izdomājums, otrs Dziesmu svētkos pamanījis Ādolfu!
    Varbūt, ka tiešām abiem būtu jānopērk vienvirziena plackartes biļete līdz Erevānai, lai no turienes sasveicinās ar patiesi demokrātisko kaimiņvalsti Turciju!
    Nekad neesmu draņķīgi izturējies pret citu tautu pārstāvjiem, bet šoreiz tiešām “piegriezās”.

  20. Pasauli pārvalda zīmes un simboli, nevis vārdi un loģika. Dziesmu svētki ir mūsu, latviešu, saruna ar Dievu. Tos caurauž mūsu zīmes un mūsu simboli. Tas ir mūsu ceļš pie dzimtas senčiem, mūsu saikne ar tautas kolektīvo zemapziņu, arhetipu vai egregoru. Svešajiem tad nav jāsaprot, tiem ir savas dzimtas, sava vēsture, savi senči. Tas viss stāv pāri diktatūrai, demokrātijai vai jelkādai citai pārvaldes sistēmai. Ja kādu šie svētki biedē, tas nozīmē, šie kādi intuitīvi jūt tajos piemītošo spēku.

  21. Acīmredzot Aiks Karapetjans nav integrējies Latvijas sabiedrībā,nezina tās vēsturi un maz ko zin par latviešu tautas tradīcijām.Vēl ir laiks visu to apgūt,ļoti skumji,ka sena tautas tradīcija var “iedzīt šausmas” ar skaistiem svētkiem.Dziesmu svētkos piedalījās pat kori no Japānas,nemaz nerunājot par Eiropas koru dalību,Karpetjanam tas godu nedara.

  22. Palasīju, palika baisi, cik daudz šeit, starp mums, dzīvo SVEŠO… Tā negribētos viņus visus bāzt vienā, 5.kolonnas maisā…

  23. … Kas samaksaja par sadu rakstu un ta publicesanu … un kur palikusi redaktora atbildiba to publicet, ka svarigu kritiku Dziesma un Deju svetkiem … no vienas svesas personas …??? !!!

    … Ko un cik daudz sis tips sapipejies … tikai ta varetu cilvecigi saprast si svesinieka, nedabigo paranoju, ko izsaukusi latvju tautas dejotaju izpilditie senajie raksti ar Maras, Laimas un Perkona ugunskrusta zimem … vai tik nav kaut kas vairak sim kungam paslepies azote … !!!

    … Vai nu vins ir naivs un mazizglitots ‘oportunists’, vai ‘smadzenu izmazgatais’ tips un tamdel, jau kadu ‘izmantojamais idins’, kurs piesakas trolla darbam, lai varetu turpinat pielugt savu ‘zelta bulla’ elku … varbut pat lielaja plasaja zeme, austrumos … ja ne kada cita mazaka vietina … netalu uz dienvidiem !

    … Un piezime: sodienas letins vairs nav vergs vai padevigais kalps vina kakla kungiem un pretosies to katram meginajuma iznievat musu tradicijas … !

  24. Murgs nedēļas garumā beidzies.

  25. Varu piebilst ka tas murgs nedēļas garumā beidzies.

  26. O, jā – Latvijas Gāzes Gada balva ir augstākā no balvām !

  27. Saraksti Twiter Karapetjans noslēdz ar vēstījumu, ka viņam ir bail no masu pasākumiem, “it sevišķi patriotisma celšanai”, un aicina: “Labāk būtu aizgājuši ar tādām masām mainīt savā valstī kaut ko un tad ar lepnumu dziedāt par sevi.”
    ……………………………
    esmu latviete un pilnīgi piekrītu režisoram. tik daudz netaisnības un negodīguma, tik daudz nelietības un cietsirdības ir mūsu valstī…tas viss būtu APTURAMS UN MAINĀMS, ja protestos savāktos kopā tikpat daudz ļaužu kā dziesmu svētkos. LATVIJA BŪTU PAVISAM CITĀDA, cilvēki šeit nemirtu tikai tāpēc, ka nav naudas…pārējos vājprātus nemaz neuzskaitīšu. Kas mēs SPĒSIM SANĀKT KOPĀ UN IETEKMĒT Latvijas attīstību uz labu, cilvēcīgu, labklājīgu dzīvi, TAD VARĒSIM LEPOTIES. Pagaidām – pat uz šiem dziesmu svētkiem NETIKA VISI INTERESENTI. Ja tie ir tautas svētki, tad tie pienakas KATRAM, kurš grib būt līdzdalīgs.

