Mobilā versija
-0.5°C
Guna, Judīte
Sestdiena, 10. decembris, 2016
19. jūnijs, 2014
Drukāt

Pētījums: Latvijas skolotāji kopumā ir apmierināti ar savu darbu (1)

Foto: shutterstock.comFoto: shutterstock.com

Latvijas skolotāji kopumā ir apmierināti ar savu darbu, kā arī darbu katrs savā skolā, liecina OECD Starptautiskā mācību vides pētījuma (OECD TALIS) “Latvijas 5.-9.klases skolotāji starptautiskā salīdzinājumā” pirmie rezultāti.

Kā aģentūru LETA informēja Latvijas Universitātes (LU) Preses centrā, rezultāti parāda, ka Latvijas skolotāji ir augsti izglītoti, viņiem ir plašas iespējas piedalīties profesionālajā pilnveidē, kuras tiek adekvāti izmantotas. Latvijas skolotāji salīdzinājumā ar citu valstu kolēģiem redz mazāk šķēršļu, kas var traucēt profesionālo pilnveidi.

Tāpat pētījumā noskaidrots, ka vidēji Latvijas skolotāji strādā tikpat daudz kā kaimiņvalstīs, tomēr darba stundu skaits nedēļā ir ļoti atšķirīgs – no dažām stundām līdz pat vairāk nekā 60 stundām. Latvijā vairāk strādā Rīgas un lielāko pilsētu skolotāji, mazāk – lauku un mazāko pilsētu skolotāji. Atšķirības ir arī dažādu tipu skolās – Latvijā ģimnāziju skolotāji strādā pat par 30% vairāk nekā pamatskolu skolotāji.

OECD TALIS ir iegūti starptautiski salīdzināmi dati par mācību vidi un skolotāju darba apstākļiem skolās visā pasaulē. Pētījums noritēja kopš 2011.gada sākuma. Latvijā pētījumā piedalījās 116 skolas, aptaujāti 110 skolu direktori un 2291 skolotājs. Šis ir starptautisks un nozīmīgs pētījums, kurā piedalās 30 valstis un kopā aptaujāti 106 000 skolotāju, kuri pārstāv četrus miljonus skolotāju, uzsver pētnieki.

Pētījuma pirmie rezultāti tiks prezentēti 25.jūnijā LU plkst.13.

Pasākumā piedalīsies LU mācību prorektors profesors Andris Kangro, Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) pārstāvji, Valsts Izglītības attīstības aģentūras direktore Dita Traidās, OECD Starptautiskā mācību vides pētījuma “TALIS 2013” vadītājs Latvijā profesora Andrejs Geske un citi.

TALIS pēta, kā skolotāju darbs tiek pamanīts un novērtēts, un apzina, cik lielā mērā, pēc skolotāju domām, tiek apmierinātas viņu profesionālās pilnveides vajadzības. Pētījums sniedz ieskatu skolotāju pedagoģiskajā praksē un uzskatos par mācīšanu. Atzīstot skolu vadības nozīmīgo lomu, TALIS pēta direktoru lomu un atbalstu, ko viņi sniedz saviem skolotājiem, skaidro pētījuma autori.

TALIS pētījuma mērķis ir sniegt ticamu un salīdzināmu informāciju no skolu praktiķu perspektīvas, lai palīdzētu valstīm pārskatīt un formulēt politiskos lēmumus kvalitatīvas skolotāju profesijas attīstībai.

Latvijā pētījumu īstenoja Valsts izglītības attīstības aģentūra sadarbībā ar LU Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes Izglītības pētniecības institūta pētniekiem. Latvija piedalījusies OECD pētījumos kopš 1998.gada.

Pievienot komentāru

Komentāri (1)

  1. Ja ir apmierināti, tad jābeidz draudēt ar streikiem!Piegriezušies tie streikot gribētāji!

Draugiem Facebook Twitter Google+