Mobilā versija
-2.2°C
Niklāvs, Nikola, Nikolajs, Niks
Otrdiena, 6. decembris, 2016
15. aprīlis, 2015
Drukāt

Pasts – nozare, kas mainās. Saruna ar A/S “Latvijas Pasts” valdes priekšsēdētāju Arni Salnāju (7)

Foto - Timurs SubhankulovsFoto - Timurs Subhankulovs

Par valsts akciju sabiedrības “Latvijas Pasts” veikumu un nākotnes iecerēm AS “Lauku Avīze” valdes priekšsēdētājam Guntaram Kļavinskim un žurnālistam Uldim Graudiņam stāsta pas­ta valdes priekšsēdētājs ARNIS SALNĀJS.

Arnis Salnājs: – Pagājušajā gadā mūsu darbības pamatmērķis bija efektivitātes celšana. “Latvijas Pas­ta” nodaļu tīklu saglabājām, pārmaiņas skāra vien dažas nodaļas. Mums nav ieceru slēgt pasta nodaļas, vērtējam, kā tajās labāk sniegt pakalpojumus. Vissvarīgākais notikums mums pērn bija eiro ieviešana. Mūsu 302 nodaļas mainīja latus pret eiro. Bija jāapstrādā būtiski lielāks naudas daudzums, īstenojām papildu drošības pasākumus.

Atsauksmes par “Latvijas Pasta” veikumu eiro ieviešanā ir ļoti labas. Darbinieki bija sagatavoti valūtas maiņai un centās godprātīgi pildīt savus darba uzdevumus. Kopā ņemot, iepriekšējais bija veiksmīgs gads, sasniedzām nepilnus piecus procentus lielu apgrozījuma kāpumu. Protams, darbojāmies ar peļņu, paredzam, ka nopelnījām vienu miljonu eiro. Tas ir mazāk nekā gadu iepriekš, kad nopelnījām 4,5 miljonus. Iemesls ir veiktie uzlabojumi informāciju tehnoloģiju (IT) struktūrā.

Pārveidojām maksājumu pakalpojumu, ieviesām jaunu kases sistēmu. Patlaban turpinām sākto darbu IT sistēmas uzlabošanā. Šā darba mērķis ir aizvien ātrāk un precīzāk sniegt pakalpojumus klientiem. 2014. gada peļņa ir vērtējama kā ļoti laba. Pēdējie trīs gadi pastam ir stabilizācijas gadi. Salīdzināsim – banka saka, ka neatmaksājas uzturēt laukos desmit filiāles, mums ārpus Rīgas ir 520 filiāles, tāpēc ir pilnīgi skaidrs – visas nodaļas nevar būt peļņu nesošas. Mēs nodrošinām laukos savu klātesamību, nacionālo pārklājumu un pakalpojuma sniegšanu.

Šajā gadā sākām piedāvāt priekšapmaksas pakas pakalpojumu. Tā ir sūtīšanai apmaksāta aploksne, kuru uzreiz var nodot pastam sūtīšanai. Ja ir kas lielāks, kas nesatilpst šajā vēstulē, tad pasta nodaļā to bez rindas var atstāt operatoram.

– Kā pasts attīsta digitālos pakalpojumus?

– Savā ziņā esam tradicionālo pakalpojumu sniedzējs, to sniegšana ir jāturpina. Tāpat kā ir jāuztur nacionālais nodaļu tīkls. Kamēr nav konceptuālu labojumu likumos pārejai uz elektroniskajiem ziņojumiem, mums ir jāturpina piedāvāt tradicionālos pakalpojumus. Cits mūsu darbības lauks ir elektronisko pakalpojumu piedāvājums. Piemēram, ja cilvēks vēlas aicinājumu ierasties pasta nodaļā saņemt elektroniski, ar īsziņu, nevis pastkastītē. Ja viņš vēlas, ka mēs viņam ziņojam par sūtījumu pastkastītē, tas pats attiecas uz abonentu kastītēm.

Mums ir atsevišķi uzņēmumi, kas patlaban izmanto platformu “Mans pasts”. Vasarā pabeigsim uzlabojumus un noteikti laidīsim tautās. Tā būs vietne, kur mājās vai darbā, ja būsiet reģistrējies kā lietotājs, varēs apmaksāt pasta sūtījumu. Tātad izdrukāt apmaksas zīmi, uzlīmēt uz aploksnes un iedot sūtījumu pasta nodaļā.

