Mobilā versija
-2.2°C
Baiba, Barbara, Barba
Sestdiena, 3. decembris, 2016
12. maijs, 2014
Drukāt

Pedagogi draud ar streikiem, ja netiks uzklausīti (12)

Foto - Timurs SubhankulovsFoto - Timurs Subhankulovs

Ja valdība neieklausīsies pedagogos un nenodrošinās taisnīgu un motivējošu atalgojumu, pedagogi sola turpināt protestus un rīkot streikus.
Kā šodien intervijā Latvijas Radio teica Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības (LIZDA) priekšsēdētāja Ingrīda Mikiško, tiks lemts par nopietnākām protesta akcijām, piemēram, par streiku rīkošanu. Taču viņa cer, ka šodienas gājiens un mītiņš būs pēdējie protesta pasākumi un valdība izpildīs skolotāju prasības.

Mikiško uzskata, ka steidzami nepieciešams kaut ko darīt, lai izglītības sistēma nenogrimtu pavisam. Kad tā nonāks visdziļākajā bedrē, būšot par vēlu.
Kā Latvijas Televīzijas (LTV) raidījumā “Rīta panorāma” teica izglītības un zinātnes ministre Ina Druviete (V), pedagogu prasības ir izpildītas un notiek darbs pie jaunā pedagogu darba samaksas modeļa, kura aprises būs skaidras 31.maijā. Savukārt 2015.gadā tas sāks strādāt.

Ieviešot jauno modeli, tiks atrisinātas vairākas problēmas, uz kurām norāda skolotāji. Viņa atzina, ka pašlaik skolotāju darbs nav pietiekami novērtēts. Taču pašreizējā ekonomiskajā situācija neesot iespējams aizpildīt visus robus.

Jau ziņots, ka šodien notiks LIZDA organizētais izglītības un zinātnes darbinieku pikets, kurā varētu piedalīties apmēram 5000 cilvēku.

LIZDA rīko izglītības un zinātnes darbinieku protesta akciju, jo esošais finansēšanas modelis “Nauda seko skolēnam” nenodrošinot taisnīgu, motivējošu atalgojumu pedagogiem un vienādas iespējas uz kvalitatīvu izglītību ikvienam skolēnam, bet jauna pedagogu darba samaksas finansēšanas modeļa aprobācijai, ieviešanai un pedagogu darba samaksas paaugstināšanai šobrīd 2015.-2017.gada valsts budžeta projektā papildu līdzekļi nav paredzēti.

LIZDA nav atkāpusies no prasības valdībai kopā ar sociālajiem partneriem izstrādāt visu līmeņu pedagogu darba samaksas paaugstināšanas grafiku, katru gadu nodrošinot 10% pieaugumu nozarei, līdz tiek sasniegts vidējais Eiropas Savienības atalgojums.

Piketa organizētāji norāda, ka pasākumā piedalīsies izglītības un zinātnes darbinieki no visas Latvijas, kā arī viņu kolēģi no Lietuvas, Igaunijas, Polijas, Briseles, kas kopīgi iestāsies par papildu valsts finansējumu pārmaiņām, nodrošinot izglītībā un zinātnē strādājošo cienīgu darba samaksu Latvijā.
Protesta akcijas dalībnieki vienosies gājienā, kas sāksies plkst.14 Brīvības bulvāra alejā pretim Ministru kabinetam (MK).

Pasākuma laikā plānots izmantot dažādus atribūtus, tostarp plakātus, svilpes un bungas.

Gājiena maršruts plānots no MK līdz Doma laukumam, virzoties pa Brīvības bulvāri uz Vaļņu ielu, kur atrodas Izglītības un zinātnes ministrija. Tad gājiens turpināsies līdz Finanšu ministrijai un tiks noslēgts Doma laukumā.

Tur no plkst.15 līdz 16 plānots mītiņš, kurā uzstāsies LIZDA biedri, Eiropas Izglītības darbinieku arodbiedrības (ETUCE) vadība, kā arī atbalstīs izglītības darbinieku arodbiedrību pārstāvji no Lietuvas, Igaunijas, Polijas. Oficiāli uzaicināti uzstāties arī valsts varas pārstāvji – premjerministre Laimdota Straujuma (V), izglītības un zinātnes ministre Ina Druviete (V) un finanšu ministrs Andris Vilks (V).

