Foto – LETA

Paviršība ir tikai šķietama
 1

Daudzu rīdzinieku ikdiena nav iedomājama bez sabiedriskā transporta satiksmes izmantošanas. Kādam tā galvaspilsētā šķiet visnotaļ pieņemama, kādam gluži pretēji – absurda. 


Reklāma
Reklāma

 

Notriektā tautumeita 6
Mistika: pie Ukrainas robežas atvēries milzīgs krāteris, ko dēvē par “portālu uz pazemes pasauli” 32
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
Lasīt citas ziņas

“Latvijas Avīzes” (“LA”) redakcijā saņēmām rīdzinieka Dzintara Rubeņa vēstuli, kurā viņš norāda uz nepārdomātu un nesaskaņotu atsevišķu trolejbusu un autobusu kursēšanu. Ieskatam citāts no Dzintara Rubeņa vēstules: “Piemēram, 18. un 23. maršruta trolejbusi un 5. maršruta autobusi, kas kursē pa Dzelzavas, A. Čaka un Marijas ielu uz centru un arī atpakaļ. Ļoti bieži pēc grafika tie brauc viens aiz otra – pirmais ir pārpildīts, otrais pustukšs. Arī pieturvietās otram ir jāgaida, bet pēc tam ilgu laiku nebrauc neviens no šiem transportlīdzekļiem. Domāju, ka “Rīgas satiksme”, izstrādājot jaunos kustības grafikus, šos trūkumus varētu novērst, lai nodrošinātu pēc iespējas vienādus starplaikus minēto transportlīdzekļu kustībā.”

Pašvaldības uzņēmums “Rīgas satiksme” arīdzan iepazinās ar Dz. Rubeņa izklāstītajiem novērojumiem un sniedza savu komentāru.

CITI ŠOBRĪD LASA

Reinis Auziņš, “Rīgas satiksmes” maršrutu tīkla un pasažieru ieņēmumu attīstības daļas vadītājs:

“Pasažieriem šāda situācija tiešām var likties neadekvāta un kā paviršs “Rīgas satiksmes” darbs, bet vēlētos izskaidrot, ka šādam kustības sarakstu izkārtojumam ir sava loģika, kuru nav iespējams mainīt.

 

Primārais uzdevums ir nodrošināt katrā maršrutā atsevišķi savu kustības intervālu, kas nodrošina regulāru satiksmi, jo lielākā daļa pasažieru šos maršrutus izvēlas to maršrutu dēļ, kur nav sakritības ar citiem maršrutiem.

 

Piemēram, 14. trolejbuss – Brīvības iela, 5. autobuss – Dzelzavas iela, 18. trolejbuss – Stirnu iela, A. Čaka iela. Kad ir izstrādāts katra maršruta individuālais kustības saraksts, tas iespēju robežās tiek salīdzināts ar maršrutiem, ar kuriem sanāk kādu lielāku ceļa posmu mērot kopā. Taču šajā mirklī jāņem vērā, ka katram maršrutam ir savs garums un katrā maršrutā ir norīkots dažāds skaits transportlīdzekļu, kas būtiski ietekmē šādu kustības sarakstu sinhronizāciju. Lai būtu vieglāk iztēloties, varu piedāvāt pašiem pamēģināt sinhronizēt kustības sarakstu trīs maršrutiem, kuriem savs intervāls ir 5, 9, 25 minūtes… Domāju, uzdevums nebūs vienkāršs un radīsies situācijas, kad atiešanas laiki būs ļoti tuvi un liksies, ka saraksti netiek pareizi sastādīti. Protams, ir arī maršruti, kuros itin veiksmīgi ir iespējams šādus jautājumus atrisināt. Kā piemēru vēlos minēt 3. un 30. autobusa maršrutus, 15. un 31. autobusu. Iedzīvotāju ieteikumi, protams, tiek ņemti vērā, bet tādi, kuriem ir pamatojums. Šis jautājums minēto ap-
stākļu dēļ nevar tikt uzskatīts par pamatotu un neapgrūtina pasažierim pārvietošanās iespējas.”

Reklāma
Reklāma

Arī turpmāk “LA” lapā “Rīgā” labprāt atbildēsim uz jautājumiem, kas interesē tieši rīdziniekus.

 

Uzziņa

Rīdzinieku jautājumiem rakstiet:

“Latvijas Avīze”, ielikumam “Rīgā”, Dzirnavu iela 21, LV-1010, Rīga;

vai pa e-pastu: 
[email protected]

 

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.