Ilustratīvs foto.
Ilustratīvs foto.
Foto – LETA/Ieva Lūka

Pēc tehniskās ķibeles “Lattelecom” neplāno kompensācijas klientiem 2

Telekomunikāciju uzņēmums “Lattelecom” neplāno kompensācijas tiem aptuveni 80 000 klientiem, kurus nedēļas nogalē skāra interneta traucējumi, aģentūrai LETA sacīja “Lattelecom” sabiedrisko attiecību vecākā projektu vadītāja Lāsma Trofimova.

Reklāma
Reklāma
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa.” Vai varētu aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri? 400
TV24
Uzņēmējs nosauc visbirokrātiskākās valsts iestādes, kuras būtu likvidējamas: Šādi es, protams, varu sev audzēt ienaidniekus 88
“Meita raudāja, zvanīja, nesaprotot, kur atrodas!” Šoferis Ogrē vienaldzīgi izsēdina 10 gadus vecu meitenīti nepareizā pieturā 84
Lasīt citas ziņas

Viņa norādīja, ka tehniskās problēmas mēdz gadīties jebkuram pakalpojumu sniedzējam un no šādas situācijas 100% neesot pasargāts neviens. “Problēma bija atrisināta pāris stundu laikā, nevis dienas vai ilgākā laikā. Šādas situācijas ir paredzētas arī savstarpējos līgumos, tāpēc patlaban par kompensācijām nevaram runāt. Savukārt, ja kas mainīsies, arī par to mēs informēsim,” skaidroja uzņēmuma pārstāve.

“”Lattelecom” attiecīgie speciālisti ir apkopojuši datus par problēmu, lai tālāk ar ekspertiem vērtētu situāciju un runātu ar risinājuma izstrādātājiem,” sacīja “Lattelecom” sabiedrisko attiecību vecākā projektu vadītāja, norādot, ka tas nepieciešams, lai izprastu, kas situāciju izraisīja un kā turpmāk rīkoties, lai tas neatkārtotos.

CITI ŠOBRĪD LASA

Kā vēstīts, sestdien vairāk nekā 80 000 “Lattelecom” klientu visā Latvijas teritorijā bija traucēts internets. Problēma bija skārusi gan klientus, kuri lieto “Lattelecom” internetu, gan arī daļu klientu, kuri lieto interaktīvo televīziju, jo šis pakalpojums ir balstīts interneta risinājumos. Tāpat tīkla pārslodzes dēļ bija problēmas ar kompānijas zvanu centru un mājaslapu, jo ļoti daudz cilvēku vienlaikus centās sazināties ar “Lattelecom”, lai atjaunotu interneta pakalpojumu.

Naktī uz svētdienu “Lattelecom” klientu piekļuvi internetam atjaunojis. Daļai klientu interneta joprojām var nebūt, ja, restartējot interneta rūterus vai modemus – atslēdzot un pieslēdzot tos atpakaļ elektrībai, vadi nepareizi sasprausti atpakaļ ierīcēs. Problēmu gadījumā klienti var sazināties ar “Lattelecom”, zvanot uz 177.

Galvenā problēma ir bijusi tāda, ka serveris sāka izdalīt vienādas IP adreses vairākiem lietotājiem, līdz ar to sistēmas nesinhronizējās. Ja viena IP adrese ir vairākiem lietotājiem, rodas problēmas. Tās bija IP adrešu izdalīšanas risinājuma problēmas, kuru cēloņus eksperti skaidro. “Ārēja” iejaukšanās nav bijusi un esot izslēgta iespēja par kibernoziedznieku uzbrukumu.

Aģentūra LETA jau ziņoja, ka “Lattelecom” konsolidētais apgrozījums pērn bija 195,67 miljoni eiro, kas ir par 1,1% jeb 2,4 miljoniem eiro vairāk nekā 2016.gadā, savukārt tā konsolidētā peļņa palielinājās par 26,4% jeb 8,5 miljoniem eiro, sasniedzot 40,7 miljonus eiro.

“Lattelecom” grupā ir uzņēmumi “Lattelecom”, “Lattelecom BPO”, “Citrus Solutions”, “Lattelecom Technology”, “Media 360” un “Baltijas Datoru akadēmija”. “Lattelecom” pieder 23% SIA “Latvijas Mobilais Telefons” daļu.

“Lattelecom” pieder valstij Privatizācijas aģentūras personā (51%) un Dānijā reģistrētajam “Telia Company” meitas uzņēmumam “Tilts Communications” (49%).

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.