Kopš 2010. gada tūristu mītnēs apkalpoto personu skaits ik gadu palielinās, tāpat Latvijas, it īpaši Rīgas, prestižu ceļ tas, ka tirgū arvien vairāk ienāk starptautisku zīmolu viesnīcas.
Kopš 2010. gada tūristu mītnēs apkalpoto personu skaits ik gadu palielinās, tāpat Latvijas, it īpaši Rīgas, prestižu ceļ tas, ka tirgū arvien vairāk ienāk starptautisku zīmolu viesnīcas.
Foto: Edijs Pālens/LETA

Paslēptais dārgakmens – Latvija. Kas pārsteidz ārvalstu tūristus? 0

Maijā sācies viesnīcu nozares ražīgākais laiks, kas ilgs līdz par septembra beigām. Lai gan pēdējo gadu laikā viesnīcnieku dzīve kļuvusi arvien sarežģītāka un nozarei nākas cīnīties ar dažādiem izaicinājumiem, ir pamats lepoties.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Personības tests: jūsu dzimšanas mēneša zieds atklāj par jums vairāk, nekā spējat iedomāties 17
“Kā krāpnieks zināja, ka neesmu izņēmusi paciņu?” Lasītāja atmasko neīsto “Latvijas Pastu” 1
Mākslīgais intelekts nosauc piecus “neveiksmīgākos” latviešu politiķus 115
Lasīt citas ziņas
Kopš 2010. gada tūristu mītnēs apkalpoto personu skaits ik gadu palielinās, tāpat Latvijas, īpaši Rīgas, prestižu ceļ tas, ka tirgū arvien vairāk ienāk starptautisku zīmolu viesnīcas.

“Šajā nozarē konkurence ir sīva, jo pēdējo gadu laikā aug gan tūristu, gan viesnīcu skaits,” atzīst Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas (LVRA) prezidents Jānis Pinnis.

CITI ŠOBRĪD LASA

Saskaņā ar Centrālās statistikas pārvaldes datiem tūristu mītnēs apkalpoto personu skaits kopš 2010. gada ik gadu palielinās. Pēdējos gados straujākais pieaugums (par 13,05%) bijis pirms diviem gadiem.

Pērn visā valstī plaši tika svinētas simtgades svinības, tādēļ Latvijas Investīciju un attīstības valsts aģentūras Tūrisma mārketinga nodaļas vadošā eksperte Svetlana Voroncova prognozē, ka šogad tūristu skaita pieauguma temps varētu samazināties.

“Tomēr jāņem vērā fakts, ka arī šajā gadā ir plaša Latvijas simtgades pasākumu programma un Latvijas tūrisma piedāvājums nepārtraukti attīstās, tādēļ būtisks tūristu skaita kritums nav prognozējams. Jāpiebilst, ka Latvijas simtgades pasākumi ārzemēs arī var pastarpināti veicināt Latvijas atpazīstamību un tādējādi vairot tūristu skaitu.”

Šogad nebūs sliktāk

Arī “Grand Hotel Kempinski Riga” pārstāve spriež: “Šis gads būs citāds, taču nebūt ne sliktāks. Pagājušais gads, kas tika aizvadīts simtgades zīmē, bija ļoti veiksmīgs un būtisks moments arī mūsu viesnīcai, jo tas arī bija mūsu pirmais darbības gads.”

“Mums bija patiess gods un prestižs uzņemt karaliskās ģimenes no Norvēģijas un Nīderlandes, kā arī Kanādas delegāciju. Kopā uzņēmām vairāk nekā desmit valstu oficiālās delegācijas Latvijas simtgades oficiālo valsts vizīšu laikā.”

Savukārt uzrunājot reģionu viesnīcas, nākas secināt, simtgades pasākumi uz tām nav atstājuši lielu iespaidu.

“Konkrēti mūs simtgades pasākumi neietekmēja, jo nebija daudz liela mēroga simtgadei veltītu pasākumu Valmierā. Vasarā lielākoties izmitinām dažādu sporta veidu komandas, kuras pie mums apmetas nometņu laikā.”

