Foto – Shutterstock

Pētījums: pieaug pirkumu skaits internetā, tostarp no mobilajām ierīcēm 0

Pētījums: pirkumu skaits internetā pērn Latvijā pieaudzis par 47%
RĪGA, Jūl 14, BNS – Pirkumu skaits internetā pērn Latvijā salīdzinājumā ar gadu iepriekš pieaudzis par 47%, liecina digitālā mārketinga aģentūras “Infinitum 8” veiktais pētījums.

Reklāma
Reklāma
Notriektā tautumeita 7
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
SVF: Krievijas ekonomika augs straujāk par visām pasaules attīstītajām ekonomikām 137
Lasīt citas ziņas

Pētījuma dati liecina, ka 2014. gadā veikto darījumu apjoms e-komercijas mājaslapās pieaudzis par 47% salīdzinājumā ar 2013.gadu un paredzams, ka šī tendence 2015.gadā būs vēl izteiktāka. Tāpat vērojams, ka pērn patērētāji interneta vidē ir kļuvuši aktīvāki – apmeklējumu skaits pieaudzis par 27%.

“Infinitum 8” “Google Analytics” speciālists Jānis Birģelis žurnālistiem otrdien pastāstīja, ka 2014.gadā starp visām ierīcēm, no kurām ir apmeklētas e-komercijas mājaslapas, viedtālruņu lietošanas īpatsvars ir dubultojies. Savukārt mājaslapu apmeklējums no planšetdatoriem un viedtālruņiem ievērojami pieaug vakaros, kad cilvēki atgriezušies no darba mājās.

CITI ŠOBRĪD LASA

Pērn salīdzinājumā ar 2013.gadu internetu veikalu apmeklējuma īpatsvars no datora pieauga par 6,5 procentpunktiem – līdz 90,28%, savukārt no planšetdatoriem – par 1,4 procentpunktiem, sasniedzot 5,06%, turpretī interneta veikalu mājaslapu apmeklējums no mobilajām ierīcēm pērn pieauga par 5,04 procentpunktiem – līdz 11,11%.

Joprojām lielākā daļa pirkumu tiek izdarīta no datoriem (93%). Tomēr salīdzinājumā ar 2013. gadu ieņēmumi no pirkumiem, kas veikti mobilajās ierīcēs, ir pieauguši par 39%.

Tāpat pētījuma dati liecina, ka darba dienās cilvēki vairāk iegādājas preces internetā – 69% no visiem pirkumiem tiek veikti laikā no pirmdienas līdz ceturtdienai.”Visaktīvākās iepirkšanās dienas ir no pirmdienas līdz ceturtdienai. Toties viszemākie rezultāti pārdošanai internetā ir sestdienā, svētdienā,” sacīja Birģelis.

Viņš arī norādīja, ka aizvien vairāk cilvēku sadala uzmanību starp iekārtām, kuras lieto, un planšetdatori atņēmuši būtisku uzmanību TV reklāmām pašos vērtīgākajos TV reklāmu laikos. Tāpēc reklāmdevējiem ir jāreaģē un jāpiedāvā attiecīgs reklāmu sadalījums, un jāveic to dublēšana vairākos kanālos, jo cilvēki vienlaicīgi skatās TV un izmanto viedtālruņus un planšetdatorus. “E-komercija” virzās uz to, ka arvien vairāk apmeklējumu būs no telefona,” sacīja Birģelis.

“Infinitum 8” “Google Analytics” speciālists pastāstīja, lai arī portāls “Draugiem.lv” joprojām rada lielāko apmeklētāju plūsmu uz mājaslapu, aizvien populārāks e-komercijas patērētāju vidū kļūst “Facebook”. “”Draugiem.lv” vēl aizvien skaitās populārākais Latvijā, bet “Facebook” izaugsme ir tik strauja,” sacīja Birģelis, piebilstot, ka komersantam ir jāizvērtē patērētāju paradumi un, piemēram, ārvalstu pircējus labāk jāuzrunā “Facebook”.

Reklāma
Reklāma

Viņš arī sacīja, ka Latvijā strauji pieaug pārlūkprogrammu lietošana, bet patērētāji, iepērkoties internetā, joprojām izmanto vecāku versiju pārlūkprogrammas. Tāpēc arī 2015.gadā mājaslapas dizainu un lietojamību komersantiem ir vērts pielāgot vecākām pārlūkprogrammām, kā arī dažādām ekrānu izšķirtspējām un izmēriem.


LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.