LETA

Pētījums: Latvijā – pa vienam auto uz katriem trim iedzīvotājiem 0

Salīdzinot ar Latviju un Lietuvu, Igaunijā ir augstākais automašīnu īpatsvars uz vienu iedzīvotāju – 0,51. Tikmēr Lietuvā šogad tas sasniedzis 0,40, bet Latvijā – 0,33. Ja Igaunijā ir vidēji viena automašīna uz diviem iedzīvotājiem, tad Latvijā – uz trim, norāda Baltijas auto sludinājumu servisa “Autoplius” attīstības daļas vadītājs Viktors Daukšs.

Reklāma
Reklāma
Viedoklis
Krista Draveniece: Puikam norauj bikses, meitai neļauj pačurāt. Kādi briesmoņi strādā mūsu bērnudārzos? 115
Saules uzliesmojumu dēļ Zemi pārņēmusi spēcīga magnētiskā vētra. Cik dienu tā plosīsies?
Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija
Lasīt citas ziņas

Līdzīgu ainu rāda arī jauno automobiļu tirdzniecības dati, liecina jaunākā “Autoplius” pētījuma dati. Ja Latvijā 2013.gada pirmajā ceturksnī tika iegādātas 2800 jaunas automašīnas, kas ir par gandrīz 200 automašīnu mazāk nekā pagājušā gada attiecīgajā laika posmā, un Lietuvā vērojams līdzīgs kritums, tad Igaunijā šā gada sākumā nopirktas 5400 jaunas automašīnas. Tā kopumā ir gandrīz puse no visām jaunajām automašīnām, kas šī gada pirmajos mēnešos iegādātas Baltijas valstīs.

Tiesa, neskatoties uz jaunu automobiļu iegādes tempu kritumu Latvijā, dati liecina, ka Latvijā un Igaunijā autoparks ir kopumā jaunāks – attiecīgi vidējais ekspluatācijā esoša automobiļa vecums ir 13,5 un 13,3 gadi – nekā Lietuvā, kur tas ir vidēji 15 gadi. Lietuvā visbiežāk tiek importētas automašīnas, kuru vidējais vecums ir no 11 līdz 15 gadiem, bet Igaunijā un Latvijā to vecums ir no sešiem līdz desmit gadiem, norāda Daukšs.

CITI ŠOBRĪD LASA

Savukārt Baltijas autobraucēju gaumi, neskatoties uz iegādātā automobiļa vecumu, raksturo tas, kādas ir populārākās spēkratu markas. Kā liecina “Autoplius” dati, Baltijas valstīs pieprasītākā automobiļu marka ir “Volkswagen” – pagājušajā gadā Lietuvā ievesti 10 500 šīs markas automobiļi, Igaunijā – 5000 un Latvijā – 4400.

Nākamā populārākā automobiļu marka ir “Audi”, un “Top 3” Latvijā un Lietuvā noslēdz “Opel”, bet Igaunijā – “Ford”. Tiesa, topa turpinājumā populārākās automašīnas katrā no Baltijas valstīm atšķiras: Latvijā tas ir BMW, Lietuvā – “Renault”, bet Igaunijā – “Toyota”.

Salīdzinot automašīnas Baltijas valstīs pēc dzinēja tipa, dati liecina, ka Lietuvā ir lielāks automašīnu īpatsvars, kuras tiek darbinātas ar dīzeļdegvielu (48,7%), bet mazāk – ar benzīnu (39,9%). Atlikušie 12% automašīnu ir ar gāzes dzinēju. Tikmēr Igaunijā benzīna dzinēju īpatsvars ir daudz augstāks – 66,6%. Uz Latvijas ceļiem ir tikai nedaudz vairāk nekā puse automašīnu ar benzīna dzinēju – 51,1%.

“Automašīnu īpatsvars ar benzīna dzinējiem Igaunijā pēdējo trīs gadu laikā ir pieaudzis, un patlaban līdzīga tendence novērojama arī Latvijā. Tikmēr Lietuvā situācija ir atšķirīga. Neskatoties uz to, ka ar dīzeļdegvielu darbināmo importēto automašīnu skaits samazinājies no 77,7% līdz 73,6%, tās joprojām ir ievērojami populārākas nekā automašīnas ar benzīna dzinēju,” norāda Daukšs.

“Autoplius” ir specializēts transporta sludinājumu un tirdzniecības portāls ar plašu jaunu un lietotu automašīnu klāstu. “Autoplius” Lietuvā jau desmit gadus ieņem līderpozīcijas tirgū. Portālā ir izvietoti sludinājumi no visām Baltijas valstīm, un to skaits pārsniedz 150 000. Kopējā portālā pieejamo automašīnu vērtība 2012.gadā pēdējā ceturksnī sasniedza 3,24 miljardus latu.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.