Pievienot komentāru

Komentāri (7)

  1. Cenšos izmantot pasta pakalpojumus pēc iespējas mazāk, jo, jau ieejot šajā iestādē, ir sajūta, ka esmu ar laika mašīnu pārvietojusies 25 gadus atpakaļ: tā pati lēnā, nelaipnā apkalpošana, vienmēr jārēķinās ar vismaz pustundas pavadīšanu sasmakušās telpās, kaut arī rindā viens cilvēks. Nekādi nesaprotu, kāpēc IT laikmetā pat ar roku jāraksta kaut kāda uzskaite, kad tiek lietoti piedevām vismaz trīs dažādi aparāti. Pat nezinu, kam tas viss. Ja ir kādas problēmas, tad tāpat neko nevar ne atrast ne paskaidrot.

  2. tas pasta priekšnieks ir muļķis, vai izliekas?
    lielāku sviestu par pastu Latvijā ir grūti atrast?!
    Nevaru pateikt nevienu lietu, kas šai iestādē būtu līmenī 🙁

  3. LIELĀKAIS DARBA RŪĶĪTIS IR PASTNIEKS!!! PALDIES NO SIRDS!!! CITĀDI PASTA PAKALPOJUMU KVALITĀTE KRĪTAS! NU PIEDZĪVOJU SAVA MŪŽĀ VĒL NEPIEREDZĒTU PARĀDĪBU – AR GALIEM PAZUDA MANIS SŪTĪTĀ APSVEIKUMU VĒSTULE MAZMAZDĒLIŅAM!??? NAV UN VISS!!! ĪSA RUNA!!!

  4. Negribas pat dzirdēt par pastu. Neprot viņi strādāt (galvenais negrib). Sēž tajās aizgaldās un gudro kā iekasēt lielākas summas par pakalpojumiem. Vienīgie darba rūķi ir pastnieki.

  5. Tas ir izsmiekls, ne pasts! Vēstule uz lielbritāniju ceļo trīs dienas, bet tepat no novada centra uz tuvējo pagastu, gandrīz nedēļu!
    Lielbritānijā visas sīkpakas piegādā līdz adresāta durvīm, bet te tām vienmēr ir jāiet uz pastu pašam pakaļ!

  6. Par tiem zuduma standartiem. Nzinu, kā ar starptautiskiem standartiem procentos, bet faktus, ka Latvijas pastā kopš viņa pārvietošanās pie lidostas, regulāri tiek prelustrēti ierakstīto vēstuļu sūtījumi, pie tam dokumentu vietā pēc atvēršanas iebāzta mulāža, esmu izbaudījis. Uz sūdzību pasts reaģē formāli. Par vēstuļu zudumiem ar fotomateriāliem vai citiem pielikumiem, kur šķirotājiem rodas aizdomas, ka var būt nauda, nav pat ko runāt. Šodien taču mobīlie sakari un tante Herta no Francijas momentā zvana – vai manus 20 eiro pie apsveikuma saņēmi? Kam sūdzēties – pasta priekšniecībai nav nozīmes, pat telefonu nevar sameklēt – konspirācija. Tā kā nozare mainās – bet neattīrās.

    • nu, man visas vēstules ir aizgājušas +/- laikā.
      par rindām – rindas ir. bet kāpēc par rindām bankās neviens tik ļoti nesūdzas kā pastā? tur visi stāv kā mīļie un stāv vēl ilgāk.

Tomātaudzētāji "Mežvidi" pārstrādās ogas un kaņepes (1)SIA "Latgales dārzeņu loģistika" plāno paplašināt siltumnīcas un attīstīt ogu un pat kaņepju pārstrādi
Putnu gripa pietuvojusies Latvijai (3)Vairākās Eiropas Savienības (ES) valstīs atklāts bīstamais putnu gripas vīruss, un Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) norāda, ka ir pamats satraukumam arī Latvijā, sestdien vēstīja raidījums “LNT Ziņas”.
Pasaulē
INFOGRAFIKA: Kuras izmaiņas likumos būtiski ietekmēs tavu ikdienu 2017. gadā? (3)ALGAS, PABALSTI, PENSIJAS NODOKĻI Saeima pieņēmusi vairākas būtiskas izmaiņas likumos, kas no nākamā gada ietekmēs Latvijas iedzīvotāju ikdienu.
Draugiem Facebook Twitter Google+