Mobilā versija
Brīdinājums +4.3°C
Sabīne, Sarma, Klaudijs
Pirmdiena, 5. decembris, 2016
19. februāris, 2014
Drukāt

Pieaug bedru izraisīto negadījumu skaits. Kā rīkoties, lai auto netiktu apskādēts? (1)

bedre_letaep_8

Sākoties siltākiem laikapstākļiem, autobraucējiem arvien nopietnāk jāsāk pievērst uzmanību nepatīkamajām pavasara vēstnesēm – bedrēm uz ceļa. Salīdzinot ar pērnā gada pirmo divu mēnešu datiem, šogad situācija uz ceļiem ir nedaudz uzlabojusies, jo bijis mazāk atkušņu nekā pirms gada, apdrošinātāji tomēr iesaka būt uzmanīgiem.

Pagājušogad kopumā bijis aptuveni 400 bedru izraisītu negadījumu, kā arī statistika liecina, ka visvairāk negadījumu notiek tieši uz Vidzemes ceļiem, portālam “LA.lv” pastāstīja apdrošināšanas sabiedrībā BALTA.

Ar katru nedēļu apdrošināšanas sabiedrība BALTA saņem arvien vairāk atlīdzību pieteikumu par bedru izraisītiem transportlīdzekļa bojājumiem. Lai gan šā gada statistika uz Latvijas ceļiem ir daudz iepriecinošāka, nekā tas bijis pērn, kad pirmo divu mēnešu laikā jau vien bija notikuši vairāk nekā 100 bedru izraisītu negadījumu, arī šogad bīstamas bedres apdraud automašīnu drošību. Līdz šim divu mēnešu laikā ir saņemts aptuveni 40 atlīdzību pieteikumu bojātu ceļu segumu dēļ. Iesniegumi galvenokārt nākuši no Rīgas.

“Ziemas aukstais periods šogad nebija garš, taču bija jūtamas patiešām straujas temperatūras izmaiņas – no mīnus 15 grādiem temperatūra pāris dienu laikā palielinājās līdz pat plus 3 grādiem. Intensīva satiksme savienojumā ar šādu izteiktu temperatūras maiņu ir galvenais iemesls ceļa seguma bojājumiem. Tāpēc aicinām autovadītājus būt uzmanīgiem un neaizmirst par katra pavasara nopietno problēmu uz ceļiem,” uzsver BALTA atlīdzību direktors Ingus Savickis.

BALTA atlīdzību direktors arī norāda, ka visbiežāk bedres bojā automašīnu riteņu diskus un riepas, tāpat bieži vien tiek bojāti arī abi buferi. „Apmēram 80 procentos gadījumu no visiem bedru nodarītajiem zaudējumiem cieš tieši automašīnu apakšējā daļa – riepas, diski vai buferi. Bieži vien šie bojājumi nav ļoti nopietni, taču ir atsevišķi gadījumi, kad bedres nodara daudz lielākus un nopietnākus bojājumus automašīnas ritošajai daļai vai pat virsbūvei,” skaidro Savickis.

Kopumā aizvadītajā gadā par nekvalitatīva ceļa izraisītiem bojājumiem apdrošināšanas sabiedrība BALTA saņēma apmēram 400 negadījumu pieteikumu, kas ir gandrīz par 100 negadījumiem vairāk nekā 2011. un 2012.gadā. Visaugstākā bedru izraisīto negadījumu intensitāte pērn bija vērojama tieši februārī. 2013.gadā par bedru izraisītajiem zaudējumiem vienam transporta līdzeklim apdrošināšanas sabiedrība BALTA atlīdzībā izmaksāja vidēji EUR 335.

Apdrošināšanas sabiedrības BALTA veidotie ieteikumi autovadītājiem, kā samazināt bedru nodarīto kaitējumu

Sākoties temperatūras svārstībām ap 0 grādiem, katru gadu iestājas tā sauktais “bedru laiks”. Autovadītāji var samazināt risku sabojāt savu transporta līdzekli ar vienkāršu risinājumu palīdzību:

– regulāri un kārtīgi notīrīt vējstiklu un sānu stiklus, lai laikus pamanītu šķēršļus;

– nodrošināt vējstikla tīrītāju darbību un regulāri pārbaudīt, vai ir iepildīts logu tīrīšanas šķidrums;

– neaizmirstiet par priekšējo lukturu tīrību, jo netīri lukturi samazina redzamību diennakts tumšajā laikā;

– izvēlieties atbilstošu braukšanas ātrumu, sevišķi pa nepazīstamiem ceļiem.

– izvēlieties laikapstākļiem pareizas riepas – nesteidzieties priekšlaicīgi uzmontēt vasaras sezonas riepas (saskaņā ar CSN ziemas riepām obligāti jābūt no 1.decembra līdz 1.martam).

Atcerieties, ka Latvijas ceļu segumam zemprofila riepas nav īsti piemērotas; ieraugot bedri, strauji uzsāciet bremzēšanu, taču, ja neizdodas apbraukt bedri vai pirms tās nobremzēt, braucot cauri bedrei, atlaidiet bremžu pedāli – tas noteikti samazinās automašīnai radītos bojājumus; svarīgi atcerēties par, iespējams, nepieciešamo palīdzību uz ceļa. Visiem BALTA KASKO klientiem šāda palīdzība tiek sniegta bez maksas.

Pievienot komentāru

Komentāri (1)

  1. Smieklīgi ieteikumi… Manuprāt, pirmais, kas jādara, ir jāsaved ceļi kārtībā!!!

Ar motorizētu čemodānu var sasniegt ātrumu 13 km/hJa kādreiz lidostā radusies nepieciešamība dažu minūšu laikā nokļūt no viena termināļa uz otru, lai paspētu uz savu reisu, lielisks sabiedrotais būs motorizētais čemodāns "Modobag".
Radīts paroļu ģenerators, kuru hakeri nevarēs uzlauzt (2)Firma "Everykey", ko atbalstījis pats antivīrusu kompānijas "McAfee" dibinātājs Džons Makafī, izstrādājusi īpašu maziņu ierīci, kura ģenerē jaunu un drošu paroli ikreiz, kad vēlaties ienākt vienā no saviem interneta vietņu profiliem.
Ja gribi tilpumu. "LA" vērtē "Opel Zafira""Opel Zafira" tika prezentēta 1999. gadā un kopš tā laika ir toņa noteicēja septiņvietīgo kompaktvenu klasē. Pavisam šo gadu laikā saražots vairāk nekā 2,7 miljoni dažādu paaudžu Zafira automobiļu.
Vai Latvijas neceļu nākotne? (1)Par gada auto nominēt pikapu? Uz tādu izlēcienu žūrija nez vai būs spējīga
Draugiem Facebook Twitter Google+