“Šogad noteikti kritums nebūs vērojams, jo atvērtā baseina dēļ mūs plāno apmeklēt arī peldētāju nometņu dalībnieki,” skaidro Valmieras viesnīcas “Naktsmājas” vadītāja Monta Martinsone.

Paslēptais dārgakmens – Latvija

Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas prezidents Jānis Pinnis.
Foto: Valdis Semjonovs


“Rīga ir brīnišķīga pilsēta, kas vienmēr gatava uzņemt viesus. Ja salīdzinām ar citiem galamērķiem Centrāleiropā, mūsu galvaspilsēta izceļas ar savu šarmu. Mums ir bagāta kultūra un izteiktas tradīcijas, arī augstas klases restorāni un eiro valūta. Tie ir svarīgi aspekti, kurus ārvalstu viesi ļoti novērtē,” stāsta LVRA prezidents Jānis Pinnis.

Viņa pieredze rāda – tūristi, kas viesojas Latvijā, mūsu valsti nereti dēvē par paslēpto dārgakmeni, jo, atbraucot pie mums, ir pārsteigti, cik daudz un dažādu lietu šeit var redzēt un izbaudīt.

Un ne tikai Rīgā, jo tūristi labprāt viesojas arī reģionos. Piemēram, dodas uz Siguldu, lai tāpat kā pasaulslavenais aktieris Toms Krūzs palidotu vertikālajā vēja tunelī “Aerodium”.

Reklāma
Reklāma

“Prieks, ka pēdējo gadu laikā mūsu tirgu izvēlas starptautisku zīmolu viesnīcas, kas viennozīmīgi ceļ prestižu. Viena no tādām noteikti ir pieczvaigžņu luksusa zīmola viesnīca “Grand Hotel Kempinski Riga”, kas atrodas 40 metru attālumā no Latvijas Nacionālās operas un baleta.”

“Tāpat samērā drīz tiek plānots atvērt “Hilton Garden Inn” viesnīcu Grēcinieku ielā, rekonstrukcijā esošo viesnīcu “Alberts”, Elizabetes ielā tiek būvēta jauna “Radisson RED” zīmola viesnīca, bet bijušajā Preses nama ēkā plānota pirmā grupas “InterContinental Hotels Group” viesnīca Latvijā.”

Tomēr pagaidām Latvijā dominē četru zvaigžņu viesnīcas, kas piedāvā gana plašu cenu diapazonu, tādēļ luksusa pieczvaigžņu viesnīcu lauciņš šobrīd vēl nav tik aizņemts.

“Jaunajai sezonai esam gatavi, un visi uzkopšanas jeb lielie sagatavošanas darbi tiek veikti “nesezonā”, kad viesnīcā ir klusāks un darbiniekiem ir vairāk laika, ko veltīt apmācībām, lai uzlabotu servisu,” norāda luksusa viesnīcas “Grand Hotel Kempinski Riga” sabiedrisko attiecību un mārketinga menedžere Līva Laiviņa.

Ņemot vērā augstos standartus, viesnīcā visu gadu tiekot plānotas regulāras jauno un arī esošo darbinieku apmācības un uzkopšanas darbi, piemēram, lielā baseina apkope un logu mazgāšana.

Taču, jautāta, kurš ir pats noslogotākais laiks gadā, L. Laiviņa pastāsta, ka Latvijā tūrisma jomā liela loma ir sezonalitātei un visnoslogotākais ir vasaras periods – izteikti no maija līdz septembra beigām. Taču arī tad, kad nav sezona, viņi par darba trūkumu nesūdzas.

“Lepojamies ar mūsu lielisko atrašanās vietu, jo pavisam tuvu klientiem ir iespēja doties baudīt pasaules kultūru un mākslu. Šis fakts iedvesmoja arī mūsu viesnīcas interjera dizaineru, kurš operas tematiku izspēlēja ēkas un istabu interjerā.”

