Dita Lūriņa un Artūrs Skrastiņš (šeit kopā Leonarda Bernsteina mūziklā “Vestsaidas stāsts”) ir attiecīgi Latvijas Nacionālā teātra un Dailes pieprasītākie aktieri.
Dita Lūriņa un Artūrs Skrastiņš (šeit kopā Leonarda Bernsteina mūziklā “Vestsaidas stāsts”) ir attiecīgi Latvijas Nacionālā teātra un Dailes pieprasītākie aktieri.
Foto: LETA

Pēc šiem aktieriem režisori stāv rindā. Uzzini, kuri skatuves meistari ir pieprasītākie 9

Vispārzināms, ka teātrī aktieris ir režisora rokās. Režisori, nu jau labu laiku lielākoties brīvajā tirgū iemesti, kļūst arvien prasīgāki pret aktieriem, kuri galvenokārt strādā štatā valsts teātros. Un to var saprast – brīvais tirgus par kļūmēm (lasi: neveiksmi teātrī, īpaši lielajā zālē) var sodīt visai bargi. Savukārt teātris vienu vai otru mazāk noslogotu aktieri režisoram var tikai piedāvāt.

Reklāma
Reklāma
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 13
NATO admirālis atklāj, vai ir pazīmes, ka Krievija tuvākajā laikā plāno iebrukt kādā no NATO valstīm
VIDEO. Kāpēc gurķus tin plēvē? Atbilde tevi pārsteigs
Lasīt citas ziņas

Herberts Laukšteins ievērojis, ka režisori izvēlas tos aktierus, ar kuriem mazāk problēmu, ar kuriem vajadzēs mazāk tērēt laiku, lai sasniegtu vēlamo rezultātu. Jo režisors ir ielikts “laika rāmī” un situācijas, kad būtu jāatceļ ieplānotā pirmizrāde, uzskatāmas par ārkārtējām. Kad kādā teātrī ierodas režisors, kas tajā iepriekš nav strādājis, viņš parasti noskatās vairākas izrādes, līdz izvēlas aktierus savai. Pārlūkojot režisoru lūgumus pēc konkrētiem aktieriem, priekšroka tradicionāli tiek dota lielās zāles iestudējumiem, taču, ja tādā aktierim iecerēta nenozīmīga loma, bet kāds cits režisors viņu redz galvenajā varonī mazajā spēlēs laukumā, tad, protams, tiks ņemta vērā mazās zāles iestudētāja vēlme. Kā stāsta Andris Vītols, interesanta pieeja ir bulgāru režisoram Aleksandram Morfovam, kas Dailes teātrī iestudējis vairākkārt. Pirms skatuves mēģinājumiem tā dēvētajā “galda procesā” viņš liek aktieriem, lugas tekstu lasot, mainīties lomām, un tikai tad izšķiras, kuram kura loma galu galā tiks.

Nacionālajā teātrī režisori stāv rindā pēc tādiem aktieriem kā Dita Lūriņa, Maija Doveika, Agnese Cīrule, Gundars Grasbergs, Arturs Krūzkops, vienmēr ir nepieciešamība pēc Ulda Dumpja, Ulda Anžes, Ivara Kļavinska, Ģirta Liuzinika.

CITI ŠOBRĪD LASA

Dailē režisoru ieredzētākie ir Artūrs Skrastiņš, Dainis Grūbe, Juris Žagars, Ilze Ķuzule-Skrastiņa, Ieva Segliņa, liela slodze Laurim Subatniekam, Ērikai Eglijai.

Liepājā režisori kāro pēc tādiem aktieriem kā Egons Dombrovskis, Inese Kučinska, Edgars Pujāts, Agnese Jēkabsone.

Valmierā šajā sezonā režisoru vispieprasītākie aktieri ir Ieva Puķe, Mārtiņš Meijers un Rihards Jakovels ar četrām jaunām lomām. No interesanta darba viedokļa skaista sezona veidojas arī Inesei Ramutei, Dacei Eversai, tāpat kā Imantam Stradam, Ivo Martinsonam, Inesei Pudžai un Ingai Apinei.

Tas, cik konkrētais aktieris noslogots, var visai ievērojami ietekmēt arī viņa algu.

Aktieru algu amplitūda (eiro); mēnesī pirms nodokļu nomaksas dažādos teātros:

Nacionālajā teātrī – 630 – 1000
Dailes teātrī – 750 – 1200
M. Čehova Rīgas Krievu teātrī – 500 – 1450 (ar piemaksām par lomām)
Jaunajā Rīgas teātrī – 840 – 1500
Liepājas teātrī – 608 – 1040
Daugavpils teātrī – 700 – 900 (ar piemaksām par lomām)
Valmieras teātrī – 600 – 950