Mobilā versija
-1.6°C
Antonija, Anta, Dzirkstīte
Trešdiena, 7. decembris, 2016
16. septembris, 2014
Drukāt

Pētījums: Holivudas filmu ietekmē kļūst populāras atsevišķas suņu šķirnes

Publicitātes fotoPublicitātes foto

Pēc tādu filmu iznākšanas kā “101 Dalmatians” (“101 dalmācietis”) un “Turner & Hooch” (“Tērners un Hūčs”) palielinās pieprasījums pēc attiecīgajām suņu šķirnēm, noskaidrots zinātniskā pētījumā.

Zinātnieki pamanīja, ka pēc 1985. gada filmas “101 Dalmatians” iznākšanas ievērojami pieaudzis reģistrēto dalmāciešu skaits. Savukārt pēc “Turner & Hooch” izdošanas 1989. gadā sācies Bordo dogu popularitātes periods.

Pamanīta sakarība – jo populārāka filma, jo lielāks reģistrēto suņu šķirnes pārstāvju skaits. Jo īpaši izteikti tas bija 20.gadsimta sākumā un vidusdaļā, kad iznāca mazāks skaits filmu un tām nenācās konkurēt ar televīziju un internetu.

Holivudas efekts ilgst aptuveni desmit gadus.

Bristoles universitātes, Ņujorkas pilsētas universitātes un Rietumkarolīnas universitātes kopīgajā pētījumā tika analizētas 89 filmas, kurās suņi ieņem nozīmīgu lomu, un “American Kennel Club” dati.

Reģistrēto kolliju skaits pieauga par 40% pēc 1943. gada kinolentes “Lassie Come Home” (“Lesija vienmēr atgriežas mājās”), savukārt kinostudijas “Disney” 1959. gada filmas “The Shaggy Dog” (“Plušķis”) ietekmē divkāršojās bobteilu skaits.

Pētījuma autori kritizējuši Holivudas filmas, kas mēdz popularizēt slimīgas suņu šķirnes. “Ja cilvēki masveidā pērk suņus tāpēc, ka redzējuši tos filmās, tas nāk par sliktu pašiem suņiem,” norāda pētījuma līdzautors Alberto Aserbi. “Vienā no iepriekšējiem pētījumiem atklājās, ka populārākajām šķirnēm ir visvairāk iedzimtu ģenētisku slimību.”

“Nav nekāds pārsteigums, ka mēs sekojam sociālajām tendencēm un modei, jo tā daudzās situācijās ir efektīva stratēģija. Taču dažos gadījumos rezultāts ir negatīvs. Izvēloties mājdzīvnieku, vajadzētu vadīties pēc citiem kritērijiem,” viņš skaidro.

Pētījums publicēts brīvpieejas akadēmiskajā žurnālā “Plos One”.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+