    • cilvēki šeit nemirtu tikai tāpēc, ka nav naudas…
      Un daudz Jūs pazīstat tādus. Vai tikai atkal iegansts visu un visus nogānīt.

      • to Nekā personīga Atbildēt

        atveriet acis…ļoti daudzi mirst tāpēc, ka nepietiek naudas ārstiem. palasiet ziedojumu portālus – cik cilvēku ir spiesti LŪGT, jo VALSTS PALĪDZĪBU ATSAKA. Atrodiet statistiku un iepazīstieties ar to, ja nezināt patieso situāciju valstī. iztērēt 6 miljonus šiem svētkiem patiešām IR “dzīres mēra laikā”. aizejiet pie kaimiņa invalīda, pajautājiet, no kā viņš dzīvo – no 70 vai 105 eiro pabalsta? apciemojiet blakus mājas, bet vislabāk lauku pensionārus un pajautājiet, cik bieži viņi dabū normālu ēdienu vai iespēju ārstēties ar savām 60 – 89, 120, 250, 300 eiro pensijām. riebjas, ka cilvēks redz TIKAI PATS SEVI, bet apkārtējo ciešanas nemaz neievēro un pat nezina, ir vienaldzīgs. neviena valsts nevar UZPLAUKT, kamēr tā cietsirdīgi izturas pret saviem sirmgalvjiem, bērniem, slimniekiem, invalīdiem. Pārāk maz mēs viņus redzam ielās, jo nav jau infrastruktūras, pat lielveikalus viņi nevar apmeklēt, jo tur neatradīsi soliņu, uz kā apsēsties. dziedāt un dacot var arī par desmitreiz, simtreiz, tūkstošreiz mazāku summu naudas. toties desmitus un simtus pare to naudu varēja IZGLĀBT, tūkstošus PABAROT.

  28. Latviešiem tas ir RAKSTURĪGI – apsaukāt un nosunīt katru, kas redz un domā CITĀDI, ATŠĶIRĪGI – tie tiek lamāti beidzamiem vārdiem, viņiem tiek pat draudēts reizēm.
    Lūk, no šādām atbildes reakcijām latviešiem jāmācās atturēties – jo tā būs VIENMĒR, ka kāds kritizēs, kādam nepatiks, kāds nesapratīs…KAD AR PAŠCIEŅU un CIEŅU PRET CITĀDI DOMĀJOŠIEM PRATĪSIM PIEŅEMT atšķirīgu viedokli, tad latviešu tauta tiks cienīta, apbrīnota un godāta. Komentētāji kā mazi bērni – gatavi uzreiz “izvicināt kulakus”(pārn.nozīmē).

  29. Svešie mūs nesapratīs un mēs viņus

    • kas tur ko nesaprast? Latvieši ir dejotāju un dziedātāju tauta, a pēc izcelšanās un darīšanas – kalpu un vagaru. Parādi tādiem pirkstu – gudrākie pasmiesies, redzot prezidentu vai kādu citu priekšniecību – uzgavilēs, bēdu liks zem akmeņa, strautā kurs uguntiņu, priecāsies, ka var pastalās padejot. Un tagad šiem pat esot valsts, tad nu ar šiverējas kā pa ķešu.

  30. Varbūt nepārdzīvosim tik stipri viena mēsla dēļ? Ja viņš ar pirkstu taisīts, tad tāds nav cilvēka vārda cienīgs.

    • komentāri liecina. ka letiņiem ar pašvērtējumu galīgi nav kārtībā – to neizlabot ne lāpu gājienos kliedzot “es esmu latvietis”, ne dziesmu svētkos dziedot un dancojot. Tikai ar mācīšanos to var izlabot, iegūstot pārliecību un gudrību. Gudrs cilvēks, kurš sevi ciena, nekad neatbildēs ar ķengām, nievām, apsaukāšanos un neapmierinātību uz kādas personas teikto, lai kas tajā sakāmajā ietverts. Gudrs cilvēks ar pašcieņu atbildētu laipni, pieklājīgi un pārliecinoši. traģiski vienkārši lasīt , kā latvieši reaģē.

