Mobilā versija
-0.8°C
Meta, Sniedze
Piektdiena, 2. decembris, 2016
31. marts, 2016
Drukāt

Pētnieks: nav saprotams kādēļ slēdz “Sputnik”, bet ļauj strādāt Krievijas kabeļtelevīzijām (6)

Foto - ScanpixFoto - Scanpix

Kremļa galvenais propagandists Dmitrijs Kiseļovs izteicies, ka "Sputņik" ziņu biroji varētu tikt izveidoti 30 pasaules pilsētās, tajā skaitā Viļņā, Rīgā un Tallinā.

Nav saprotams kādēļ demokrātiskā valstī tiek pieņemts lēmums par portāla “Sputnik” slēgšanu, bet tiek atļauts strādāt Krievijas kabeļtelevīzijām vai radikāļu interneta vietnēm, intervijā LNT raidījumam “900 sekundes” sacīja Latvijas Ārpolitikas institūta direktora vietnieks Kārlis Bukovskis.

Viņš pauda, ka situācija ar “Sputnik” vietnes latviešu valodā slēgšanu ir pretrunīgi vērtējama, pat ja tiek ņemti vērā argumenti, kas bija par pamatu šādam lēmumam. “Mēs vienmēr esam dzīvojuši liberārā sabiedrībā. Līdzīgi rīkojas pati Krievija – kas nepatīk, to slēdzam ciet. Ne man vienam ne līdz galam ir skaidrs tas, kādēļ šāds lēmums tika pieņemts. Kādēļ demokrātiskā valstī mēs noslēdzam vienu, atstājam kabeļtelevīzijas vai radikāļu lapas. Mēs dzīvojam demokrātiskā sabiedrībā,” teica Bukovskis, norādot, ka Ārlietu ministrijas (ĀM) skaidrojums šādam lēmumam bijis nepārliecinošs.

Otrdien Latvijas Universitātes (LU) Matemātikas un informātikas institūta Tīkla risinājumu daļa (NIC) apturēja domēna “sputniknews.lv”, kurā tika izvietots Kremļa propagandas medija “Sputnik” saturs latviešu valodā, darbību. Savukārt trešdien portāla latviešu valodas versija uzsākusi darbu “.com” domēnā.

Latvijas ĀM ar vēstuli vērsās pie NIC, norādot, ka domēna vārda “sputniknews.lv” darbības nodrošināšana ir 2014.gada 17.marta ES Padomes pieņemtās Regulas par ierobežojošiem pasākumiem attiecībā uz darbībām, ar ko tiek grauta, vai apdraudēta Ukrainas teritoriālā integritāte, suverenitāte un neatkarība pārkāpums, par ko persona, kas pārkāpumu izdarījusi, var tikt saukta pie kriminālatbildības.

Pēc konsultācijām ar kompetentajām iestādēm NIC secināja, ka, lai nepieļautu regulas prasību pārkāpumu, domēna vārda “sputniknews.lv” reģistrācija ir apturama. Domēna vārda darbības apturēšana ir spēkā līdz regulas atcelšanai, pauda NIC.

Plašsaziņas līdzeklis “Sputnik” darbojas vairākās valstīs un tiek uzskatīts par Kremļa propagandas ruporu. “Sputnik” ir daļa no Krievijas valstij piederošās informācijas aģentūras “Rossiya Segodnya”, kuru vada Eiropas Savienības sankcijām pakļautais Dmitrijs Kiseļevs. “Sputnik” tika izveidots 2014.gada novembrī, bet tā vietne latviešu valodā darbu uzsāka februāra sākumā.

Pērn “Rossya Segodnya” mēģināja reģistrēt savu pārstāvniecību Latvijā. Taču Uzņēmumu Reģistrs pieņēma lēmumu atteikt pārstāvniecības reģistrēšanu. Izskatot aģentūras pieteikumu un tam pievienotos dokumentus, ticis konstatēts, ka tie neatbilst Latvijas Satversmei, kā arī citiem Latvijas normatīvajiem aktiem.

ĀM iepriekš uzsvēra, ka “Sputnik”/”Rossiya Segodnya” ir Krievijas valsts izveidots un kontrolēts informatīvs kanāls ar tam statūtos skaidri noteiktiem ārpolitikas uzdevumiem, un tā ir daļa no plašākas šīs valdības izmantoto informācijas instrumentu klāsta, ko tā izmanto dezinformācijai un propagandai.

Pievienot komentāru

Komentāri (6)

  1. Nav saprotams kādēļ demokrātiskā valstī tiek pieņemts lēmums par portāla “Sputnik” slēgšanu, bet tiek atļauts strādāt Krievijas kabeļtelevīzijām vai radikāļu interneta vietnēm, intervijā LNT raidījumam “900 sekundes” sacīja Latvijas Ārpolitikas institūta direktora vietnieks Kārlis Bukovskis.
    ———————————–
    iekš Lv viss jau iet caur pēcpusi …nevis kā pie normāliem cilvēkiem! kaut visu dienu iespējams skatītties Krievijas ziņas un citu Jūtūbē un citviet … Pierobeža tikai un vienīgi skatās krievijas un Baltkrievijas TV bez dekoderiem un bez maksas…

  2. Esmu bijis dauz kur Eiropā, taču nevienā viesnīcā TV n-tajos kanālos nevarēju atrast vairāk par vienu Krievijas TV kanālu (Live News). Precīzāk- to bija tikai dažās.

  3. Visus Krievijas propagandas kanālus Latvijā ir jāslēdz.

  4. Pilnīgi piekrītu autoram. sputnik.lv vai sputnik.com neko nemaina. Un zināmā mērā atšķirīgs skats dod labāku pasaules viedokļu un spēku kopainu.
    Kamer visas citas valsts TV katru dienu ar varu uzbāzt katram Latvijas iedzīvotājam.. nu tas tracina tautu nevis informē. Nav normāli viena valstī skatīt visas citas valsts televizijas bezmaz.
    Vai tāds ari ir mērķis – neinformēt, bet tracināt un sēt spriedzi??? Spriežot pēc mūsu dzeltenajiem ziņu portāliem tāds tieši varētu ari būt mērķis – vispusējas informācijas nesmiegšana, bet propaganda un maksimalas spriedzes sēšana.

  5. :)musdienās cenzūra ir bezjedzigs pasākums Atbildēt

    ari sputņiku jau neizdevās slēgt, bet tur vismaz vareja teātri nospēlet ar “aizliegšanu”plebejiem kas tiešām domā ka tas ko maina

Krīgers jūsmoja par Ušakova kaķiem. Vai viņš ies politikā? (5)"Dusmīgo" Pēteri Krīgeru varētu nomainīt "diplomāts" Egils Baldzēns, taču ir arī citi interesenti
Draugiem Facebook Twitter Google+