Foto-LETA/AFP

Pēc tarifu paaugstināšanas apsver mainīt mobilo sakaru operatoru 4

Tarifu paaugstināšana liktu mainīt mobilo sakaru operatoru katram trešajam Latvijas iedzīvotājiem, bet katrs piektais Latvijas iedzīvotājs pēdējo divu gadu laikā jau ir manījis operatoru vismaz reizi, kā galvenos iemeslus minot augstās cenas un sliktu sakaru kvalitāti, liecina interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmuma “Gemius” dati.

Reklāma
Reklāma
Krievija uzbrūk Ukrainai ar “brīnumieroci”. Ar to varētu tikt galā tikai F-16 144
TV24
“Viņi ir gatavi uz visādām neģēlībām.” Kas mudinātu Putinu pieņemt lēmumu uzbrukt NATO?
Veselam
Neviens to pat nenojauta – pasaulē populāros kosmētikas produktos vēzi izraisošas ķīmiskas vielas 800 reižu pārsniedz normu 42
Lasīt citas ziņas

Pētījumā lielākā daļa respondentu atzinuši, ka tarifu paaugstināšanas dēļ būtu gatavi mainīt mobilo sakaru operatoru, tostarp 34% atbildējuši, ka noteikti to darītu, bet 37% norādījuši, ka iespējams mainītu mobilo sakaru operatoru.

Vienlaikus starp aptaujātajiem 14% atzīmējuši, ka cenas visiem operatoriem ir līdzīgas, tāpēc nemaz neizskata pāriešanu pie cita sakaru pakalpojumu sniedzēja, bet ar visu apmierināti ir 12% aptaujas dalībnieku, atzīstot, ka par kvalitatīviem sakariem būtu gatavi maksāt arī vairāk.

CITI ŠOBRĪD LASA

Starp pētījuma dalībniekiem, kas norādījuši, ka pie tarifu paaugstināšanas noteikti mainītu sakaru operatoru, pamatā ir gados jauni cilvēki vecumā no 25 līdz 34 gadiem, bet starp tiem, kas atzīst, ka cenas visiem operatoriem ir līdzīgas un pakalpojuma sniedzēju nemainītu, katrs trešais ir vecumā no 55 līdz 74 gadiem.

Aptaujā 19% respondentu arī atklājuši, ka pēdējo divu gadu laikā ir mainījuši telefonsakaru kompāniju. Atbilstoši pētījuma datiem visuzticīgākie klienti ir “Latvijas mobilajam telefonam” (LMT) – 88% šī mobilo sakaru ooperatora klientu pētījumā norādījuši, ka nekādas izmaiņas nav veikuši, savukārt starp šā brīža “Bite” klientiem tādu ir 80%, bet starp “Tele2” klientiem – 78%.

Teju puse par būtisku kritēriju sakaru operatora maiņai minējuši cenu, bet otrs populārākais iemesls ir sakaru kvalitāte un pārklājums. Savukārt 14% aptaujāto atzinuši, ka mobilo sakaru operators mainīts, jo nav atraduši sev piemērotu tarifu plānu.

Kopumā starp aptaujas dalībniekiem populārākais mobilo sakaru operators ir LMT, kura pieslēgumu izmanto 28% aptaujāto, 25% norādījuši, ka ir “Bite” klienti, bet 22% izmanto “Tele2” pieslēgumu. Salīdzinoši retāk atzīmēts kāds no priekšapmaksas veidiem, starp kuriem “Amigo” izmanto 10% aptaujāto, kamēr “Zelta Zivtiņu” – 9%.

Katrs trešais aptaujātais vecuma grupā no 55 līdz 74 norādījis, ka izmanto priekšapmaksu, kamēr pieslēgumu vairāk izmanto gados jauni cilvēki.

Pētījums norisinājās šogad aprīlī, un tajā piedalījās 509 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem. Pētījums veikts, izmantojot interneta aptauju – “gemiusAdHoc” ar izlecošo interneta anketu palīdzību, kas tika rādītas pēc nejaušības principa izvēlētiem interneta lietotājiem.