  31. vienalga, ko par mūsu svētkiem domā Karapetjans. Es viņa filmas neskatos, man nepatīk! Bet, vai ”mākslinieks” nevarēja izvērtēt, vai ir nepieciešams visai pasaulei stāstīt par savām emocijām, viņam neienāca prātā, ka var kādu aizvainot ar salīdzinājumu, kas ir absurds un parāda ”mākslinieka” neizglītotību? Pats sev kājā iešāva! Bet tās ir viņa problēmas. Nesaprotu, kāpēc vispār jāraksta par katras trīspirkstu pierītes ierakstiem twiterī

  32. Kā kaut ko tādu – STULBUMU – cilvēks var gvelst? REŽISORS? Ziniet, ZINĀTNIEKI STRĪDAS PAR VIŅA PROFESIJU!? ĪSTS REŽISORS SPĒJ SAPRAST,KUR viņš atrodas? KAS tā ir par valsti? KĀDA ir tās PAMATTAUTA , KULTŪRA un TRADĪCIJAS? Viņa uzvārdu jau esmu dzirdējusi agrāk, TĀDĒĻ rodas jautājums par viņa garīgām spējām SAPRAST LATVIJU UN LATVIEŠU TAUTU?????? TO. ka viņš buldurē krieviski un pa šo laiku NAV NEKO TUVĀK UZZINĀJIS PAR LATVIJU, ir ŠAUSMĪGI NOŽĒLOJAMI! Viņam būtu vēlams braukt prom un NEJAUKTIES AR SPRIEDELĒJUMIEM LATVIEŠU TAUTAS TRADĪCIJĀS, NO KURĀM NAV SAPRATNE KĀ CŪKAI NO SVĒTDIENAS! KĀDĀ VIDĒ TAD ŠIS NELIETIS RĪGĀ APGROZĀS???? DZIESMU SVĒTKI KATRU REIZI IR BIJUŠI LATVIEŠU TAUTAS DZIEDĀŠANAS SVĒTKI UN
    VIENMĒR RĪGA ŠAJOS SVĒTKOS IR BIJUSI LATVIJAS GALVASPILSĒTA, JO TUR SKAN LATVIEŠU VALODA…Citās reizēs tas nav bijis un nav arī tagad?! Interesanti, VAI RĪGA TIEŠĀM KĀDREIZ NĀKOTNĒ
    BŪS LATVIJAS GALVASPILSĒTA AR VALSTS VALODU IELĀS UN SADZĪVĒ, JEB TO VAIRS NEPIEREDZĒT???

  33. Ineska troļļõ

  34. Padomju laikos armijā armēņus lika tikai tā saucamajā “strojbatā” , laikam nebija pietiekami attīstījušies….

  35. Ir ievērojams daydzums sakompleksotu indivīdu, kuriem nekad nekas nebūs labi. Ja pats Vējonis katru rītu nāktu pie viņa un dotu simts(100) eiro banknoti… gan jau arī tad būtu slikti – banknote nav pietiekoši gluda… .

  36. Režisors Karapetjans ar saviem darbiem pierāda, ka ir indivīds ar atšķirīgu domāšanau – ĒRGLIS. , KURŠ LIDO AUGSTUMOS VIENS. Tautas deju uzvedumā, lai izveidotu dejas rakstu ir nepieciešams ļooooti liels daudzums sīkputniņu, kas darbojas vienota-“‘ bara prāta ‘” vadīti. šāds domāšanas veids Aikam pēc definīcijas ir svešs un biedējošs. Tas ir tikai dabiski. un nožēlojami ir tas, ka mēs- latvieši metamies visi barā virsū knābt katru, kas izsakās neglaimojoši par mums, BET kARAPETJANS VISPĀR NEKAD NEVIENAM NEGLAIMO UN TĀPĒC VIŅA DARBI IZPELNĀS IEVĒRĪBU…

    • Spriežot pēc Karapetjana režisētajām filmām,viņš kā ērglis gaisos nelido,bet gan rakņājas pa miskastēm tepat uz grēcīgās zemes.Neviens no viņa negaida glaimus.Ja cilvēks ir mācījies Latvijā Kultūras akadēmijā un uzskata sevi par režisoru,tad no viņa varētu sagaidīt,ka viņš neizsakās par lietām,par kurām viņam nav ne mazākās sajēgas.Kulturāls cilvēks jūt,kad ir labāk turēt muti.

