Foto – Leta

Pētījums: Vinila skaņuplates pērk intraverti pusmūžā 1

Saskaņā ar jaunu pētījumu, kuru veicis sabiedriskās domas pētniecības uzņēmums “YouGov”, izanalizējot 2016. gada skaņuplašu pircēju demogrāfiju, vinila plates pārsvarā iegādājas vientuļi pusmūža cilvēki ar intravertu personību.

Reklāma
Reklāma
Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija
Viedoklis
Krista Draveniece: Puikam norauj bikses, meitai neļauj pačurāt. Kādi briesmoņi strādā mūsu bērnudārzos? 115
TV24
Vai rudenī tiks palielinātas pensijas? Saeimas deputāts par plānotajām izmaiņām pensiju aprēķinā
Lasīt citas ziņas

“YouGov” pētījums liecina, ka lielākā daļa skaņuplašu pircēju ir vecumā no 45 līdz 54 gadiem, turpretī jauniešiem vecumā no 18 līdz 24 gadiem pastāv vismazākā iespēja iegādāties plates.

Tajā pašā laikā pērn kādā ASV pētījumā tika konstatēts, ka tieši cilvēki, kas jaunāki par 25 gadiem, visvairāk pērk vinila skaņuplates.

CITI ŠOBRĪD LASA

66% no plašu atbalstītājiem atklāj, ka klausās mūziku katru dienu salīdzinājumā ar 49% parasto Lielbritānijas iedzīvotāju. 59% albumu pircēju teica, ka nav pareizi nelegāli lejupielādēt mūziku.

56% respondentu nelabprāt izpauž savas jūtas, savukārt 69% patīk būt vieniem pašiem. Divas trešdaļas (68%) plašu pircēju saka, ka labprāt apmeklē savu mīļāko mākslinieku priekšnesumus dzīvajā (salīdzinājumā ar 47% visu respondentu vidū), un viņiem ir lielāka iespēja tērēt naudu, lai atbalstītu savus mīļākos mūziķus (21% salīdzinājumā ar 9%).

Nesen tika atklāts, ka Deivida Bovija studijas ieraksts “Blackstar” šogad kļuvis par visvairāk pārdoto vinila skaņuplati.

Mūzikas ikonas pēdējais albums tika laists klajā 8. janvārī, mākslinieka 69. dzimšanas dienā, un divas dienas pirms viņa nāves. Saskaņā ar skaņuplašu uzņēmuma “The Vinyl Factory” publicētajiem datiem šogad šis ieraksts vinilā pārdots jau 57 000 eksemplāru.

“Blackstar” ieņem pirmo vietu kā pārdotākā skaņuplate, apsteidzot dziedātājas Adeles studijas ierakstu “25”, kas 2015. gadā ar 116 000 eksemplāru bija vispārdotākā skaņuplate. Savukārt šogad “25” ir pārdots tikai 36 000 eksemplāru.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.