Pievienot komentāru

Komentāri (12)

  1. Izlasot LA avīzes rakstu par aptaujātajiem jauniešiem pie Uzvaras pieminekļa Pārdaugavā 9. maija svinībās, gribās jautāt protestā izgājušajiem pedagogiem, ko un vai vispār viņi ir mācījuši savus skolēnus kā brīvus Neatkarīgas Latvijas pilsoņus?? Kad beidzot valsts uzstādīs vienādas prasības visām Latvijas skolām, ieskaitot skolas ar krievu apmācības valodu? Kad beidzot Latvijas skolās būs valstij lojāli, eiropeiski domājoši, enerģiski un dedzīgi direktori, kas spējīgi atlasīt cienījamu un sevi cienošu pedagogu kolektīvu? Mazākumtautību skolu direktori, kuri var atļauties publiski apgalvot, ka ar pašreizējo, stipri viduvējo, lalviešu valodas apmācību ir gana labi, būtu jāatlaiž no darba. Tas ir nepietiekami Latvijas un Eiropas pilsonim… Trīs valodās tekoši kā minimums! Tad varbūt pēc kāda laika varētu prasīt Eiropai līdzvērtīgu atalgojumu… Paldies skolotājai komentāros par savu viedokli! Jauno Latvijas pilsoni audzina ne tikai skolotājs, bet, ja nu tomēr skolotājs ir vienīgais?… Jau Kārlis Skalbe savās piezīmēs rakstīja, ka par skolotājiem un ārstiem drīkstētu strādāt tikai paši labākie cilvēki!! Tas parāda to milzīgo atbildību par jaunās paaudzes izglītošanu un audzināšanu, kas gulst uz skolotāju pleciem. To nevar novērtēt naudas izteiksmē, jo tas ir aicinājums un misija reizē! Tomēr skumji ir lasīt Izglītības ministres atskārsmi, ka valsts nav novērtējusi pedagogu sūro darbu. Paldies visiem Latvijas skolotājiem un pedagogiem, kas pašaizliedzīgi un godīgi dara savu darbu!!! Īpašs paldies skolēnu eseju konkursa – Mana valsts un es – uzvarētāju skolotājiem un vecākiem! Šos skolotājus vajadzētu īpaši apbalvot par audzēkņu sasniegumiem, varbūt ar naudas prēmijām vai uzdāvināt skaistu ceļojumu tepat pa Latviju kā stimulu nākošam grūtā darba cēlienam! Ir taču tik daudz veidu kā pateikt paldies par labi padarītu darbu!

  2. Электорат единства-жнет то,что посеял:(

  3. Kas ir šī Mikiško, kas bunto skolotājus? Izbijusi komjauniete vai marksisma dogmu vēstures skolotāja?
    Mēģināju sameklēt viņas curiculum vitae, bet internetā nekā neatradu. Laikam jau ir ko slēpt, jo LIZDA vadītāja labprāt kritizē valdību, bet savu agrāko biogrāfiju “aizmirsusi” publiskot. Vai tad viņa neapgrozījās arodbiedrībā, kad tika pieņemta finansu shēma “nauda seko skolēnam”? Tagad pamodusies, ka viss esot nepareizi, lai gan tā taču tika saskaņota arī ar arodbiedrību! Vai ne tā, lielie “taisnības meklētāji”, bet īstenībā spriedzes un nekārtību cēlāji? Pie tam krietnas daļas skolēnu zināšanas pēc skolas beigšanas ir visai viduvējas un daļa skolēnu nav sagatavoti reālai dzīvei. Nu prasīt no valsts gan viņi būs iemācīti.

  4. Vai tieshaam, skolotaaji, sevi uzskata par nabadziigaako tautas dalju Latvijaa?!Kaa nav kauna!!

    • Nav jau viņi nabadzīgākie, bet viņu ir daudz, pat pārāk daudz. Salīdzinot ar skolēnu skaitu valstī.
      Dažkārt apšaubāma arī skolotāju kvalifikācija. Bērni, pabeiguši skolu, neorientējas vēsturē un neprot latviešu valodu pietiekamā līmenī.

    • Tātad:
      klasē 20 skolēni
      informātikā 1 stunda nedēļā pie 21 dažādas klases
      Viena skolēna darba labošanai – 1 minūte (šajā laikā var atvērt un aizvērt datoru….neko vairāk)
      Tātad skolotāja vēl bez 21 kontaktstundas nostrādā
      20 (skolēnu skaits) x 21 klašu skaits, jeb stundu skaits) X 1 (minūte) = 420 minūtes jeb 7 stundas.
      Bet reāli vienam skolēnam nepieciešamas vismaz 5 minūtes, lai izskatitu darbu, savadītu e-klasē kritēriju punktus…
      Tātad: 7 X 5 = 35 stundas….
      Es neuzrakstīju vēl par gatavošanos stundām, kontroldarbu sastādīšanu, ekskursijām, pasākumiem….
      Tātad 21 (kontaktstundas) +35 (darbu labošanas stundasmērkaķa ātrumā) + ? stundas (gatavošanai) = 56 … stundas nedēļā. NORMĀLI? Sanāk 25 eiro stundā? Tiešām?

      Vēl, cienījamais, neaizmirsti, ka maksā skolotājam ne jau par nedēļas darbu, bet par mēneša…
      Tātad 56 X 4 nedēļas = 224 stundas un vēl vairāk, ja skaita arī gatavošanos stundām un ieskaites darbu sastādīšanu, zvanus vecākiem, konsultāciju stundas… nu pieliksim tam 6 stundas un noapaļosim līdz 230 stundām mēnesī.
      Tātad: 430 Euro par slodzi, tad dalot uz 230 stundu sanāk? Cik sanāk par stundas darbu? MĒNESĪ , dārgais “ak”, MĒNESĪ, ne NEDĒĻĀ, kā rēķināji Tu!!