  37. Nu, par šī kunga, kurš tikko no jaunieša vecuma izkūņojies un nav rdzējis ne diktatūru, ne arī ko zina par Dziesmu svētku nozīmi, teikto vispār nav jākomentē, bet tiem “latviešiem”, kuri te smilkst par to, ka ”
    Kāds to visu parādi komandē, noteikts repertuārs, konkrēti cilvēki nosaka kad, kur, cikos, kas, par cik, kam…. un galvenais lai par mums labi padomātu” droši vien arī nezina kā savulaik 1.maijā un 7. novembrī darbaļaudis tika organizēti vesti demonstrācijā, vai tai Inesei kāds spieda iet Dziesmu svētkiem? Vai tos koristus piespiedu kārtā vāca šim pasākumam?

  38. Kāpēc jāizplata tālāk šos murgus? LA nav nekā pozitīva, ko rakstīt?

  39. Un tagad Opera un visi citi Latvijas teātri – BOIKOTĒT šo režisoru! Vienkārši neaiciniet uz projektiem! Ir visa plašā krievzeme, kur tādam izpausties!

  40. Te nu esam, kā uz delnas,komentētāji….latvieši….dziedātāji, dejotāji. Lepni, ka latvieši, kas pārtiek viens no otra.Es,piemēram,viņam piekrītu.Kāds to visu parādi komandē, noteikts repertuārs, konkrēti cilvēki nosaka kad, kur, cikos, kas, par cik, kam…. un galvenais lai par mums labi padomātu. Un lūk,viens cilvēks, Aiks, ne tā padomāja. Kauns, ka esmu nākusi no šīs tautas.

    • Čau kautrīgais trli

    • Man arī kauns, ka esi nākusi no šīs tautas. Ne lepnuma, ne goda par savu tautu, vien gadsimtos dažos latviešos ieskolotā tieksme klanīties svešzemju oratoru priekšā, šoreiz tīksminoties par aziātiskā prāta skaudro skatījumu uz latviešu skaistākajiem svētkiem. Protams, arī Ararata pakājes Aikiem ir tiesības paust savu viedokli – nu nebija , nebija šajos svētkos ne piesitiena no Gajanē vai latvju tautas mīlestības izpausmēm pret savulaik no svešatnes ieklīdušajiem dēliem un meitām, kuri, demokrātijas vētru un dziņu dzīti, kārtējo reizi atļaujas pagaidām vēl saimniekus latviešus pamācīt, kā tiem dzīvot un svētkus svinēt.
      Ja Aikam un viņam līdzīgajiem kļūst baisi, skatoties latviešu dziesmu un deju svētkus, tad ir ļoti labi, jo tas tikai apliecina tautas izdziedātā un nodejotā milzīgo mūs iedvesmojošo, bet svešzemju paklīdeņus tracinošo garīgo spēku. Tak čto, ņe zaikaijsja, Aik!

    • par tik debīlu tekstu.Interesanti,kā jūsuprāt iespējams sarīkot šo pasākumu,ja “kāds nekomandēs šo parādi”?šo parādi komandē nevis kāds viens,bet ļoti,ļoti daudzi cilvēki.Turklāt pilnīgi brīvi.Par parādes komandēšanu varēja runāt sovietu okupācijas laikā,nevis tagad,kad katrs var izpausties,kā vien vēlas.

  41. Vins jau neko nemak kaa vaimanat par Ahtamar un Araratu ko turki anema !!!! Meerkakis !

  42. Pareizi pateica:

    Labāk būtu aizgājuši ar tādām masām mainīt savā valstī kaut ko un tad ar lepnumu dziedāt par sev

    • Kāpēc gan tu pats nerādi priekšzīmi un neesi devies savā valstī kautko mainīt, bet tikai stulbi pirduļo, savā nihilismā un negatīvismā noliegdams visu skaisto? Būtu labāk pats ņēmis dalību svētkos, tad saprastu, cik “salda” ir mēģinājumu garoza. Kārtējais no dīvānāpirdēju cunftes….

