Mobilā versija
+0.2°C
Guna, Judīte
Sestdiena, 10. decembris, 2016
9. februāris, 2016
Drukāt

FOTO: Pieaudzis bojāgājušo skaits traģiskajā vilcienu sadursmē Vācijā; vismaz 100 ievainoto (2)

Ziņa papildināta saskaņā ar jaunāko informāciju

Saskrienoties diviem vilcieniem, Vācijas dienvidos otrdienas rītā gājuši bojā vismaz desmit cilvēki, bet apmēram 100 guvuši ievainojumus, ziņo policija.

Bojā gājuši abi vilcienu vadītāji un divi konduktori, vēsta BBC.

Saskaņā ar Bavārijas policijas pārstāvja sniegto informāciju 90 cilvēki guvuši vieglus ievainojumus, 18 cietuši nopietni.

Šobrīd vēl tiek meklēts viens cilvēks, par kura likteni ziņu nav, taču policija paziņojusi, ka ir maz cerību atrast viņu dzīvu.

Iepriekš izskanēja ziņas, ka ievainoto skaits esot 150.

Sadursmē cietušajos vilcienos nav braukuši bērni, jo Bavārijā sācies skolēnu brīvlaiks.

Katastrofa notikusi plkst.6.48 (plkst.7.48 pēc Latvijas laika) starp Holckirhenes un Rozenheimas stacijām Bavārijas federālajā zemē netālu no Bādaiblingas, kas atrodas apmēram 60 kilometrus uz dienvidaustrumiem no Minhenes.

Viens no vilcieniem pēc sadursmes noskrējis no sliedēm.

Kāpēc saskrējušies divi privātajam dzelzceļa uzņēmumam “Meridian” piederošie vilcieni, pagaidām nav noskaidrots.

“Dziļu satraukumu” paudis arī Vācijas dzelzceļa uzņēmums “Deutsche Bahn”, kas atbildīgs par sliežu ceļiem.

Policija pavēstīja, ka katastrofas vietā atrodas vairāki simti ārkārtas dienestu darbinieku, bet vissmagāk cietušie slimnīcā tiek nogādāti ar helikopteriem.

Dzelzceļa posms, kurā notikusi katastrofa, kā arī divi vietēji ceļi šobrīd ir slēgti satiksmei.

Vācijas transporta ministrs Aleksandrs Dobrints paziņojis, ka dzelzceļa līnija, kur avārija notikusi, ir aprīkota ar automātisko bremžu sistēmu, kam jānovērš šādas katastrofas.
Vācijas dzelzceļa tīklā šī tehnoloģija tiek ieviesta kopš 2011.gada un bija uzstādīta arī sliedēm, kur notika vilcienu sadursme.

Drošības mehānismam, kas zināms ar nosaukumu PZB 90, vajadzētu automātiski aktivizēt vilciena bremzes, ja tas dodas nepareizā virzienā pa sliedēm vai brauc pie sarkanās gaismas.

Tomēr šajā gadījumā sistēma nenostrādāja, atklāja ministrs, piebilstot, ka izmeklēšanā par šo lietu skaidrību varētu palīdzēt viest trīs melnās kastes, kas atradās vilcienos. Tās varētu palīdzēt noskaidrot, vai avārijā vainīgas tehniskas problēmas vai cilvēka kļūda.

Divas no trim melnajām kastēm jau ir atgūtas un trešā, domājams, tiks atrasta tuvākajā laikā, sacīja Dobrints.

Viņš norādīja, ka būs jānogaida, līdz tiks noskaidrots avārijas cēlonis, uzsverot, ka viss pārējais ir spekulācijas, kas neko labu nedod.

Pievienot komentāru

Komentāri (2)

  1. Latvijaa vilcienu satiksme, diemzheel, ir visai primitiiva. Vaacijaa ir ljoti plashs vilcienu tiikls, iipashi vieteejaa satiksmee. Braukt no riita ~100km uz darbu ar vilcienu nav nekas iipashs. Vieteejaas liinijaas viensliezhu posmu ir sameeraa daudz, vismaz pie mums, Bavaarijaa. Shii frontaalaa sadursme nav pirmaa, un diezin vai paliks peedeejaa. Koentaaros vaacu presee valda uzskats, ka neatkariigi no konkreetaas avaarijas, galvenais sisteemaatiskais ceelonis ir vilcienu satiksmes dispecheru un arii vadiitaaju/mashiinistu skoloshanas laika drastiska samazinaashana (no aptuveni 3 gadiem liidz 6 meeneshiem – maaceklja laiks). Jebkuraa gadiijumaa taa tieshaam ir ‘paarmijnieka vaina’- protams, nevajag defineet ‘paarmijnieku’ kaa kaut kaadu Schlosser kas dodas no kaut kaadas paarmijnieka buudas paarbiidiit sliedes.

  2. Šausmīgi

Zviedrijā atklās pasaulē pirmo ledus viesnīcu, kas darbosies visu gaduZviedrijā decembra vidū plānots atklāt pasaulē pirmo no ledus veidoto viesnīcu, kas darbosies visu gadu.
Draugiem Facebook Twitter Google+