“Mūsu piecas sanāksmju telpas ir nosauktas vārdos, kas saistīti ar mūziku – “Symphony”, “Andante”, “Allegro”, “Solo” un “Sonata”. Rīgā līdzīga produkta un servisa viesnīcas līdz šim nav bijis, un pagaidām konkurences mums nav.”

“Esam līderi, jo līdz niansei sekojam līdzi katram mūsu viesim un viņa vajadzībām. Kvalitāte un serviss – viennozīmīgi ir paši svarīgākie punkti veiksmīgam viesnīcas biznesam,” akcentē L. Laiviņa.

Reģionos atkarīgi no pasākumiem

Divi lielākie izaicinājumi viesnīcu nozarē saistās ar personāla piesaisti un darbu ārpus sezonas. Viesnīcu īpašniekiem un vadītājiem jāspēj panākt, lai viesi vēlētos izmantot konkrētos pakalpojumus arī tad, kad sezona ir beigusies.

“Viens no risinājumiem ir konferenču rīkošana, kas piesaista biznesa tūristus,” uzskata J. Pinnis.

Taujāts, vai viesnīcu bizness reģionos maz ir rentabls, asociācijas prezidents saka: “Reģionos viesnīcas ir ārkārtīgi atkarīgas no pasākumiem. Rēzeknes viesnīcas ietekmē tas, kas notiek Latgales vēstniecībā “GORS”, Liepāju – pasākumi “Lielajā dzintarā”, Cēsis – pasākumi Vidzemes koncertzālē “Cēsis” u. tml.”

“Viennozīmīgi pluss ir tas, ka Latvija ir samērā kompakta valsts un ar mašīnu to ir ērti apceļot. Bet viens no mīnusiem, ka rietumeiropieši ir pieraduši pārvietoties ar vilcieniem, bet mums nav piemērotas infrastruktūras.”

“Taču kopumā jāteic, ka mūsu reģionos notiek daudzas un dažādas labas lietas, kuras arī ārvalstu viesi labprāt izbauda. Tādēļ nevar teikt, ka viesnīcu bizness tur ir nerentabls, un arī no pašu viesnīcnieku puses jūtams optimisms.”

Valmieras viesnīcas “Naktsmājas”, kas atrodas netālu no Vidzemes olimpiskā centra, darbu būtiski ietekmē sporta notikumi, kas noris pilsētā. Tāpat kā citiem arī viņiem ražīgākais periods ir vasarā.

“Darbs vasarā mūsu viesnīcai vairāk saistās ar lielāku grupu izmitināšanu – gan sportistu nometnes, gan tūristu grupas, kuras apmeklē pilsētu. Uzlabojumus cenšamies veikt nepārtraukti, pagājušā gada nogalē mūsu pakalpojumu klāstu papildinājām ar “Valmieras peldbaseinu” un “Sporta veselības centru”, kura pakalpojumus ērti var izmantot mūsu klienti,” stāsta viesnīcas vadītāja.

Šogad “Naktsmājām” noslogotākais laiks būs jūlija sākums, jo šajā laikā Valmierā notiks nozīmīgs sporta pasākums – Eiropas čempionāts BMX riteņbraukšanā.

“Jūnijs, jūlijs un augusts ir ļoti aktīvs sporta komandu nometņu un turnīru laiks, kad jau gadu iepriekš rezervēti 80% viesnīcas. Lielu atdevi sniedz arī pilsētas svētku laiks un Valmieras vasaras teātra festivāls.”

Taujāta, kā izdodas konkurēt ar citām viesnīcām Valmierā, M. Martinsone atbild: “Citus šā pakalpojuma sniedzējus neuztveram kā konkurentus, bet kā sadarbības partnerus, jo katra uzņēmuma sniegtais pakalpojums mazliet atšķiras un visi kopā spējam uzņemt viesus ar visdažādākajām prasībām.”

“Mūsu lielākie plusi ir iespēja vienlaikus izmitināt vairāk nekā 100 personu, kā arī tas, ka atrodamies blakus plašam sporta kompleksam. Tāpat ļoti svarīgi ir turēt nemainīgu, augstu sniegtā pakalpojuma kvalitāti.”

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.