  43. Mana māte bija īsta poliete,tēvs-puspolis. Abi bija lojāli Latvijas pilsoņi, vienkārša darba darītāji, un tādā garā audzināja arī mani. Nevaru sevi īsti identificēt,jo jūtu sevi gan kā polieti,gan kā latvieti. Dziesmu svētki ir mani svētki, jaunākos gados esmu tajos piedalījusies,arī okupācijas laikā. Viss ir atkarīgs no audzināšanas :ir jāciena zeme,kurā esi dzimis vai izvēlējies dzīvot . Un jāmācās izprast tautas tradīcijas,kultūru,dzīvesziņu. Ja visu šo nespēj,tad Latvijā nav jādzīvo -pasaule ir vaļā.

  44. Pareizi Aiks pateica, tūdalus drāž, ušaks trīs gadus remontē Brīvības ielu, nodokļi milzīgi, bērnam pie ārsta pusgadu rindā jāgaida, bet šiem klauniem tik dod padziedāt

  45. vas smutil svadebnij tanec,gde ,provakacionno ,v konce tancori obrazovali laimas zīme,pohožīj na svastiku.no delo v tom ,čto ranše naši predki bili BOLEJE RAZVITI ,i umeli delat poslanija i poželanija žestami i znakami.kstati ,v načale bil, znak BOGA ,te blagoslavenije molodim,j,a znak laimaa,eto znak BLAGOPOLUČIJA,UDAČI ,I PROCVETANIJA,da i latiši potomki velikih arijev! udači v izučeniji interesnejšej istoriji latisškogo naroda!

  46. Līdz šim par tādu aiku neko nezināju, jo man operas neinteresē, bet es neesmu mucā dzīvojošs un zinu, gan, kur ir Operas un baleta teātris, gan daudz ko citu, un man nav baisi, ka operā kas notiek. Aikam vajadzēja paklusēt… par savu aprobežotību.

  47. Vienkārši murgu raksts Atbildēt

    Nu ko, šitādu murgu dzirdu pirmo reizi mūžā! Apžēliņ, tumšais cilvēk, ja tev (speciāli ar mazo) ir baisi, tad tūliņ ņem kājas pār pleciem un bēdz, bēdz, līdz tevi te kāds nav nozūmējis! Bet bēgot, ieskrien psihoneiroloģiskajā slimnīcā, jo ar galvu tev, tiešām nav kārtībā! Man un maniem tuviniekiem, draugiem, paziņām, Aik, TĀDA “DIKTATŪRA” PATĪK, ĻOTI!!!!!!! Ko tu, Aik, gribi ar šādu rakstu panākt, ja nepazīsti latviešu tautu un tās tradīcijas??????

  48. viņš baidās, ka Latvija būs latviska, neatkarīga, tīra un bagāta, un nebūs kā krievijas kaut kāda vidējā dzerevņa, kur lielākā daļa iedzīvotāju ir nabagi, bomži, alkoholiķi, narkomāni, putinsosi un kur 50% pieaugušo vismaz 1 reizi mūžā sēdējuši cietumā?

  49. man pazīstams latviski runājošs gruzīns gan jūsmoja par šiem svētkiem 🙂

  50. Par padomju krievu pārtaisīts armēnis. Nepatīk Latvijā,nav problēma, bet nē, jums, latviešiem jāgādā par manu labsajūtu. Armēnija ir kulturāla zeme, tāpat armēņu tauta. Nav brīnums, ka Dzimtenē viņam arī vieta neatradās. Te mums cilvēktiesības, var izvērsties gan ar apšaubāmu mākslu, gan sociālisma idejām.
    Nepatīk – ir viens, bet svešā mājā, kur tevi nekurnot piecieš, apspļaudīt saimniekus…

  51. Seviļas bārdzinis bija izcils Aika Karapetjana kā režisora darbs.
    Latvieši ir rasisti un neprot kritiski uz sevi paskatīties, KAUNS.

