Ilustratīvs attēls
Ilustratīvs attēls
Foto: SHUTTERSTOCK

Pedagogi: daudzi skolotāji strādā vairāk nekā 40 stundas nedēļā 13

Paveikto darbu un tiem patērētā laika uzskaite, kas nepieciešama, veicot jauno pedagogu darba samaksas modeļu aprobāciju, parādījusi, ka pedagogi strādā krietni vairāk, nekā domāts, nereti strādājot vairāk nekā 40 stundas nedēļā, norādīja Konstantinovas sākumskolas direktore Solvita Stepiņa.

Reklāma
Reklāma
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
Jau rīt Krievijas raķetes var lidot uz jebkuru valsti. Zelenskis par iespējamiem draudiem Eiropai 188
Kokteilis
FOTO. Ieva Brante demonstrē lielisku veidu, kā parādīt krāpniekiem viņu īsto vietu
Lasīt citas ziņas

Konstantinovas sākumskolā, kas atrodas Dagdas novadā, mācās tikai 12 skolēni, bet pedagogu darba samaksas modeļu aprobācijā piedalās pieci pedagogi. Sarunā ar aģentūru LETA Stepiņa norādīja, ka atsevišķi skolotāji skolā pavada pat desmit stundas dienā. Tomēr Stepiņa pieņem – tā kā dažās dienās skolotājiem ir mazāk mācību stundu, skolā pavadīto stundu kopskaits nedēļā varētu izlīdzināties.

Allažu pamatskolā aprobācijā piedalās19 skolotāji. Latviešu valodas un literatūras skolotāja Indra Puķe uzsvēra, ka skolā tiek pavadīts ļoti daudz laika. Ja darba diena sākas plkst.8, tad retais no skolas aiziet plkst.16. Tas, protams, ir atkarīgs no pedagoga slodzes, skaidroja Puķe, kura vada septiņas latviešu valodas un literatūras stundas dienā. Arī Puķe piekrīt tam, ka, sākot uzskaitīt darbos patērēto laiku, atklājies, ka tiek patērēts daudz vairāk laikā, nekā bija domāts.

CITI ŠOBRĪD LASA

Puķe bažījas par to, kā jaunais darba samaksas modelis iespaidos pedagogus ar mazu mācību stundu skaitu, kuri pasniedz vairākās skolās. Viņa ar satraukumu domā par to, kā skola varētu piesaistīt pedagogus, ja esošie būs spiesti izvēlēties vienu no vairākām skolām, kur viņi strādā, jo darbs vairākās darbavietās ar jauno modeli vairs nebūšot izdevīgs.

Daugavpils novada Vaboles vidusskolā aprobācijas procesā iesaistīti 22 pedagogi. Vidusskolas direktore Elita Skrupska aģentūrai LETA sacīja, ka darbu uzskaitīšana uzskatāmi parāda, ka skolotāji strādā krietni vairāk, nekā tiek uzskatīts. Pedagogi aprobācijas procesu veic ļoti atbildīgi un cer, ka tas rezultēsies taisnīgā pedagogu atalgojuma sistēmā, norādīja Skrupska, citādi, ja “viss process būs tikai tāda paeksperimentēšana, būs ļoti skumji”.

Vislielākais skolotāju skaits aprobācijas procesā piedalās no Liepājas pilsētas 5.vidusskolas – darba uzskaiti veic 101 skolotājs. Kā aģentūrai LETA norādīja vidusskolas direktores vietniece Arta Krūma, pirmās darba stundu un laika uzskaites pierādījušas, ka tā saucamiem papildu pienākumiem patērētā laika ir daudz vairāk nekā tarificēto stundu skaits. Krūma norādīja, ka šonedēļ skolā notikušas vecāku sapulces, tāpēc skolotāji nedēļā strādājuši vairāk nekā 40 darba stundas.

Krūma uzsvēra, ka jaunais darba samaksas modelis tā saucamajām lielajām skolām būs ļoti neizdevīgs, jo skolotāji varētu saņemt mazākas algas, turklāt darbā būtu jāpieņem liels skaits jaunu skolotāju, kuri “pie skolas rindā nestāv”.

Nākamajā nedēļā skolēni dosies rudens brīvlaikā, savukārt pedagogi turpinās uzskaitīt veicamos darbus un patērēto laiku. Līdz šim neviens nebija skaidrojis, cik ilgi skolotāji strādā, kad skolēni atpūšas brīvlaikā, uzsvēra Krūma.

Tāpat nākamajā nedēļā, 31.oktobrī, aprobācijas procesā iesaistīto skolu pārstāvji dosies uz sanāksmēm, lai apspriestu pirmos rezultātus.

Reklāma
Reklāma

Jaunā pedagogu darba samaksas modeļa aprobācijā piedalās 59 skolas no 29 pašvaldībām un viena Kultūras ministrijas pakļautībā esošā skola, lai kā pirmās pārbaudītu piedāvāto atalgojuma aprēķināšanas modeli, kas paredz pāreju uz pilna laika darba slodzi.

IZM izstrādāja divus jaunus pedagogu darba samaksas modeļus, viens no kuriem paredz esošā modeļa ”Nauda seko skolēnam” pilnveidi, bet otrs – pāreju uz pilnu darba slodzi.