Skaisti. Bet nez vai Latvijas apstākļiem piemēroti.
Skaisti. Bet nez vai Latvijas apstākļiem piemēroti.
Foto – Atis Jansons

Pērku riepas. Jūnijā?! 2

Šādas vai tādas riepas pērku jau gadu desmitiem. Bet, šķiet, nekad to neesmu darījis jūnijā. Pierasts ir revīziju šajā jomā veikt īsi pirms likumā noteiktajiem rudens vai pavasara datumiem. Tad pusgadu ripot, vien reizēm spiedienu pārbaudot. Un kādu bodi meklējot vien tad, ja nejauka bedre pāri nodarījusi.

Reklāma
Reklāma

Akcija, izpārdošana…

Krimināls
VIDEO. “Bēdz prom!” Kārsavā iereibusi kompānija bēg no policijas un smejas par vadītāja nonākšanu policijas rokās 43
TV24
“Viņi ir gatavi uz visādām neģēlībām.” Kas mudinātu Putinu pieņemt lēmumu uzbrukt NATO?
Krievija uzbrūk Ukrainai ar “brīnumieroci”. Ar to varētu tikt galā tikai F-16 144
Lasīt citas ziņas

Šāds algoritms paliktu laikam nemainīts mūžīgi mūžos, ja, kaut kur tīmeklī klīstot, man neuzplītos kāds baneris. Neteikšu, kādas firmas. Nekādas konkrētas reklāmas! Bet ieraudzītie skaitļi liek pievērst savu un jūsu uzmanību līdz šim nepamanītai iespējai. Un tās konkrētas izpausmes patstāvīgi internetā pameklēt. Nudien ir vērts. Ne tikai 15, bet pat 17 un 18 collu riteņus šobrīd iespējams no jauna apaut par pusi cenas. Lielākās atlaides ir tieši vasaras riepām, kuras izdabūt no saviem plauktiem tirgotāji, šķiet, šogad zaudējuši cerības. Un, ja man nākamajā aprīlī akūto un obligāto pirkumu pašlaik iespējams veikt par nevis desmitiem, bet pat kādu simtu eiro lētāk – kāpēc ne? Nav jau noteikti tūlīt ar montāžu jāķēpājas. Lieku saudzīgi ēnainā plauktā un gaidu nākamo vasaru ar tīkamu gatavības sajūtu.

Izmēra maiņa

CITI ŠOBRĪD LASA

Šādas atlaides padara vieglāku arī pāreju uz mazāku diska diametru un augstāku riepas profilu, par ko Latvijas ceļu un laika apstākļos esmu aģitējis jau ilgi. Un nebeigšu to darīt, jo “ātrgaitas zemprofils” ir nepraktisks, auto gaitu bojājošs un piedevām dārgs. Arī šajā jomā man gadījās nejaušs informatīvs atklājums. Vajadzēja stundiņu dirnēt automobilī. Bezdarbībā. Iegāju bodītē kādu žurnālīti nopirkt. Un sadūšojos iztērēt veselus četrus eiro par veco labo “Za ruļom”.

Ziniet – ir šī burtnīca laba joprojām. Varbūt ierindas, kā saka, lasītājam pārāk gudra, tabulām un grafikiem pārpilna, bet godīga un tirgotāju interesēm pāri stāvoša (ar viņu tirāžu to vieglāk saglabāt). Tad, lūk, krievu kolēģi veikuši dārgu un darbietilpīgu eksperimentu, testējot “VW Golf” auto ar dažādiem riteņiem. No 15 līdz 18 collām. Visas riepas – “Continental”. Eksperimentā kā novērotājs piedalījies arī ražotāja pārstāvis.

Secinājumi – četras tabulu lappuses. Ir vēlme iedziļināties un lieka stundiņa – uz priekšu! Steidzīgajiem šeit mans konspekts. Ir tikai viena joma, kurā 18 collas pieveic šaurākos un augstākos ritenīšus – bremzēšana uz sausa asfalta (no 80 līdz 5 km/h). Starpība – nepilni četri metri. Uz slapja – vairs tikai nieka metrs. Uz slapja un auksta (6 oC) – 17 collu ritenis zaudē 15 collīgajam visos manevros. Trokšņa līmenis salonā – uzvar 15 collas. Subjektīvs rites komforta vērtējums – uzvar 15 collas. Degvielas patēriņš – uzvar 15 collas…

Kolēģi veica vēl vienu eksperimentu, kam precedentu neatceros redzējis. Viņi brauca (40 km/h) ar labējiem riteņiem pāri tēraudā ierāmētai bedrei. Ar dažādu (no 1,7 līdz 2,4 atm) spiedienu riepās. Tests tika uzskatīts par veiksmīgu, ja pēc desmit braucieniem riteņi nezaudē hermētiskumu. Mīkstais zemais neizturēja pat vienu braucienu. Augstākais profils pacieta visus desmit braucienus. Gan mīkstāk, gan cietāk pumpēts.

Komplekts “2019”

Tātad – eksperiments, kuru iesaku. Izmantojot jūnija atlaides, pērku 16 collu riepu komplektu savu līdzšinējo 17 vietā. Protams, iepriekš pārbaudot, ka manam auto 16 collīgie ir uzliekami. Par ietaupīto naudu iznāk gluži pieklājīgi diski, un tā būšu brīvs arī no sezonālajām montāžām. Lai nesajauktu smadzenes spidometram un citām auto elektroniskajām sistēmām, protams, jāsaglabā riteņa ārējais diametrs. Aprēķinu veikšanai nepieciešamie kalkulatori atrodami internetā.