  52. ko šis cilvēks spēj saskatīt tautasdeju lieluzvedumā tad šis cilvēks ir gan mazińš, neizglītots, aizspriedumains aprobežots pundurs.

  53. Kad es komandējuma laikā apmeklēju Ečmiadziņas un Gegardas klosterus, man palika nelabi no tur redzētā. XX gs otrā pusē tūkstoši upurē tas ir kauj dzīvniekus par lielu prieku pārējiem. Pat valdības locekļi. Td jau labāk tautas diktatūra mūsu formātā.

  54. Baisi bija skatīties operā “augsti novērtēto” karpetjana gara bērnu. Dziedātāji dziedāja skaisti, bet iestudējums bija perverss.

    • diemžēl tajā pašā mūsu Operas un baleta teātrī daži labi klanās,parādoties šim aprobežotajam tipam.Interesanti,kāpēc?

  55. Pàrsteigtà lasìtàja Atbildēt

    Ļoti skaisti un vareni svētki. Paldies dalībniekiem, ka uz brīdi Rīgā varēja redzēt un dzirdēt tik daudz LATVIEŠU. Laikam tāpēc integrētajiem kļuva baisi, jo pēkšņi Rīga kļuva latviska.

  56. Ja “bišķiņ paskatās”, tad tā arī ir- neko nesaprata, pārprata u.tml.
    Žēl.
    Neatkarīgi no tā, kāds viedoklis tiem, kas “bišķiņ,… kaut ko…” SVĒTKI patiesi iedvesmoja! Sirsnīgs paldies visiem, kuri veltīja savu dzīvi, laiku, enerģiju, un šos svētkus padarīja TIK KRĀŠŅUS, BAGĀTUS un PRIEKA PILNUS!

  57. Grūti bija iedomāties, ka latviski runājošais saulainās Armēnijas dēls būs tik naidīgs un žults pārpildīts pret savas mītnes zemes pamattautas skaistākajiem un vērienīgākajiem svētkiem. Aikam tuvāki ir dižās krievu tautas lamuvārdi, kuri viņam nebūt nešķiet baisi un laužas uz āru gandrīz vai katrā ši latviešu kultūras nīdēja garadarbā. Ziniet, Aik, var jau d…t, bet salīdzināt nule kā aizvadītos latviešu dziesmu un deju svētkus ar hitleriskās Vācijas aktivitātēm…, piedodiet, bet – prātiņ, nāc mājās! Tikpat labi es var;ētu nosaukt turku Osmanu impērijas veikto Jūsu tautas masveida izkaušanu par pamatotu, tas skanētu tikpat absurdi un idiotiski kā Jūsu apgalvojumu, tāpēc no šāda viedokļa paušanas krasi norobežojos.
    Ko tur lai dara, ka dzīves vētras Jūs atvedušas Latvijā un aziātiskajām ausīm ir netīkams tās pamatiedzīvotāju dziedātā vai runātā skanējums, izdejotā ritms, vai, pasarg, Dievs, acis latviskajos rakstos spēj tvert vien svastiku.
    Man paliek baisi, Karapetjan, ka Jums paliek baisi, vērojot Dziesmusvētkus un tādu kā Jūs nav mazums, tomēr tas man netraucēs laimē diet pat tad, ja suņi nebeigs riet. Tā viš i !

  58. No ģēnija līdz idiotam – viens solis!

  59. Latviešu tauta: mums ir sirsnīgs prezidents, brīnišķīgi.

  60. latviete, kurai senčos ir citas tautas Atbildēt

    Man viņu žēl..

  61. Es arī, varētu teikt, bišķiņ paskatījos un paklausījos Dziesmu svētku gala koncerta pēdējo stundu un tas ko dzirdēju mani saviļņoja. Kad uzstājās prezidents, es apzināti uzslēdzu citu programmu, pēc tam atkal pieslēdzos Dziesmu svētkiem. Tāpēc pat prezidenta uzruna mani nesarūgtināja, jo zināju ko gaidīt un to neklausījos. Karapetjanam tas liekas baisi, tāpēc, ka tur nedziedāja armēņu dziesmas. Tas, ka cilvēks prot latviešu valodu vēl nenozīmē, ka viņš ir pielnīgi ieaudzis latviskajā vidē. Par Dziesmu svētku tēmu cittautiešiem pat nevajadzētu mēģināt diskutēt ar latviešiem, tāpat viens otru nesapratīs.

