Ekonomika
Darbs un nauda

Pētījumā noskaidrots, cik apdomīgi vai neapdomīgi tērējam naudu0


Ilustratīvs foto.
Ilustratīvs foto.
Foto: Evija Trifanova/LETA

Teju puse jeb 47% Latvijas iedzīvotāju atzīst, ka savu algu tērē ar apdomu, piemēram, biežāk izvēloties padzert kafiju darbā vai mājās, nevis iegādājoties to līdzņemšanai, liecina “Ferratum Bank” tiešsaistes testa “Kur palika mana alga” rezultāti.

Pētījums arīdzan parāda, ka tikai nedaudz mazāka iedzīvotāju daļa jeb 46% ir ļoti taupīgi savos ikdienas tēriņos, piemēram, darba dienās iepriekšējā vakarā sagatavo pusdienas līdzņemšanai, nevis ēd kafejnīcās vai ēdnīcās, un arī bārus, izklaides vietas un restorānus apmeklē ne biežāk kā vienu reizi mēnesī.

Salīdzinoši krietni mazāk ir tādu, kuri atzīst, ka algu tērē ar vērienu. Tādi ir tikai 7% aptaujāto. Pētījums atklāj, ka šie cilvēki nereti ļaujas spontāniem pirkumiem, neatsaka sev labas maltītes iespējas restorānos un sabiedriskā transporta vietā labprātāk izvēlas taksometru pakalpojumus.

Likumsakarīgi, ka daļai šo mūsu valsts iedzīvotāju naudas līdz nākamajai algai pietrūkst.

Tiešsaistes testu/aptauju “Kur palika mana alga?’” interesenti varēja aizpildīt sociālā tīkla “facebook” vietnē. Testā bija apkopotas 10 ikdienas situācijas, ļaujot testa pildītājiem parādīt un izvēlēties savu rīcības ceļu katrā no tiem, tādejādi atrodot arī viņu tērētāja tipu.

Šie tērētāju tipi iedalījās trīs izplatītākajos veidos – “Taupeklī” jeb tādā, kas naudu ietaupa, “Apdomeklī”– tādā, kas apdomā katru pirkumu un “Šķērdeklī”, kas ar naudu rīkojas izšķērdīgi.

“Ferratum Bank” testa mērķis bija ne vien noskaidrot cilvēku naudas lietojuma paradumus, bet arī parādīt tā veicējiem, kas ir tie ikdienas tēriņi, kuros nemanāmi pazūd viņu atalgojums.

Piemēram, katru dienu iegādājoties kafiju, bieži izvēloties iepirkties atlaižu laikā, aizraujoties ar biežām pusdienām ārpus mājām vai darba un citiem uz pirmo brīdi šķietami nelieliem tēriņiem.

Ferratum Bank tests “Kur palika mana alga?” Latvijas iedzīvotājiem bija pieejams sociālo tīklu vietnē “facebook” 2018. gada septembrī un testā tikai aptaujāti 5107 cilvēki.

Plašāka informācija par testu pieejama šeit.

“Ferratum Group” piedāvā mobilos aizdevumus, banku pakalpojumus gan privātpersonām, gan uzņēmumiem.

Kopš 2005. gada “Ferratum” ir strauji attīstījies un pašlaik apkalpo vairāk nekā trīs miljonus klientu. Uzņēmums ir pārstāvēts 24 dažādās pasaules valstīs gan Eiropā, gan Amerikā, kā arī Klusā Okeāna Āzijas valstīs, bet tā vadība ir bāzēta Somijas galvaspilsētā Helsinkos.

LA.lv