      Pateikšu tev priekšā: 1,8 eiro…..
      Tev cik?

  5. Cik jums maksāja par bērnu dzīšanu uz krievu karavīru kapiem un puķu nolikšanu pie Ļeņina pieminekļiem? Cik jums maksāja par bērnu izrīkošanu kolhoza kartupeļu laukos? Cik jums vispār maksāja mīļotā padomju valsts? Cik no jums ir tādi, kas nopietni nodarbojas ar jaunatnes patriotisko audzināšanu? Zinu daudzas skolas kur 4. maija sakarā netika bilsts ne vārds, nebija ne aktu ne sarīkojumu pat ne pārrunas klasē par neatkarības tēmu. Un cik vietējās padomes par to uztraucās? Muļķu zeme un tikai., kurai nākotnes nav. Nav kas to audzina.

    • Ir kauns par tām Latvijas ģimenēm, kuras neko neieudzina savos bērnos, bet visu prasa tikai no skolas, skolotāja.
      Man arī ir ģimene, ir 3 bērni. Nekad neuzvelšu patriotisma un atceres dienu “mācīšanu”, skaidrošanu skolai. Mēs, ģimenē to savējiem bērniem mācam un stāstam paši.
      No tādiem brēcējiem kā jūs jau arī sākas viss posts.
      Kāpēc skolai ir jāveic VISAS funkcijas, bet vecākiem nav ne funkciju, ne atbildības?

      • Vai tad skola veic šādas funkcijas? Skolotāji bļaustas, bet darbs ir kļuvis daudz vielāks un bezatbildīgāks! Par katru kustību skolotājam tagad jāpiemaksā, bet atbildība nekāda!

  6. Viss tiek teikts tikai par skolotāju.

    Bet kur tad pats iedvesmojamais – skolēns? Kur iedvesmojamā vecāki?

    Mans pantiņš:

    VIDUVĒJS skolotājs stāsta. Viduvējs skolēns NETRAUCĒ STĀSTĪT. Viduvējs vecāks paskatās, lai skolens ir aizgājis uz skolu, ne citur

    LABS skolotājs izskaidro. Labs skolēns KLAUSĀS UN STUNDĀ NESARUNĀJAS. Labs vecāks aprunājas ar bērnu vismaz par to, vai viņš ir paņēmis līdzi stundām nepieciešamos piederumus.

    ĻOTI LABS skolotājs demonstrē. Ļoti labs skolēns SKATĀS UN CENŠAS IZPRAST, UZDOD JAUTĀJUMUS PAR TĒMU. Ļoti labs vecāks aprunājas mājās ar bērnu ne tikai par to, kā veicies skolā, bet māca bernam uzvedību, cieņu, labvēlību un izpratni pret citiem.

    IZCILS skolotājs iedvesmo. Izcils skolēns gandrīz vienmēr IZPILDA MĀJAS DARBUS, SEKO LĪDZI STUNDĀ, STRĀDĀ AR PRIEKU. Ja nav kaut ko sapratis, ATNĀK UZ KONSULTĀCIJĀM. Izcils vecāks vienmēr sekos tam, kas bērnam padodas, kas nepadodas un sapratīs, ka bērns nav robots, kas visu var tikai izcili. Viņš VISU rādīs AR SAVU PIEMĒRU, NE TIKAI STĀSTĪS BĒRNAM KĀ PAREIZI UN KĀ NEPAREIZI….

    Tās tādas nelielas manas personīgās pārdomas. Jo procesā “izglītība” nav tikai viens cilvēks –
    skolotājs.

    Par streiku – nav vērts streikot šajā ARODBIEDRĪBAS BALAGĀNĀ, kur tiek prasīti tikai daži graši pie algas. Algai jābūt vidējās Valsts algas apmērā par slodzi. Ne eiro mazāk. Un jāstreiko nevis tā, lai mācībām netraucētu, bet tā, lai visa Valsts to jūt.

    • Pilnībā piekrītu !Vēl būtu jāpiebilst, ka izcils skolnieks nekad nelietderīgi neizmantos valsts līdzekļus( proti vecāku maksātos nodokļus) un centīgi apmeklēs skolu, neattaisnoti nekavēs mācības, tā pierādot, ka nākotnē būs centīgs students, kārtīgs,veiksmīgs jebkuras sfēras darbinieks.

    • Ir kauns skatīties uz to aurojošo skolotāju baru Rīgas ielās! Lai nebrīnās, ka arī bērni uzvedas tāpat: neklausa, runā pretī. Katrs saņem to, ko nopelnījis!!

Draugiem Facebook Twitter Google+