  62. Letiniem vajag boikotet sitadus vatnikus – putinistus …

  63. Tie, kuri ņaud par lielajām izmaksām un bāreņu paēdināšanu, nesaprrot vienu lietu, šo naudu nekad nenovirzītu nabagu ēdināšanai, otrkāŗt, Dziesmusvētki ir latviešu svētki, tos aizliedzot, noliedzot, izņirdzot, tiek pazemota mūsu – latviešu tauta. Režisors ir kārtējais piārists, jau ar manāmām degradācijas iezīmēm. Saku viņam; brauc prom!

  64. Jā briesmīgi palika lasot šo ziņu. Nav brīnums, ka mūsu tradīciju dēļ sauca par fašistiem toreiz (pēc kara) un nekas nav mainījies tagad.

  65. cilvēcība Lietuvā Atbildēt

    Tā kā Lietuvā pēdējā laikā bijis neesmu, viņu šīgada svētkus, kas bija nesen, neredzēju, tad man atliek ticēt Alfija teiktajam, ka tie bija cilvēcīgi vai “cilvēcīgāki”. Tur nu mēs darīt nevaram neko, mēs – tas ir vecie Livõnijas iedzīvotāji latvieši un igauņi. Nav jau mūsu vaina, ka šie svētki ir tik seni, kamēr Lietuvā tādu tradīciju bijis nav. Tad nu lietuviešiem bija iespēja tos izveidot pa jaunai modei, turpretīm igauniem un latviešiem jādejo pa vecam. Un arī jādzied.

  66. Katrai tautai sava baznīca – nu jāsaprot paradumi un ar svešu nu nav ko uzbāzties…

  67. Man zeel so rezisoru Karapetjanu.Izlasiiju vina teicienus par muusu skaistajiem sveetkiem,biju sokaa.Ja taa var domaat kultuuras cilveeks,tad neko vairs nesaprotu.Muusu dejas sveetki vinam uzdzenot baismas,arii gaajiens nokritizeets.Ko vins seit taadaa gadiijumaa meklee,ja baismas rada muusu sveetki,kuri pat Ginesa graamataa ierakstiiti.Par laimi,rietumu cilveekiem sveetki loti patika,tas esot kas pasaulee neredzeets,loti skaisti.

  68. Nenaivs jautājums Atbildēt

    Vienai daļa tautas prieki, atslābinājums, bet kādas ir izmaksas + 1 brīvdiena? Desmiti miljonu? Cik cilvēkiem par to varētu nodrošināt cilvēcīgu veselības aprūpi?

  69. Labdien.cieniamajs Aek Kara petijan ,ja Jums tik ļoti bail no Dziesmu svētkiem,secinājums, Jūs drošvien esat daudz grēkojis pret Latviju un pret Latvijas tautu. Iesaku lūgt piedošanu par visiem grēkiem, naida kurināšanu, tad būsiet daudz laimigaks.
    Jūs uz Latviju neviens neatveda lopu vagonos, Jūs pats uz šejieni atbraucat!!!

  70. Ko var darīt, ja dejotājiem/dziedātājiem vēsturi neviens nemāca; tāpēc viņi neinteresējas ne par svētku pašreizējās formas izcelsmi, nedz iespējām tos padarīt kaut vai tik cilvēcīgus kā Lietuvā. Toties provinciālā agresija NA vadītās nozares kaktos un laukumos plaukst un zeļ.

    • Tad, kad Latvijā neskanēs latviska dziesma, tad arī latvieši būs izzuduši. Ko var ieteikt, vienīgi apbruņoties ar pacietību, varbūt pēc kāda laika arī neskanēs latviska dziesma un baisas neuzdzīs. Tikai šī sīkā tautiņa pie Baltijas jūras iz deldēta gadu simteņiem, pagaidām ir pietiekoši izturīga, kā nezāle. Pat pēdējos 30 gados ir zaudējusi turpat trešdaļu pašu perspektīvāko daļu savu iedzīvotāju. Ja cerējuši uz tīru zemi bez pamatiedzīvotājiem, tad varbūt baisi paliek, jo šie plāni īsti nepiepildās un ceru, ka arī tik ātri nepiepildīsies.

