Foto – LETA

Pie datora sēdina pat “čaiņikus”
 0

Pašreiz izvērsta masīva reklāmas kampaņa par to, cik daudz laika ietaupīs vienkāršais cilvēks, atsakoties no banku filiāļu apmeklēšanas, bet visas naudas lietas kārtojot internetā vai telefonbankā.

Reklāma
Reklāma

 

Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
Kokteilis
FOTO. Ieva Brante demonstrē lielisku veidu, kā parādīt krāpniekiem viņu īsto vietu
NATO admirālis atklāj, vai ir pazīmes, ka Krievija tuvākajā laikā plāno iebrukt kādā no NATO valstīm 115
Lasīt citas ziņas

Vienlaikus (noklusējot, cik papildus nopelnīs bankas…) tiek “klientu ērtībai” palielinātas banku pakalpojumu cenas. Par vienkāršu komunālo pakalpojumu rēķina apmaksu bankas filiālē būšot jāmaksā 3 lati ( pēc “Swedbank” operatora vārdiem). Tas jau ir nopietni!

Pajautāju šim operatoram, vai banka iedomājas, ka visas pavecās pensionāres un ielu bruģētāji pirks datorus un sāks strādāt ar internetu? “Nu, daudzām jau ir bērni un mazbērni… Var jau arī izvēlēties, kā maksāt! Tepat stūrī stāv dators, pie kura katrs var pienākt un nokārtot savus rēķinus! Mēs esam gatavi visus apmācīt ar to strādāt! Vai jūs zināt, kādas rindas ir filiālēs?”

CITI ŠOBRĪD LASA

Zinu. Manai paziņai regulāri jāiemaksā bankā iekasētā nauda, un viņa stundām ilgi dabū vērot to rindu. No sešiem lodziņiem meitenes parasti strādā tikai divos. Tukšo lodziņu saimnieces vai nu nav redzamas, runā pa telefonu vai pārvietojas ar un bez krūzītēm vai dokumentiem rokās. Ļoti daudz laika aizņem laipnība, tomēr meitenes ir labi apmācītas strādāt ar datoru. Jaunajā sistēmā paslinkās, bet veikliem pirkstiem apveltītās meitenes pie datoriem nomainīs tūkstošiem paveci, laukos dzimuši un auguši cilvēki ar nelielu izglītību.

Lai ieietu internetbankā, precīzi jāievada vismaz trīs dati: savs identifikācijas numurs, astoņu zīmju parole ar burtiem un cipariem un pieczīmju skaitlis no kodu kartes. Pēc trešās kļūdas internetbanka tiek bloķēta un jādodas uz to pašu pierindoto filiāli ar pasi un jālūdz internetbanku atbloķēt…

Es strādāju ar datoru klaviatūrām vairāk nekā 25 gadus, tik un tā pa reizei kļūdos… Cik bieži kļūdīsies jaunie “operatori”, kuru pirkstiem klaviatūra ir pilnīgi nepazīstams instruments? Vai visi vēlēsies rūpīgi slēptās paroles uzticēt bērniem un mazbērniem? Ko iesāks vientuļnieki?

Man ir nopietnas bažas, ka daudzo kļūdu un lēno darbību dēļ tiks nobloķētas ne tikai filiāles, bet pārslogots arī internets. Varbūt labāk un lētāk būtu apmācīt profesionālās operatores strādāt ātrāk, nevis piesēdināt pie datoriem tūkstošiem, piedodiet par izteicienu, “čaiņikus”?

V. Ābols, pensionārs

Vismaz puse Latvijas iedzīvotāju par komunālajiem pakalpojumiem norēķinās bankās – par to liecināja aptauja jau pirms 12 gadiem, kas tika publicēta aģentūras LETA banku apskatā. Pirms trim gadiem tie bija 60,9%, paralēli tam 81% jau bija iemācījušies izmantot internetbanku. Jāpiebilst, ka respondentu lokā nav iekļauti Latvijas iedzīvotāji, vecāki par 75 gadiem, aptauja veikta internetā… Tos, kam sagādā grūtības internetbankas lietošana vai tā nav pieejama un komisijas maksa ir par dārgu, var vien aicināt lūkot citu pakalpojumu sniedzēju piedāvājumus. Piemēram, “Norvik banka” piedāvā iegādāties īpašu komunālo maksājumu bankas komisijas priekšapmaksas karti ar atlaidēm pensionāriem un pabalstu saņēmējiem (kuri pensiju vai pabalstu saņem “Norvik bankas” kontā). Ar šādu karti sešu latu vērtībā varēs veikt 50 komisijas maksājumus. Cits variants – veikalos “Maxima” ir iespējams samaksāt par komunālmaksājumiem, ja uz rēķina ir tāds pats svītrkods kā uz pārtikas iesaiņojumiem. Piemēram, Rīgā šādus rēķinus sagatavo “Rīgas namu pārvaldnieks”. Tiesa, arī “Maxima” iekasē komisijas maksu – 25 santīmus.

Reklāma
Reklāma

 

KOMENTĀRS

AS “Swedbank” preses sekretāre Kristīne Jakubovska vispirms atvainojas par neērtībām, ka iznāk gaidīt rindā. Patlaban jau vairāk nekā 99% visu “Swedbank” klientu veic norēķinus elektroniski. Bankas mērķis ir visus klientus iedrošināt apgūt internetbankas lietošanu, jo pakalpojuma maksa saistīta ar pašizmaksām – darbinieku atalgojumu. Kopumā aizvadīto divu gadu laikā “Swedbank” palīdzējusi vairāk nekā 2000 klientiem apgūt e-prasmes. Programmas ”E-prasmju skola” ietvaros visā Latvijā notiek apmācības reģionu bibliotēkās, skolās, pašvaldību iestādēs, kā arī ”Swedbank” filiālēs. Speciāli senioriem radīta arī jauna priekšrocība – telefonbankas līnija 67 449 333, pa kuru zvanot pensionāri var apmaksāt rēķinus trīs reizes lētāk nekā filiālē.