  71. Dziesmu un deju svētki galvenokārt ir pasākums, un kā tāds, tas var patikt un būt sirdij tuvs, bet var arī nepatikt pavisam. Vai tad demokrātija neparedz viedokļu dažādību un to brīvu paušanu?

    Pārsteidz, ka Staugas kungs, pats būdams jurists, tik klaji pauž konkrēta cilvēka cieņu un godu aizskarošus izteikumus. Var taču pateikt, ka viedoklim nepiekrīt, bet minēt cilvēka ārējās izpausmes, izcelsmi utt. Zemiski un Dziesmu un deju svētku garam neatbilstoši.

  72. Izglītots cilvēks, tad nu laiks ir iepazīt valsti, kurā dzīvo, tās ir tradīcijas nevis diktatorisma iespaids. Un par tā saukto diktatoru nosauktais cilvēks ir pārcietis smagu operāciju, kuras sekas ir joprojām redzamas, tāpēc pārmetumu vietā vajadzētu priecāties, ka cilvēks cenšas pateikt runu, ja tādi uzskati būs tad kāda mums sabiedrība – notiks ar Tevi nelaime – uzreiz esi nevajadzīgs – kurš no mums to vēlētos?

    Latviešiem ir labs teiciens – 7 reiz nomēri un tad nogriez. (tulkojums: Padomā 7 reizes pirms pousto twītu)

  73. Pasinjana revoluciju Armenija ari var kritizet, bet ta ir tautas speka izteiksme, tapat ka latviesirem Dziesmu svetki.

  74. Pasinjana revoluciju Armenija ari var kritizet, bet ta ir tautas speka izteiksme, tapat ka latviesirem Dziesmu svetki.

  75. Pasinjana revoluciju Armenija ari var kritizet, tacu ta ir tautas speka izteiksme, tapat ka latviesiem Dziesmu svetki.

  76. Ja salīdzina ar ikgadējām 9.maija orģijām – Dziesmusvētkos jau nu gan nav nekā baisa; ja tomēr kaut kādas mazas šausmiņas piezogas – šādā izpratnē var atrast daudz nešausmīgākas vietas pasaulē, kur brīvi izpausties… Latvijā būs vien jāpiecieš. Bet varbūt jaunais cilvēks vienkārši vēl nav uzķēris Dziesmusvētku ideju, tāpēc salīdzina tos ar citiem, pēc ārējam pazīmēm līdzīgiem pasākumiem… tad lai mācās vēsturi; izglītība nāks par labu.

  77. Nu nekas, saņemies, ierauj kādu čarku drosmei un dzīvo tālāk.

    • Latvija ir brīva un demokrātiska valsts,tāpēc pat šāds nekaunīgs imigrants var ņirgāties par latviešiem svētām lietām.Bet arī latviešiem ir tiesības izteikt savu viedokli par šādiem svešzemju deģenerātiem.Un tagad viņam jābūt gatavam,ka jebkurā publiskā vietā latvieši viņam personīgi pateiks,ko par viņu domā.Un ceru,ka šis Latvijas valstij un latviešu kultūrai naidīgais armēņu migrants no valsts,tas ir latviešu nodokļu maksātāju naudas,vairs nesaņems no centa,kas nozīmē to,ka neviena viņa filma vairs nesaņems valsts finansējumu,viņam tiks liegtas jebkādas darba iespējas valsts finansētās kultūras iestādēs,piemēram,teātros un operā.Kā arī netika ļauts piedalīties nevienā projektā ar valsts finansējumu.

      • tauta, kurai ir pašcieņa, šādi nelamā citādi domājošos, redzošos un jūtošos. kauns lasīt šo dusmīgo lamāšanos, neko labu par latviešu tautu tas neliecina – nespēja pieņemt, ka kāds domā un runā citādi. rupjību režisora tekstos nav. cits viedoklis -ir.

Draugiem Facebook Twitter Google+